|
Post by khkkrille on Mar 13, 2017 16:14:16 GMT 1
Det är VÄLDIGT få spelare som går direkt från J20 och börjar ösa in poäng. Då är det nog så att Sundlöv och jag ser saker du inte ser... Jag har inga som helst problem med spelare som inte gör poäng. Verkligen inte. Men för mig är det en självklarhet att man ska bidra med något. Aggressiv spelstil, en jävla fart under rören, skicklig defensivt exempelvis. I mina ögon tillför han inget utav detta. Jag skiter fullständigt vad han har uträttat i J-20. Vad ska han bidra med i SHL? Fungerar alldeles utmärkt som bredd och 13-14 forward. Kostar inte många kronor och lär utvecklas.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 13, 2017 16:19:25 GMT 1
Åh herregud..vart får du all negativ energi ifrån?? Varför skulle inte vi någonsin kunna spela i slutspel? Grundar det på att vi inte verkar ha underlag, varken publik eller sponsorer, för att konkurrera. Denna säsong fick vi ihop betydligt mer poäng, än vad vi hade material eller spel till egentligen. Vi behöver mkt bättre trupp, för att med normal utdelning/målvaktsspel, ta poäng till slutspel. Vad ser du i horisonten, som kan betala en mkt bättre trupp? Vi gick väl ihop exakt så mycket poäng som vi hade material till eller ljuger tabellen? Jag ser ett fetare tvavtal som kommer säsongen 18/19 tex! Klubben har att jobba på givetvis, inte minst marknadssidan. Glöm inte att allt har gått för jävla snabbt också. Tex så tror jag att HELA Blekinge hade gillat oss mer om mötena med dem på vår väg upp hade skett längre tillbaka i tiden..bara för att ge ett exempel. Jag tror vi har en bra chans att etablera oss på riktigt men vi kommer få göra det på ett annat sätt än tex Malmö och Växjö.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 13, 2017 18:54:04 GMT 1
Kan Motin va ett namn för khk?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 15, 2017 8:00:50 GMT 1
Andreas Söderberg är ett namn på klubbens radar enligt Madhawk.
|
|
|
Post by khkmarcus on Mar 15, 2017 12:07:27 GMT 1
Daniel Olsson trkulja från AIK Skull varit bra 3 - 4 line Han ha näsa för målet
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 15, 2017 15:23:26 GMT 1
Kevin Goumas från Mora hade väl inte varit helt fel heller.
|
|
|
Post by kaffe on Mar 15, 2017 20:39:08 GMT 1
Träffade bobbos farbror i onsdags.. Honom kan vi glömma.. Vad skulle vi med Bobbos farbror till? Spelar han ens hockey? Jag får ändå säga att jag är glad att det blev Bobbo och inte hans farbror!
|
|
|
Post by matse on Mar 15, 2017 21:49:46 GMT 1
Som ful ankunge i SHL, känns det extra viktigt att få fler egna produkter i laget. Visar att vi är en klubb som kan leverera talanger, och att det finns hockeykultur i blekinge. Tror att vi blir lite mer tagna på allvar. Nu ser inte jag Bobbo som en toppspelare, men han är etablerad och kan utvecklas.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 16, 2017 7:46:35 GMT 1
Enligt dagens BLT tackade Bobbo först nej till KHK, men ringde Sundlöv och frågande om han fortfarande var välkommen tydligen. Va han på väg någon annanstans? Jävligt kul att #72 stannar för övrigt.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 16, 2017 8:02:54 GMT 1
Som ful ankunge i SHL, känns det extra viktigt att få fler egna produkter i laget. Visar att vi är en klubb som kan leverera talanger, och att det finns hockeykultur i blekinge. Tror att vi blir lite mer tagna på allvar. Nu ser inte jag Bobbo som en toppspelare, men han är etablerad och kan utvecklas. Precis min tanke. Därför är det extra synd att vi inte kan locka hit Westerholmarna också.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 16, 2017 8:55:28 GMT 1
Enligt dagens BLT tackade Bobbo först nej till KHK, men ringde Sundlöv och frågande om han fortfarande var välkommen tydligen. Va han på väg någon annanstans? Jävligt kul att #72 stannar för övrigt. Verkar ha varit lite konstigheter i Örebro. Bla så ryktas de ju att Squires skrivit på nytt kontrakt i Januari men igår fick han gå. Kanske är samma med Bobbo? Skulle kanske varit kvar men fick reda på efter sportchefsbytet att han skulle få gå.
|
|
|
Post by matse on Mar 16, 2017 10:14:29 GMT 1
Undrar hur de tänker lösa mvfrågan? Om det blir en etablerad , eller om de ser Jönsson som nr1 och satsar på en oprövad backup? Honken lär ju ha kostat en slant, så det borde räcka till en hyfsad. Sedan är ju Bergström ett ? Mister vi honom måste en poängspelare av god klass in. Är både chansartat och dyrt. Har även surrats kring Guter. Men jag antar att han är klar. Andersson bör offras för en som är ett större hot. Rhodin är en viktig förlängning. Stark spelare som gör en del viktiga mål.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 16, 2017 10:45:03 GMT 1
Guter blir kvar nu när Pelle stuckit..såg ni inte spelglädjen hos honom?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 16, 2017 11:31:41 GMT 1
Hörsägen säger drygt 200.000 på Honken. Kan dock inte styrka det på något sätt. Jag tror på två bra målvakter utan någon given etta på förhand. Är Jönsson redo att ta förstaspaden en hel säsong?
Men oavsett så är det nog svårt att fylla den posten billigt.....
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 16, 2017 14:00:18 GMT 1
Jag tror Jönsson är redo. Finns bra målvakter för billig peng att plocka från allsvenskan som backup.
|
|