|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 10:16:31 GMT 1
Pantern ,ett urholkat lag när bottenstriden ska avgöras i HA.. VIK har mötte de med full trupp.. Tejf och de andra kommer möta ett desamerat gäng!Inte rättvist någonstans!!! Ja det är inte ok! Hela jävla systemet med värvningar/utlåningar under säsongen är förkastligt! Blir en massa konstgjorda andningar! Nä ha en trupp klar i aug/sept och den har man säsongen ut!
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 15:22:22 GMT 1
Pantern ,ett urholkat lag när bottenstriden ska avgöras i HA.. VIK har mötte de med full trupp.. Tejf och de andra kommer möta ett desamerat gäng!Inte rättvist någonstans!!! Pantern gör väl vad som är bäst för dem och skiter väl i övriga lag, så hoppas jag alla gör.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 16:03:17 GMT 1
Conny Strömberg?😀
Ärligt, så bryr jag mig inte. Intresset för hockeyn är i princip död för mig. Växjö är överlägsna i SHL, de värvar Miele från Malmö och Rasmussen från NHL. Varför? Jag tycker dessa övergångar, både de andra och vi gör tar död på intresset för mig, tyvärr. När det gäller Pantern, så blir det än värre iom att det sportsliga också blir skevt. Förstår iofs att de måste göra det pga ekonomi. Ska man då spela i HA, när man inte har ekonomi för det? Vår satsning är den rätt? Borde den miljon som kommit in gått till vår nuvarande ekonomi, istället för nya spelare? Många tycker nog det är självklart att vi ska värva, för om vi klarar oss får vi massor av pengar från C-More. Vad händer om vi skulle åka ur, trots värvningarna?
Vi skulle kanske gjort som Pantern istället? De har ju teoretiskt också möjlighet att gå upp!
Jag vet att systemet är som det är, men jag gillar det inte.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2018 16:29:31 GMT 1
visst är det mesta med hockeyn död, med detta värvningstramtrams. har alltid varit överens med Sverker här. Sätt ihop ditt lag och visa att du kan det INNAN serien startar. Det löjligaste är att det blir rena taktiken för vissa ta in och skicka till höger och vänster.
Jaha, ja...kul att läsa att det kanske inte ens blir någon spetsvärvning alls...50/50 är skrämmande lågt odds!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 16:43:07 GMT 1
visst är det mesta med hockeyn död, med detta värvningstramtrams. har alltid varit överens med Sverker här. Sätt ihop ditt lag och visa att du kan det INNAN serien startar. Det löjligaste är att det blir rena taktiken för vissa ta in och skicka till höger och vänster. Jaha, ja...kul att läsa att det kanske inte ens blir någon spetsvärvning alls...50/50 är skrämmande lågt odds! Var har du läst om 50/50? Det borde iaf finnas ca 300 000 kr til att värva för, minst! Jag TROR det för jag TROR inte Honken är här 2 mån för mindre än 500 000 x 1,5= 750 000. Nu sägs det ju att han var "billig", men vad är "billigt" inuläget? Tror iofs inte SSK tar hela Lundbergs kostnad, men en del. Dennis kan väl iaf inte bli lika dyr som Ledin? Någon här skrev ju också att ngn fler får lämna..... Det kommer mer!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2018 16:56:33 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 17:10:07 GMT 1
Ja det kommer mer. Systemet kan man tycka lite vad man vill om. Jag följer ettan lite på håll och får väl lov att säga att det är toppklubbarna där som drabbas värst. Borlänge tex som ligger först i allettan har blivit av med några av sina bästa spelare, Kalix är ett annat. Och det är ändå lag med någon slags ambition att ta sej någonstans till skillnad från Pantern. För att göra en jämförelse är det ju lite som att Timrå,Leksand och AIK släpper sina bästa spelare till SHL och att kanske Växjö, Frölunda och HV släpper sina till KHL denna tiden på året.
Nu är jag kanske inte emot sena värvningar men det får ju vara någon hejd på det. Ledin tex kommer representera sin 3e klubb för säsongen. Att man ska köra med samma lag man gick in med i säsongen blir lite ohållbart när skador och sådant kan drabba lagen enormt men som sagt, någon begränsning hade varit välkommen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2018 17:37:36 GMT 1
Lika för alla... fattar inte varför hockeyn alltid ska ha sina egna konstiga regler...alltid där det sportsliga kommer i andra hand. Finns det andra sporter som håller på så här? Ettan ska inte bli mästare, för att tio lag ska ha chansen och där ettan kan ha tio man borta i slutspelet. Sisten ska inte åka ur, rätt den bevisligen är sist över en lång period. Dvs på mest sportsliga grunder. Ettan i allsvenskan ska trötta ut sig med en lång finalserie, för att helst inte orka rå på SHL-laget. Lag från den högre serien kan alltid utnyttja de nerifrån, då det kryllar av sinnessjuka klausuler... Säger som sverker...hockeyn känns alltmer idiotisk. Fotbollen, som väl är världens största sport, är nog sportsligast av allt. Perfekt logik. Ettan vinner eller går upp, sisten ryker, någon får chans att kvala. Vem snackar om stängda ligor och slutspel i fotboll?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 17:46:05 GMT 1
Blev väl skador innan denna värvninghysteri trädde I kraft? Pantern är väl inte så långt ifrån tvåan och trean i HA? Bättre att du erkänner att en SHLplats är viktig för oss? Detta pga av pengarna vi får, eller? Själv ser jag detta enbart som en konstgjord andning! Även om vi klarar oss iår, så kommer vi ändå inte att vara ett SHLlag inom 4-6 år. Är vi kvar i botten och har dåliga publiksiffror, kommer man ändra regler för upp och nedflyttning, med rätta tycker jag.
Finns väl dom som spelat i fler klubbar iår än Ledin? Han har väl hittills bara representerat oss säsong 17/18?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 17:46:29 GMT 1
Och hur intressant är fotbollsligorna? De största ligorna i världen kan endast vinnas av tre fyra lag, är det åt det hållet vi ska sträva?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 17:50:10 GMT 1
Och hur intressant är fotbollsligorna? De största ligorna i världen kan endast vinnas av tre fyra lag, är det åt det hållet vi ska sträva? Tycker du det är så annorlunda i SHL?😀
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 17:51:35 GMT 1
Alla ligor utom dom mer el mindre stängda har regelrätt upp och nerflyttning!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2018 17:52:36 GMT 1
Det är sportsligt....och rättvist. Tycker du att fotbollsläktarna är tomma? Hockeyn lider mer av det idiotiska slutspelssystemet tror jag...strecken i botten är redan intressantare än vem som är i toppen. Publiken skiter i det, p g a alldeles för många matcher, framför allt för tätt. Håller med sverker i allt i det sista också. Och du vet redan att jag inte ser oss som ett SHL-lag, ens idag...publiken kommer inte att växa. Framför allt för att vi inte heller framledes kommer att ha råd med ett bra SHL-lag.
Vi ser tydligt på folk i stan att de hatar allt SHL står för...och jag är en av dem...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 18:06:08 GMT 1
MrC måste säga att du har sunda åsikter gällande detta, trots att du troligtvis är vår största supporter här! Ja t.o.m större än time, khkkrille, MrH och andra. Du ser annat än bara pengar! Respekt!
Sen vet jag inte om du svänger, när/om vi får in ex 2 transatlanter. Du har ju ändrat åsikter förr.😀
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 18:53:14 GMT 1
Blev väl skador innan denna värvninghysteri trädde I kraft? Pantern är väl inte så långt ifrån tvåan och trean i HA? Bättre att du erkänner att en SHLplats är viktig för oss? Detta pga av pengarna vi får, eller? Själv ser jag detta enbart som en konstgjord andning! Även om vi klarar oss iår, så kommer vi ändå inte att vara ett SHLlag inom 4-6 år. Är vi kvar i botten och har dåliga publiksiffror, kommer man ändra regler för upp och nedflyttning, med rätta tycker jag. Finns väl dom som spelat i fler klubbar iår än Ledin? Han har väl hittills bara representerat oss säsong 17/18? Ja det blev skador även innan, men förr på "din" tid var det ju inte närmelsevis de pengarna inblandade. Pantern är inte så långt ifrån men tror knappast de har ambitionen att gå upp, de är nog väldigt nöjda där de är. Hela deras säsong har kantats av konstiga beslut men det är deras beslut och säkert tagna i linje för klubbens bästa. Självklart är en SHLplats viktig, livsviktig bokstavligen. Visst kunde man gjort som du ville och lagt in pengarna i klubben för löpande utgifter istället för att förstärka laget. Det kommer dock att kosta ännu mer att åka ur och den miljonen hade varit totalt betydelselös. Som du förstår hade nog inte sponsorer eller supportrar som lagt in pengar velat att så skulle bli fallet, antagligen därför de öronmärkta men de kan ju alltid Mr Hockey ge dig ett bättre svar på. Själv tycker jag de hade varit korkat att inte använda 1 miljon för att få 45 nya. Du är med på att KHK drivs som ett företag va med vinstintresse? Så du tycker det är rätt av ligan att ändra reglerna för att få ut oss när det inte går på sportsligt plan? Och du snackade innan om att de va orättvist mot andra lag det pantern gör??
|
|