|
Post by veteran on Jul 22, 2016 23:02:57 GMT 1
Tycker tvärt om..mål gjorde vi men defensiven blev aldrig bra även om den blev bättre efter Perssons och Gunnarssons inträde Inte för att vara sån men tycker du att våra målvakter GB/Fernström och centrarna presterade bra i inledningen av förra säsongen? Sedan fick vi Honken och ett par nya backar som räddade oss, resten höjde sig ytterst marginellt.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 22, 2016 23:45:05 GMT 1
Nope, tycker ingen lagdelen presterade bra någon gång under säsongen egentligen och centeruppsättningen var oduglig och är knappast grym i år heller. Men om man ska klara sej bra i en defensiv liga som SHL så tycker jag det är viktigt att man just stärker defensiven. Mål gjorde vi ju faktiskt en del. Jag tycker nog man gjort rätt prioriteringar med budgeten man har, man försöker bygga bakifrån. Sen tror jag väl inte att det räcker någonstans men det är iaf rätt satsat.
|
|
|
Post by time on Jul 23, 2016 12:50:15 GMT 1
Centeruppsättningen håller ju inte SHL-klass.
Enligt mig verkar det finnas en övertro på Paulsson o Mattias Karlsson. Visst bra SHL-spelare men enligt mig inte riktig SHL-spets såvida inte Paulsson utvecklats en klass sedan han lämnade SHL, där jag såg han i många massvis med matcher. Ej sett han spela sen dess.
För att inga missförstånd ska råda:
Paulsson kommer förmodligen att (skadefri) vara vår bäste forw o Mattias bland våra bästa backar. Men har sett att de målats upp som frälsare.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 23, 2016 15:13:43 GMT 1
Ja, folk på de sociala medierna vars grupper på Facebook jag börjat följa tenderar att hylla allting klubben gör..ett otroligt tunnelseende. Paulsson tror jag faktiskt ganska hårt på då jag tror han kommer vara väldigt motiverad men kolan tror jag kommer bli en besvikelse i relation till förväntningarna som många har. Ryktas vara en lat spelare... Sen kanske man borde ta bort glorian som Miro har också och utvärdera honom med lite mer kritiska ögon.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 23, 2016 16:31:40 GMT 1
Våran eventuella frälsare, om man nu ska ha någon lär vara en skadefri Honken. Paulsson ska man ha höga krav på. Kolan likaså. Resten är vad det är. Ok SHL spelare men knappast något som ger någon motståndare skrämselhicka. Allt över en 13:e plats skulle förvåna mig.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 23, 2016 23:40:45 GMT 1
hade förväntat mig att Sundlöv skulle gjort sitt jobb och hittat nya klubbar till några "påtvingade" spelare. Han fixade det med Galbraith och Matushkin...sedan blev det stopp. Vi har minst två fjärdelinor fortfarande... Är han verkligen nöjd och inte ens försökt? Trucken är den enda det snackats om...och han var väl bäst i laget under kvalet...(Honken borträknad)? Tänk om den mannen visade samma inställning i grundserien....
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 24, 2016 12:08:33 GMT 1
hade förväntat mig att Sundlöv skulle gjort sitt jobb och hittat nya klubbar till några "påtvingade" spelare. Han fixade det med Galbraith och Matushkin...sedan blev det stopp. Vi har minst två fjärdelinor fortfarande... Är han verkligen nöjd och inte ens försökt? Trucken är den enda det snackats om...och han var väl bäst i laget under kvalet...(Honken borträknad)? Tänk om den mannen visade samma inställning i grundserien.... MM misstänker att de inte är gratis att göra av med folk heller, de flesta som vi anser inte håller upphör väl kontrakten för efter denna säsong? Trucken var bra i kvalet men annars totalt oduglig..har det med motståndet att göra? Tycker det är lite konstigt att man inte kunnat dumpa han hos ett allsvenskt lag. Björklöven tex
|
|
|
Post by Zäta on Jul 25, 2016 20:09:01 GMT 1
Klart att allsvenska klubbar väljer att ha is i magen vid eventuella förhandlingar, dom vill ju inte betala mer än dom behöver.
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Jul 31, 2016 19:01:09 GMT 1
Är defensiven verkligen så mycket bättre än förra säsongen?
Arell - Grundel = Jämnt skägg. M.Karlssoon - Brouilette. Fördel M.Karlsson men ingen jättestor skillnad. Deilert - Kähkönen = Fördel Kähkönen skulle jag vilja säga. Printz - Persson/Linder = Tror inte det är någon större skillnad faktiskt.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 31, 2016 20:16:49 GMT 1
Är defensiven verkligen så mycket bättre än förra säsongen? Arell - Grundel = Jämnt skägg. M.Karlssoon - Brouilette. Fördel M.Karlsson men ingen jättestor skillnad. Deilert - Kähkönen = Fördel Kähkönen skulle jag vilja säga. Printz - Persson/Linder = Tror inte det är någon större skillnad faktiskt. Skillnaden är väl att man bytt strategi och ersatt med mer kilo och tagit bort spelförståelse. Jämförelsen Arell- Grundel är ganska slående. Karlsson ska du nog akta dig att hålla för högt, tror Brouilette är en bättre back. Printz har storleken men snabbheten är där efter..Persson är en personlig favorit som jag väldigt gärna haft kvar. Med backuppsättningen vi har i år kan vi nog räkna med väldigt sega uppspel misstänker jag. Inte för att vi förra säsongen gjorde oss kända för snabba omställningar direkt men hade vi slagsida på klena men spelskickliga backar ifjol så är de precis tvärtom denna säsongen. Jag är nöjd med att man insett fjolårets problem och faktiskt försökt lösa det..tror vi får en tightare defensiv men som kommer göra anfallsspelet lite lidande. Ska bli intressanta första omgångar..hoppas på en bättre start än ifjol. Leksand borde vi kunna plocka i andra matchen tex
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 1, 2016 8:26:19 GMT 1
Är defensiven verkligen så mycket bättre än förra säsongen? Arell - Grundel = Jämnt skägg. M.Karlssoon - Brouilette. Fördel M.Karlsson men ingen jättestor skillnad. Deilert - Kähkönen = Fördel Kähkönen skulle jag vilja säga. Printz - Persson/Linder = Tror inte det är någon större skillnad faktiskt. Det sjukaste är väl att de två bästa backarna vi hade är borta. Kähkönen och Brouilette. Kähkönen tycker jag släpptes iväg alldeles för lätt. Spelare i SHL kostar pengar och som en av lagets bästa backar måste han väl få kosta!? Och Brouilette känns det som det kunde hittats lösning för. Komma sent, so what med facit i hand. Hellre det än värva ännu sämre än vi hade...
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 1, 2016 11:39:10 GMT 1
Var väl en pengafråga med Brouilette?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 1, 2016 12:04:41 GMT 1
Pratades mest om att han inte kunde "komma i tid" på presskonferensen. Skulle han vara en DYR SHL-spelare?
|
|
|
Post by Zäta on Aug 3, 2016 10:06:43 GMT 1
Pratades mest om att han inte kunde "komma i tid" på presskonferensen. Skulle han vara en DYR SHL-spelare? Han kostade väl inte så mycket förra säsongen. Men Sundlöv sa väl att hans marknadsvärde stigit rejält efter hans insatser förra säsongen. Vilket är fullt förståligt.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 3, 2016 11:25:19 GMT 1
ÄNTLIGEN hittade man en lösning med Trucken!! En bra spelare men SHL är ett snäpp för högt. Lycka till i nästa klubb. Det drog ut på tiden, kan det blivit en dyr affär för klubben?
|
|