|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 18:57:53 GMT 1
Det är sportsligt....och rättvist. Tycker du att fotbollsläktarna är tomma? Hockeyn lider mer av det idiotiska slutspelssystemet tror jag...strecken i botten är redan intressantare än vem som är i toppen. Publiken skiter i det, p g a alldeles för många matcher, framför allt för tätt. Håller med sverker i allt i det sista också. Och du vet redan att jag inte ser oss som ett SHL-lag, ens idag...publiken kommer inte att växa. Framför allt för att vi inte heller framledes kommer att ha råd med ett bra SHL-lag. Vi ser tydligt på folk i stan att de hatar allt SHL står för...och jag är en av dem... Kolla allsvenskan (fotboll), är det mycket publik där förutom i storstadslagen? Önskar jag hade haft din spåkula så man kunde vinna lite oftare på lotto och stryktipset, varför gör inte du de oftare??
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 20:13:33 GMT 1
Blev väl skador innan denna värvninghysteri trädde I kraft? Pantern är väl inte så långt ifrån tvåan och trean i HA? Bättre att du erkänner att en SHLplats är viktig för oss? Detta pga av pengarna vi får, eller? Själv ser jag detta enbart som en konstgjord andning! Även om vi klarar oss iår, så kommer vi ändå inte att vara ett SHLlag inom 4-6 år. Är vi kvar i botten och har dåliga publiksiffror, kommer man ändra regler för upp och nedflyttning, med rätta tycker jag. Finns väl dom som spelat i fler klubbar iår än Ledin? Han har väl hittills bara representerat oss säsong 17/18? Ja det blev skador även innan, men förr på "din" tid var det ju inte närmelsevis de pengarna inblandade. Pantern är inte så långt ifrån men tror knappast de har ambitionen att gå upp, de är nog väldigt nöjda där de är. Hela deras säsong har kantats av konstiga beslut men det är deras beslut och säkert tagna i linje för klubbens bästa. Självklart är en SHLplats viktig, livsviktig bokstavligen. Visst kunde man gjort som du ville och lagt in pengarna i klubben för löpande utgifter istället för att förstärka laget. Det kommer dock att kosta ännu mer att åka ur och den miljonen hade varit totalt betydelselös. Som du förstår hade nog inte sponsorer eller supportrar som lagt in pengar velat att så skulle bli fallet, antagligen därför de öronmärkta men de kan ju alltid Mr Hockey ge dig ett bättre svar på. Själv tycker jag de hade varit korkat att inte använda 1 miljon för att få 45 nya. Du är med på att KHK drivs som ett företag va med vinstintresse? Så du tycker det är rätt av ligan att ändra reglerna för att få ut oss när det inte går på sportsligt plan? Och du snackade innan om att de va orättvist mot andra lag det pantern gör?? 😀 Är det pengar som ska styra allt? Vi borde gått med massor av vinst sen vi blev KHK, eller vad tycker du? Har alltid tyckt att sist ska ut och först ska in oavsett vad lagen heter! Kommer förhoppningsvis att bli så framöver. Kan man ha så i PL, där summorna är fler dubbelt vad SHL ger? Varför kan man då inte ha det i SHL?😀 För att KHK är där?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 20:31:12 GMT 1
Pengar styr hockeyn, vad jag tycker om det är irrelevant. Ska hockeyn ha kvar sina regler med arenor och ekonomi så är ett system likt fotbollens ogenomförbart. Troligen är ligan mer nära att stängas än ett system som du tror kommer införas.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 20:32:49 GMT 1
Och för din info så hade jag varit lika mycket emot de även om KHK inte varit där.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 20:38:17 GMT 1
Tror också man vill ha en stängd liga, men inte med oss där.😀 Så du tror SHL kommer att vilja ha oss kvar med en publik på 3000-3500 per match år ut och år in? Det tror jag vi kommer att ha, då vår tabellplacering inte kommer att bli så mycket bättre de kommande säsongerna i SHL.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 20:45:36 GMT 1
Pengar styr hockeyn, vad jag tycker om det är irrelevant. Ska hockeyn ha kvar sina regler med arenor och ekonomi så är ett system likt fotbollens ogenomförbart. Troligen är ligan mer nära att stängas än ett system som du tror kommer införas. När det gäller ekonomin är väl inte vi det exemplariska? När det gäller Arenor så har väl ex Modo, AIK, Timrå, Leksand m.fl finare än oss?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 20:59:12 GMT 1
Säger väl inte att det inte finns lag i allsvenskan som har finare arenor än oss men vad händer om Västervik går upp tex? I övrigt anser jag att tålamod kan va en bra grej. Vår klubb (iaf min,vart din sympati ligger vet jag inte) bildades 2001..att på 16 år ens snudda vid landets högsta serie hade ju varit grymt. Nu inte bara snuddar vi utan vi spelar där också. Allt hänger ihop med ekonomin. Blir vi kvar så ökar väl chansen väldigt att ekonomin ska fixas till. Att laget kommer vara lite småskaligt en eller två säsonger till om vi blir kvar, för att stabilisera ekonomin, är något som jag är införstådd med och accepterar. En stabil ekonomi ger bättre förutsättningar på spelarmarknaden som i sin tur kan göra att vi ändrar spelsätt som i sin tur gör klubben mer attraktiv. Av det jag sett och hört av Charlotte och sc Larsson så har de mitt förtroende iaf.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 21:00:46 GMT 1
khkkrille: borde inte vi inte gått med vinst förlängesedan?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 21:02:50 GMT 1
Säger väl inte att det inte finns lag i allsvenskan som har finare arenor än oss men vad händer om Västervik går upp tex? I övrigt anser jag att tålamod kan va en bra grej. Vår klubb (iaf min,vart din sympati ligger vet jag inte) bildades 2001..att på 16 år ens snudda vid landets högsta serie hade ju varit grymt. Nu inte bara snuddar vi utan vi spelar där också. Allt hänger ihop med ekonomin. Blir vi kvar så ökar väl chansen väldigt att ekonomin ska fixas till. Att laget kommer vara lite småskaligt en eller två säsonger till om vi blir kvar, för att stabilisera ekonomin, är något som jag är införstådd med och accepterar. En stabil ekonomi ger bättre förutsättningar på spelarmarknaden som i sin tur kan göra att vi ändrar spelsätt som i sin tur gör klubben mer attraktiv. Av det jag sett och hört av Charlotte och sc Larsson så har de mitt förtroende iaf. Inte hör ryktet gällande Charlotte?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2018 21:36:37 GMT 1
Nä snälla berätta
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 21:54:15 GMT 1
Nä, du får fundera lite. Förresten är det irrelevant var mina sympatier är i det vi diskuterat, tycker jag.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2018 22:56:00 GMT 1
När det gäller ekonomi khkkrille, borde vi haft en jättegod sådan. Det har varit massor av folk på matcherna sen vi bildades! Senaste 3 åren har vi fått ca 20, 27 och 27 miljoner!!!! Vad säger att det blir bättre om vi blir kvar och får 42 milj? Du litar på Charlotte och Patrick? Tycker du 78 är en bra värvning? Att du trodde Ledin skulle bli viktig i ett ev kval, finns inte längre. Tycker du det är arenan som ska avgöra vem som ska spela i SHL? Ekonomin? Då borde ju inte vi vara där, eller? Jo nästa säsong kanske?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 14, 2018 9:28:31 GMT 1
MrC måste säga att du har sunda åsikter gällande detta, trots att du troligtvis är vår största supporter här! Ja t.o.m större än time, khkkrille, MrH och andra. Du ser annat än bara pengar! Respekt! Sen vet jag inte om du svänger, när/om vi får in ex 2 transatlanter. Du har ju ändrat åsikter förr.😀 Jag svänger inte i grundåsikten. MEN, vi måste ju rätta oss efter vad andra gör. Problemet är ju att man givetvis gör det man kan/får. I grund och botten vill jag inte ha ölet flödande i arenan heller, men det måste ju vara lika för alla. Tjänar andra pengar på det, så måste ju vi... Som sagt, så mkt är så korkat med hockeysystemet...och SHL i synnerhet. På tal om detta...Mörrum tar spelare från SIK nu! Jävla idiotsystem! Kul för SIK-fansen...
|
|
|
Post by time on Feb 14, 2018 9:49:58 GMT 1
Trodde detta var en silly-season....
1. Bara att tacka Ledin att han ville dra
2. Pengar till spelarfonden om ingen ytterligare spelare av klass som vi kan betala hittas.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 14, 2018 14:50:36 GMT 1
Tänk om det faktiskt blir så att Patric inte hittar någon lämplig förstärkning nu när det faktiskt finns öronmärkta pengar. Vore en smula sjukt......
|
|