|
Post by Zäta on Apr 18, 2017 12:34:56 GMT 1
Ser ut som följande enligt KHK.se
Säsongskort 17/18 – Kategorier Pris/match Pris • Sittplats, begränsad sikt rad 1-2 123:- 3200:- • Sittplats sektioner C, E, F 265:- 6900:- • Sittplats sektioner A, H, I2, J, K 204:- 5300:- • Sittplats sektioner B, G 281:- 7300:- • Familjeläktare I1 (1 vux 1/2/3 barn t.o.m 14år) 5100:-. 900:-/1800:-/2700:- • Sittplats ungdom sektion (0-19) 1000:- rabatt på valfri plats i arenan • Handikapplats, sittplats 204:- 5300:- • Kampanj 3/4-1/5! Ståplats, vuxen 62:-/ 85:- 1600:- /2200:- • Ståplats ungdom (0-19, studerande) 38:- 1000:-
Inga erbjudande vad jag kan se som gynnar tidigare kortinnehavare. Mitt kort blir 800:- riksdaler dyrare om jag minns rätt. Hoppas att försäljningen kommer igång tidigt i år.
|
|
|
Post by jompa on Apr 18, 2017 15:26:38 GMT 1
Det stämmer, jag har köpt mitt för 6900kr, 6100 kr var det förra året. Med tanke på denna höjning så vill jag se biljettkontroller på sittplats, det är alldeles för många som köper ståplats och går och sätter sig när matchen har börjat. Jag vill också att räkneverket kommer upp på hemsidan, det är kul att se utvecklingen.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2017 17:25:47 GMT 1
Mm..som vanligt får publiken synda för att budgetar missas.. Jag förstår att de kostar att lira i SHL men när ska klubben själva bjuda till? Mantrat under Rolfs ledning har ju mer eller mindre varit att de är publikens fel så fort ekonomin varit i obalans..vilket ansvar har han själv och vilket ansvar har han och klubben tagit? Istället tycks de malas på och publiken skinnas ytterligare. När nås smärtgränsen?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2017 18:32:00 GMT 1
På klubbens pluskonto ligger väl säsongens bästa sportsliga säsong. Men publiken vallfärdade ju inte förra säsongen. Va väl några gå 2 för 1 osv.
|
|
|
Post by time on Apr 19, 2017 8:04:03 GMT 1
Tyvärr tror jag det bottnar i att intresset i Karlskrona är för litet helt enkelt. Marginalpubliken hade ingen aning om vad det kostade att gå på hockey i SHL. Nu sitter de framför TVn istället och undrar varför det är tomma platser i arenan ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2017 8:20:10 GMT 1
Är det då läge att HÖJA priset??? Dessutom mycket!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 19, 2017 8:34:39 GMT 1
Personligen tror jag inte att det är lösningen. Jag vet att det kostar kulor att spela i SHL. Och att vartenda krona är viktig för klubben. Men är det inte viktigare att nå ut till fler person än är krama ut några hundralappar extra från den befintliga publiken? Då är det ju fler personer som kan bränna riksdaler i arenan?
|
|
|
Post by time on Apr 19, 2017 9:41:04 GMT 1
Personligen tror jag inte att det är lösningen. Jag vet att det kostar kulor att spela i SHL. Och att vartenda krona är viktig för klubben. Men är det inte viktigare att nå ut till fler person än är krama ut några hundralappar extra från den befintliga publiken? Då är det ju fler personer som kan bränna riksdaler i arenan? Tror marginalpubliken tycker det vore för dyrt även om man sänkte korten med 1500 kr. De trivdes bättre i ettan. Får känslan av att karlskroniter vill se sitt lag i toppen. Sen spelar divisionen mindre roll.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 19, 2017 10:10:29 GMT 1
Men klubben har ju varit tydlig med att föreningen ska bli hela Blekinges hockeylag. Då får man ju tänka även utanför kommungränsen. Det ligger ju i klubbens intresse att locka fler personer till hallen. Jag tror inte att höjda priser är rätt väg att gå för att locka marginalpubliken. Men jag kan naturligtvis ha fel.
|
|
|
Post by time on Apr 19, 2017 10:25:57 GMT 1
Mm..som vanligt får publiken synda för att budgetar missas.. Jag förstår att de kostar att lira i SHL men när ska klubben själva bjuda till? Mantrat under Rolfs ledning har ju mer eller mindre varit att de är publikens fel så fort ekonomin varit i obalans..vilket ansvar har han själv och vilket ansvar har han och klubben tagit? Istället tycks de malas på och publiken skinnas ytterligare. När nås smärtgränsen? Appropå att skylla på publiken. Läs vad TAIFs ordf skrev på hemsidan efter säsongen. DÄR kan man prata om att ge publiken skulden.
|
|
|
Post by Bart on Apr 19, 2017 11:33:14 GMT 1
Khk ökade sitt publiksnitt i vilket fall.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 19, 2017 12:21:27 GMT 1
ja, annars hade man nog lagt ner föreningen. Men det är iaf i snitt 1045 platser lediga per match. Sen har jag ingen aning om hur många utav dom 4005 (om jag minns rätt) som är gratisbiljetter. Jag vet att det förekommer iaf.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 19, 2017 18:32:16 GMT 1
Mm..som vanligt får publiken synda för att budgetar missas.. Jag förstår att de kostar att lira i SHL men när ska klubben själva bjuda till? Mantrat under Rolfs ledning har ju mer eller mindre varit att de är publikens fel så fort ekonomin varit i obalans..vilket ansvar har han själv och vilket ansvar har han och klubben tagit? Istället tycks de malas på och publiken skinnas ytterligare. När nås smärtgränsen? Appropå att skylla på publiken. Läs vad TAIFs ordf skrev på hemsidan efter säsongen. DÄR kan man prata om att ge publiken skulden. Vad TAIF gör i det avseendet intresserar mej inte egentligen och inget jag tycker man ska ha som referens för KHK..men av ren nyfikenhet ska jag läsa ändå
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2017 14:26:20 GMT 1
Kändes väldigt trevligt att bli uppringd utav klubben idag och prata lite angående säsongskorten. Bra initiativ.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 28, 2017 10:32:41 GMT 1
Flamure körde en liknande förklaring varför det gick så klappkasst för BB´s andralag... Publiken fel.. Ridå
|
|