|
Post by qALLAHAN on Dec 9, 2017 21:37:21 GMT 1
Per Ledin? Känns väl som en boost?
|
|
|
Post by matse on Dec 9, 2017 23:24:13 GMT 1
Ledin har jag efterlyst sen jag hörde att han letade klubb. Men tillåter ekonomin det? Även om han har sina bästa hockeydagar bakom sig, så skulle hans närvaro betyda mkt för killarna i laget. Och publiken skulle längtar efter en buse med attityd. Hoppas han lämnar större avtryck än grand Pierre.
|
|
|
Post by noll1 on Dec 10, 2017 0:34:41 GMT 1
Hoppas verkligen att det slår väl ut men behöver vi verkligen fler spelare som vill spela 'någon eller några säsonger till'? Det *kan* funka, som med Honken tex, men det finns fler exempel på andra hållet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 10, 2017 4:08:55 GMT 1
Ja, det måste skrivas avtal "på rätt sätt"..och löner måste sättas så att det framgår att man vill spela för att man vill spela och inte för att tjäna pengar
|
|
|
Post by Sverker on Dec 10, 2017 14:44:34 GMT 1
Ledin kan bli en bra injektion i truppen.
|
|
|
Post by jompa on Dec 10, 2017 16:28:25 GMT 1
Jag tror på Ledin, precis en sådan spelartyp som vi behöver. Jag tror inte han är så dyr heller, vi fick pengar över efter Deilert. Jag tror inte han var så billig.
|
|
|
Post by noll1 on Dec 10, 2017 18:48:34 GMT 1
Tänkte fylla på också med att jag tycker det är jättebra att något händer, att inte göra nåt hade varit precis kass.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 11, 2017 10:04:55 GMT 1
Jag tror på Ledin, precis en sådan spelartyp som vi behöver. Jag tror inte han är så dyr heller, vi fick pengar över efter Deilert. Jag tror inte han var så billig. Får hoppas att Ledin har krut kvar, hans inställning och jävlar anamma behövs hos oss. Dock låg han högt i sitt löneanspråk tidigare, därav inget kontrakt i SHL. Även HA klubbarna backade av samma orsak. Jag hoppas verkligen inte att Deilert var dyr, kom ifrån HA. Aldrig lyckats i SHL, och gjorde det inte nu heller. Men några kronor kostade han säkert, och ett direkt byte på båda dessa spelare tar i varje fall jag, alla dagar i veckan..
|
|
|
Post by Back to Front on Dec 11, 2017 12:21:59 GMT 1
Ledin, Ledin är vårat svin!!
|
|
|
Post by Zäta on Dec 11, 2017 15:36:40 GMT 1
Verkar finnas en tro på att herr Ledin på något sätt ska frälsa Karlskrona HK. Det tror jag är att hoppas på för mycket. Men hans inställning,energi och vilja att tävla kan säkert vara en injektion för truppen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 11, 2017 16:13:30 GMT 1
Jag tror på Ledin, precis en sådan spelartyp som vi behöver. Jag tror inte han är så dyr heller, vi fick pengar över efter Deilert. Jag tror inte han var så billig. Får hoppas att Ledin har krut kvar, hans inställning och jävlar anamma behövs hos oss. Dock låg han högt i sitt löneanspråk tidigare, därav inget kontrakt i SHL. Även HA klubbarna backade av samma orsak. Jag hoppas verkligen inte att Deilert var dyr, kom ifrån HA. Aldrig lyckats i SHL, och gjorde det inte nu heller. Men några kronor kostade han säkert, och ett direkt byte på båda dessa spelare tar i varje fall jag, alla dagar i veckan.. Jösses...inte fan kan han komma med höga löneanspråk, när ingen vill ha honom!?? Jag förutsatte att han var billig nu, av den anledningen... Låg lön, eller inte spela (som han säger är så roligt). Kändes som det var "vår marknad"...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 11, 2017 17:23:41 GMT 1
Jag tror på Ledin, precis en sådan spelartyp som vi behöver. Jag tror inte han är så dyr heller, vi fick pengar över efter Deilert. Jag tror inte han var så billig. Får hoppas att Ledin har krut kvar, hans inställning och jävlar anamma behövs hos oss. Dock låg han högt i sitt löneanspråk tidigare, därav inget kontrakt i SHL. Även HA klubbarna backade av samma orsak. Jag hoppas verkligen inte att Deilert var dyr, kom ifrån HA. Aldrig lyckats i SHL, och gjorde det inte nu heller. Men några kronor kostade han säkert, och ett direkt byte på båda dessa spelare tar i varje fall jag, alla dagar i veckan.. Almen Bibi hade 95 papp i månaden denna säsongen i Rögle. Skulle visst öka till 110 nästa säsong. Det är med en ganska kass back på denna nivån. Så Deilert kostade säkert en slant han med.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 11, 2017 17:34:54 GMT 1
100 för Bibic?? Gode Gud...Tycker han varit nästan lika hatad av fansen, som Bobo var i Örebro...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 11, 2017 21:34:03 GMT 1
Tycker Ledin kan bli en injektion, men inte till vilket pris som helst. Inte en krona över 60 000 kr/mån för Ledin, kan jag tycka. Deilert kan väl inte haft mer? Kan man inte ge honom bonuslön? Mitt råd 40 000 kr/mån och bonus därutöver. Om han nu skulle blivit så billig, varför är inget lag närmare hans hemort intresserade?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 12, 2017 13:27:43 GMT 1
Jag tycker att hela Ledin-affären gjort att det pratas mer hockey än på länge. Vad vi nördar älskar när det pratas nya spelare, speciellt när det gått lite knackigt. Säger som "Z", förväntar mig inte att han är en messias.
Men kan han med den auran han lyckas förmedla bara genom datorn, kunna påverka gruppen IRL, ser det onekligen ljust ut. Vilken vinnarskalle han verkar vara...
Blt säger väl också att pengarna är små i sammanhanget, så det är väl bara att tuta och köra?
|
|