|
Post by khkkrille on Dec 23, 2016 10:47:03 GMT 1
Jo...men har inte Leksand fått med sig mängder mer? Tillbringar de mest tid i offensiv? Överlag är det väldigt lite utvisningar i våra matcher. Är det vi som är lama? Leksand spelar väl lite som vi gjorde förra säsongen? Inte allt för strukturerat och med en högre forecheck än vad vi har..då vinner man puck oftare högre upp än man som vi backar hem till blå vid minsta lilla risk att man inte ska va först på pucken.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2016 11:41:56 GMT 1
Hellre minder PP än -33 i arslet!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 23, 2016 18:20:54 GMT 1
Hellre minder PP än -33 i arslet! Enig
|
|
|
Post by Zäta on Jan 10, 2017 8:00:34 GMT 1
Kolan och Guter EV tillbaka nästa vecka? Paulsson och Deilert oklar staus. Sundlöv sitter lugnt i båten. Klart att marknaden inte svämmar över utav tillgängliga spelare utav hög klass som kostar en nätt summa. Men nu gäller det att övriga håller sig hela och friska, annars kan det bli slitsamt.
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 17, 2017 12:59:45 GMT 1
Då lämnar John Henrion laget med omedelbar verkan . Frågan är vad det kostar , som vanligt...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 17, 2017 13:18:48 GMT 1
kostar det, så kan han ju lika gärna vara kvar...då vi ju knappt får ihop lag. Dock har han varit helt meningslös. På slutet t o m sämre än tidigare BÖR väl inte kosta mycket, då Henrion väl vill bort själv... Dock behöver det väl fyllas på då? Jonsson kommit in? Ska han som själv kommit in som ersättare bli helt ordinarie redan? SÅ bra är han ju inte... Vem ska nu vara reserv vid ytterligare skador? Redan för tunt
|
|
|
Post by Zäta on Jan 17, 2017 13:26:52 GMT 1
Blir han kvar i Sverige så känns det som att han hamnar i ett topplag i HA. PÅ den nivån är han spets. Då kan det ju vara så att det inte kostar så mycket eller ens något. Jag vill tro att det finns spelare som värderar speltid mer än kronor och ören. Han behöver ju få spela.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 17, 2017 20:10:32 GMT 1
Tycker inte han fått chansen och blivit använd på rätt sätt. Bäst var han när Paulsson blev skadad och man körde med honom i Madsen kedjan. Man har dissat hans skott i PP och kör där med Nilsson (!) som point istället. Nja jag lider med John och önskar honom lycka till framöver. Kanske detta öppnar upp för en ny forward?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 17, 2017 20:49:50 GMT 1
Blir utlandet enligt Madhawk.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 18, 2017 0:30:54 GMT 1
Tycker inte han fått chansen och blivit använd på rätt sätt. Bäst var han när Paulsson blev skadad och man körde med honom i Madsen kedjan. Man har dissat hans skott i PP och kör där med Nilsson (!) som point istället. Nja jag lider med John och önskar honom lycka till framöver. Kanske detta öppnar upp för en ny forward? Kan ju hålla med om att han misshandlats av Hånberg, då han inte använts alls till det han kan...skjuta. Han har väl känt noll förtroende och därför tappat allt...senaste tiden har han bara kastat puckar runt sig och knappt fått iväg ett skott
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 19, 2017 13:36:28 GMT 1
Tyckte mig se en blåtira innan i höstas...
|
|
|
Post by Zäta on Feb 20, 2017 14:20:57 GMT 1
Söder och Aronsson förlänger till 17/18
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 20, 2017 15:01:29 GMT 1
Söder och Aronsson förlänger till 17/18 Bra! Söder är väldigt viktig! Aronsson har potential att bli en stabil back på sikt. Kostar säkert inte allt för mycket.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 22, 2017 17:33:08 GMT 1
Om Sunlöv försvinner (vilket jag tror)? Är det då rätt att skriva kontrakt nu med marginalspelarna? Enligt mig ok att signa Söder och Aronsson. Ingen av dem kan väl kosta över 30-40 tusen i månaden. Kan det vara så att man räknar med Molin som tränare och han har gillat det?
|
|