|
Post by Sverker on Mar 16, 2017 14:53:51 GMT 1
3 år för Molin??? Låt mig tvivla, kan komma att bli dyrt för KHK. Samtidigt grattis till honom, han har iaf skaffat sig en bra fallskärm. Hoppas jag får fel!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 16, 2017 15:45:31 GMT 1
Känner mig väldigt tudelad i detta fallet. Han saknar helt och håller rutin som Head Coach. Ändå väljer man att skriva tre(!) år. Mmmm.... Samtidigt kan det vara bra att ha den biten klar och även lite på sikt.
|
|
|
Post by veteran on Mar 16, 2017 15:58:01 GMT 1
Väljer att se det positivt med Molin. Han ville ha 3 år vilket innebär att han är dedikerad och inte siktar på en snabb språngbräda närmare "hemorten". Sportchefen tycker det, så då får man ju anta att de har samsyn. Spelarna trivs också, då jag tar för givet att de rådfrågats.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 16, 2017 16:50:02 GMT 1
Väljer att se det positivt med Molin. Han ville ha 3 år vilket innebär att han är dedikerad och inte siktar på en snabb språngbräda närmare "hemorten". Sportchefen tycker det, så då får man ju anta att de har samsyn. Spelarna trivs också, då jag tar för givet att de rådfrågats. Vilken tränare vill inte ha 3 års kontrakt? Språngbräda närmare hemorten? Valbo? Skutskär? Eller vilken tänker du på? Almtuna? Leksand? Brynäs tror iaf inte jag på, där har han fått sparken som hjälptränare! Sundlöv och Molin är kompisar, men det visste du väl? Bra om spelarna trivs, men han spelade ändå KHK ur Play-In. Vad som hänt om man inte gjort nåt, vet varken du, jag eller någon annan. Träningarna kanske var roligare, vilket de brukar bli med ny tränare.
|
|
|
Post by veteran on Mar 16, 2017 17:32:44 GMT 1
Jag tycker det är bättre att sportchef och tränare är vänner än tvärtom.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 17, 2017 8:23:41 GMT 1
Tittade igen läget i truppen. Ser man på backsidan så tror jag #55 kommer vara kvar. Jacob Nilsson verkar ju vara klar på fw sidan, kanske även Andersson. Det verkar inte bli så jättestor omsättning till nästa säsong.
M1: Johannes Jönsson M2:
B1: Victor Aronsson B2: Alexander Deilert B3: Henrik Nilsson B4: Daniel Gunnarsson B5: Mattias Karlsson B6: Bobbo Petersson NY! B7:Printz ? B8: B9:
F1: Filip Cruseman F2: Mattias Guter F3: Joel Kellman F4: Alexander Bergström F5: Emil Lundberg F6: Emil Larsson F7: Morten Madsen F8: Marcus Paulsson F9: Kristoffer Söder F10: Joseph Jonsson F11: Joachim Rohdin F12: Andersson? F13:Nilsson? F14:
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 17, 2017 8:30:25 GMT 1
Räknade med rätt många förändringar. Andersson har verkligen inte varit strålande. Jag hade t o m inte velat förlänga med Cruseman. Detta är två energispelare, som jag verkligen saknat det lilla extra från. I brist på andra kvalitéer så måste ju dessa köra 110% hela tiden. Lundberg var helgrå. Jonsson var helgrå. Hur ska alla dessa plötsligt bli bra?
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 17, 2017 9:51:34 GMT 1
Där kom den...
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 17, 2017 9:54:33 GMT 1
Henrik Törnqvist från LHC var väl på G också?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 17, 2017 10:12:30 GMT 1
Räknade med rätt många förändringar. Andersson har verkligen inte varit strålande. Jag hade t o m inte velat förlänga med Cruseman. Detta är två energispelare, som jag verkligen saknat det lilla extra från. I brist på andra kvalitéer så måste ju dessa köra 110% hela tiden. Lundberg var helgrå. Jonsson var helgrå. Hur ska alla dessa plötsligt bli bra? Lundberg och Jonsson instämmer jag till fullo om tillför, ingenting enligt mig. Då tillför Cruseman (vill jag absolut ha kvar) och Andersson betydligt mer. Andersson är i sina bästa stunder riktigt jävla bra. Men dom stunderna är alldeles för få.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 17, 2017 10:27:59 GMT 1
Mer men ingen shl-nivå. Cruseman tycker jag dessutom är mkt sämre nu, än förra säsongen. Och vad ska man säga om ettmålsmannen madsen? Vad får man per krona där? En import i fjärdelinan typ...
|
|
|
Post by Sverker on Mar 17, 2017 11:26:40 GMT 1
Om Bergström blir kvar, så måste väl det bero på att han får högre lön här? Varför skulle han annars gå ut och prata om spel utomlands? Finns säkert inskrivet att kontraktet kan skrivas om ifall han gjort landskamper. Då är frågan: är han värd 200 000 till 300 000 kr/månad eller mer? ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 17, 2017 11:41:09 GMT 1
Absolut inte. Sett till hans spel, är det obegripligt att han gjort så många poäng. Ingen spelare som "äger isen". Ofta ser han rent loj ut. Men visst...ett ganska vanligt fenomen bland målskyttar. Och de får väl betalt efter poäng, inte arbetskapacitet.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 17, 2017 14:08:50 GMT 1
Berget till Sibir Novosibirsk. Jo jag tackar......
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 17, 2017 14:11:11 GMT 1
Lär inte bli långvarigt.. En mellan transfer till Mif typ ... Tror jag
|
|