|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jul 20, 2006 7:52:57 GMT 1
visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... Japp, jag heller med du! Det var säkert det som sponsorgruppen inom Vodafon/Telenor också såg, "detta är för bövelen ingen elitsatsning värd namnet, de får ta mig Jörgen inga pengar"
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 20, 2006 8:33:01 GMT 1
visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... Skall man nå eliten så gäller det att man har en stabil ekonomisk grund att stå på inte bara att tok satsa. Dessutom är tanken inte den att man skall "springa igenom seriesystemet" denna kommande säsong är det nog tänkt att KHK skall växa sportsligt och som ORGANISATION. Och om jag har förstått det hela rätt så är det just den punkten väldigt viktig för att det skall fungera när man väl avancerar i seriesystemet.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 20, 2006 11:58:57 GMT 1
visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... elitlag om ett par år ?? är 2010 om ett par år ?
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 20, 2006 12:00:13 GMT 1
visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... Skall man nå eliten så gäller det att man har en stabil ekonomisk grund att stå på inte bara att tok satsa. Dessutom är tanken inte den att man skall "springa igenom seriesystemet" denna kommande säsong är det nog tänkt att KHK skall växa sportsligt och som ORGANISATION. Och om jag har förstått det hela rätt så är det just den punkten väldigt viktig för att det skall fungera när man väl avancerar i seriesystemet. instämmer
|
|
|
Post by Sardaukar on Jul 20, 2006 12:02:03 GMT 1
Skall man nå eliten så gäller det att man har en stabil ekonomisk grund att stå på inte bara att tok satsa. Dessutom är tanken inte den att man skall "springa igenom seriesystemet" denna kommande säsong är det nog tänkt att KHK skall växa sportsligt och som ORGANISATION. Och om jag har förstått det hela rätt så är det just den punkten väldigt viktig för att det skall fungera när man väl avancerar i seriesystemet. instämmer Jo jag tycker det låter ganska självklart.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 20, 2006 12:04:59 GMT 1
Jo jag tycker det låter ganska självklart. medhåll från oväntat håll
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 20, 2006 12:13:22 GMT 1
visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... Det du förespråkar är just luftslott. Satsa utan ek täckning, En av anledningarna till att jag sponsrar klubben är att den i Krister Issals anda jobbar seriöst o långsiktigt. Han är en företagsledare som inte vill ha röda siffror Skulle KHK jobba som Du vill dvs som på sent 90-tal så skulle jag inte bidra med 1 kr
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jul 20, 2006 13:03:46 GMT 1
Nåja... En krona mer eller mindre...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 20, 2006 13:49:37 GMT 1
Jag tror att du har helt fel, titta på Mörrum som har satsat och satsat och satsat och sedan haft ett lag med noll egna spelare trots att man faktiskt har haft ett antal talanger i sina egna led. Att bygga ett lag som är bland de 30 bästa i landet kräver att man under resan har med egna spelare så att man inte tappar sin identitet och publik. Jag tror dock att skall man spela i allsvenskan så kommer det vara väldigt få egna spelare som finns i laget men resan dit måste ha ett stort Karlskronainslag och detta ställer stora krav på tränare, ledning, styrelse och spelare att man är beredda att göra det som krävs. Förhoppningsvis så har vi snart spelare som tränar varje dag, med rätt inställning och med rätt förutsättningar. Då kan vi börja förflytta oss mot klubbens målsättning. visst är det kanske sponsorerna det handlar om...men kan man inte...eller VÅGAR man inte satsa...ska man heller inte sticka ut hakan och säga att man ska bli elitlag...inom ett par år... Bara luftslott om man kör på den inslagna vägen.... Vad jag menar är att man inte uttrycker något om långsiktighet...det handlar om ett fåtal år att nå eliten enligt målsättningen... Inte "förrän" 2010 säger man....vad tusan....är det bara att trycka på en knapp 2009...så löser det sig... ? Hur många gånger har inte lag försökt ta sig upp i systemet..år efter år utan att lyckas.... Ett misslyckat kval bara att komma ur trean...Om man ska vara där 2010...måste man väl satsa nu.. Eller resonerar man att man ska upp säsongen efter?? Vad säger att man inte misslyckas då?? Flera klubbar brukar resonera likadant!! Inte bara att gå upp på beställning....helt plötsligt är det 2010.... Men..det är väl som vanligt....jag är väl korkad...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 20, 2006 13:57:35 GMT 1
Jag tror att du har missförstått det hela. Tanken är att man 2010 skall ligga i toppen på ettan för att därefter satsa vidare uppåt i seriesystemet. Och att man under tiden bygger upp en stabil ekonomi en väl fungerande organisation, det är i alla fall så som jag tolkat det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 20, 2006 14:18:12 GMT 1
sak samma....i toppen på ettan hamnar man inte heller utan att ta i....varje moment kan ta flera år...!! Hur lång tid tog det att ta sig ur 3an....? Tänk efter så fattar du nog vad jag menar....man kan missa ett div 1 kval tre ggr t ex.... Just nu finns en våg att rida på....det är lätt hänt att man stagnerar, med publikminskning som följd...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 20, 2006 15:13:51 GMT 1
Jag fattar vad du menar men det måste ju också gå ihop ekonomisk något som du verkar ignorera helt. Jag tror nog att KHK värvar spelare efter de medlen man har tillgång till. Detta är ju anledningen att Valko inte spelar i KHK denna säsong, man anser att man inte har råd med honom i en hel säsong.
Hellre någon extra säsong i div. 2 än ekonomiska problem, eller håller du inte med om detta callahan?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 20, 2006 15:27:12 GMT 1
Jo visst...men vad säger att man får tag på mer pengar senare....? Vi är ju fortfarande i tvåan....(om vi nu kan hålla oss där....) Och det är klubben själv som sticker ut hakan med Elit 2010... Menar inte att man ska ta gigantiska risker..men för mig känns det som det nuvarande hysteriska intresset borde innebära åtminstone LITE gambling....ta för tusan till vara på att folk är intresserade... Telenor skulle satsa på elit....men nyförvärven ÄR ingen elit....än mindre många av de övriga i laget... Som sagt...någon yttrade att den låga profilen är en anledning till uteblivna pengar (en person i BLIS, Blekinge Idrottshistoriska Sällskap)..han skrattade t o m när jag var irriterad att vi inte fick några pengar...."är väl inte så konstigt..vad är det för namn man värvat?", sa han....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jul 20, 2006 15:44:22 GMT 1
Tror att de kommer att plocka in nån spelare vid juluppehållet. Då har man förhoppningsvis fått en hel del publikintäckter som kan finansiera detta. När det gäller att sticka ut hakan så tycker ja det är bättre att en sådan målsättning att jobba för istället för att bara lunka på utan visioner. Sen om det infrias är alltid svårt att säga, finns säkert fler lag som kommer att ha liknande visioner o vem som lyckas får framtiden utvisa. Ja tror man tar det lugnt med dyra värvningar just nu pga att man inte riktigt vet hur mkt publik mm som kommer. Men ja håller med C att en riktig lirare hade vatt kul o säkert lockat mycket folk!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 20, 2006 15:53:37 GMT 1
Givetvis hade en RIKTIG lirare lockat folk och alla hade nog velat se något riktigt tungt namn i KHK, vi får hoppas att det dyker upp någon innom en snar framtid.
Men då får det nog vara något lite tyngre namn än.... Hall. ;D
|
|