|
Post by Zäta on Jul 29, 2017 22:24:36 GMT 1
Är ingen megasiffra.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 31, 2017 7:44:45 GMT 1
Jag har knappt hört talas om klubben på hela sommaren....händer något kring Charlotte? Får hon tag i intäkter? Annat än 1000 kr från "Harrys skosnörehandel"? Det känns bara dött på alla fronter, från henne, till supportrarna
|
|
|
Post by time on Aug 1, 2017 11:13:12 GMT 1
Jag har knappt hört talas om klubben på hela sommaren....händer något kring Charlotte? Får hon tag i intäkter? Annat än 1000 kr från "Harrys skosnörehandel"? Det känns bara dött på alla fronter, från henne, till supportrarna Charlotte kom tillbaka från semestern igår.... En del har jobb som kräver återhämtning
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 2, 2017 7:32:42 GMT 1
Jag har knappt hört talas om klubben på hela sommaren....händer något kring Charlotte? Får hon tag i intäkter? Annat än 1000 kr från "Harrys skosnörehandel"? Det känns bara dött på alla fronter, från henne, till supportrarna Charlotte kom tillbaka från semestern igår.... En del har jobb som kräver återhämtning Ja, att städa upp all skit måste vara ett jobb utöver det vanliga. Att det tar på krafterna kan man ju förstå. Låt oss hoppas att Charlotte nu inte är som tidigare klubbchefer, för då är jag rädd för att det är det sista som händer i klubben... Vad jag är rädd för, är att det sitter mycket "låt det gå mentalitet" i väggarna. Som sagt, Rolf och Mats har ju inget cv som imponerar direkt. Deras insatser är ju bevisligen helt undermåliga. För om inte styrelsen tar ekonomin på allvar nu, kommer det ju aldrig ske någon förändring!
|
|
|
Post by time on Aug 3, 2017 12:48:06 GMT 1
Charlotte kom tillbaka från semestern igår.... En del har jobb som kräver återhämtning Ja, att städa upp all skit måste vara ett jobb utöver det vanliga. Att det tar på krafterna kan man ju förstå. Låt oss hoppas att Charlotte nu inte är som tidigare klubbchefer, för då är jag rädd för att det är det sista som händer i klubben... Vad jag är rädd för, är att det sitter mycket "låt det gå mentalitet" i väggarna. Som sagt, Rolf och Mats har ju inget cv som imponerar direkt. Deras insatser är ju bevisligen helt undermåliga. För om inte styrelsen tar ekonomin på allvar nu, kommer det ju aldrig ske någon förändring! köper inte folk säsongskort och sponsorerna inte vill vara med så spelar det ingen roll vilken klubbchef vi har.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 3, 2017 22:39:43 GMT 1
Det är väl till stor del hennes uppgift att locka företag och "vanligt folk" till arenan? Hon basar iaf över marknad. Eller? Hon är ytterst ansvarig.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2017 7:44:50 GMT 1
Det är väl till stor del hennes uppgift att locka företag och "vanligt folk" till arenan? Hon basar iaf över marknad. Eller? Hon är ytterst ansvarig. Alldeles riktigt..Time tycks göra som Rolf och skylla på alla runtomkring istället för att se klubbens i allmänhet och klubbchefens ansvar i synnerhet.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 4, 2017 8:41:42 GMT 1
Ja, att städa upp all skit måste vara ett jobb utöver det vanliga. Att det tar på krafterna kan man ju förstå. Låt oss hoppas att Charlotte nu inte är som tidigare klubbchefer, för då är jag rädd för att det är det sista som händer i klubben... Vad jag är rädd för, är att det sitter mycket "låt det gå mentalitet" i väggarna. Som sagt, Rolf och Mats har ju inget cv som imponerar direkt. Deras insatser är ju bevisligen helt undermåliga. För om inte styrelsen tar ekonomin på allvar nu, kommer det ju aldrig ske någon förändring! köper inte folk säsongskort och sponsorerna inte vill vara med så spelar det ingen roll vilken klubbchef vi har. Där har du fel. Fast frågan är intressant, VARFÖR tror du, gör att färre köper säsongskort? Varför vill inte sponsorer vara med i större utsträckning? Jag tror att många är så besvikna på hur illa saker sköts och ekonomin som ständigt fallerar. Under de senaste 5 åren har det ständigt varit kontroverser där många konstiga saker uppdagats. Då kan jag säga att mycket inte ens nått allmänheten, medans vi som har insyn har tagit oss för huvudet och undrat vad fan som pågår egentligen. Hockey på den här nivån kostar pengar, mycket pengar. Till skillnad ifrån förr, är det vi som numera är minsta fisken i dammen. Då duger det inte att ha undermålig personal, både vad det gäller det sportsliga och det ekonomiska. Det sportsliga har äntligen sedan Bengtzen klev in blivit bra, även Sundlöv har visat klass. Medan det ekonomiska under Mats J var en katastrof, som sedan tyvärr eskalerats vidare under Rolfs ledning. OCH VÄLDIGT FÅ REAGERAR..... Kanske för att det sportsliga ändå presterat bra, men alla som kan ekonomi förstår att vi balanserat på väldigt slak lina. Det är på håret att vi trillar, och då är det kört. För trillar vi ut, blir det oerhört svårt, för att inte säga nästan omöjligt att komma tillbaka med våra knapphändiga resurser. Så just därför spelar det en JÄTTESTOR ROLL vem som är klubbchef. För lyckas man visa i verkligheten att i KHK går varenda krona till rätt saker. Att man kan visa på att man är smart och hushåller med resurser. Supporters och sponsorer har en viktig sak att uppfylla här, nämligen att visa att vi bryr oss. Då ställer vi krav, och reagerar när klubben inte sköts bra. Inte bara stryker medhårs, för att sedan när allt exploderar i negativ riktning, gå hem och inte bryr oss längre. KHK har ALLA verktyg vid nuvarande publiktillströmning och sponsorkraft att hävda oss. Men då krävs det att vi har en klubbchef som vänder på varje krona och att vi har en sportchef som är oerhört skicklig. Fungerar det är jag övertygad om att både fler sponsorer och publik kommer i större mängder.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2017 21:17:02 GMT 1
Måste bara säga..fan vad skönt att du är tillbaka MR Hockey!
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2017 19:28:22 GMT 1
köper inte folk säsongskort och sponsorerna inte vill vara med så spelar det ingen roll vilken klubbchef vi har. Där har du fel. Fast frågan är intressant, VARFÖR tror du, gör att färre köper säsongskort? Varför vill inte sponsorer vara med i större utsträckning? Jag tror att många är så besvikna på hur illa saker sköts och ekonomin som ständigt fallerar. Under de senaste 5 åren har det ständigt varit kontroverser där många konstiga saker uppdagats. Då kan jag säga att mycket inte ens nått allmänheten, medans vi som har insyn har tagit oss för huvudet och undrat vad fan som pågår egentligen. Hockey på den här nivån kostar pengar, mycket pengar. Till skillnad ifrån förr, är det vi som numera är minsta fisken i dammen. Då duger det inte att ha undermålig personal, både vad det gäller det sportsliga och det ekonomiska. Det sportsliga har äntligen sedan Bengtzen klev in blivit bra, även Sundlöv har visat klass. Medan det ekonomiska under Mats J var en katastrof, som sedan tyvärr eskalerats vidare under Rolfs ledning. OCH VÄLDIGT FÅ REAGERAR..... Kanske för att det sportsliga ändå presterat bra, men alla som kan ekonomi förstår att vi balanserat på väldigt slak lina. Det är på håret att vi trillar, och då är det kört. För trillar vi ut, blir det oerhört svårt, för att inte säga nästan omöjligt att komma tillbaka med våra knapphändiga resurser. Så just därför spelar det en JÄTTESTOR ROLL vem som är klubbchef. För lyckas man visa i verkligheten att i KHK går varenda krona till rätt saker. Att man kan visa på att man är smart och hushåller med resurser. Supporters och sponsorer har en viktig sak att uppfylla här, nämligen att visa att vi bryr oss. Då ställer vi krav, och reagerar när klubben inte sköts bra. Inte bara stryker medhårs, för att sedan när allt exploderar i negativ riktning, gå hem och inte bryr oss längre. KHK har ALLA verktyg vid nuvarande publiktillströmning och sponsorkraft att hävda oss. Men då krävs det att vi har en klubbchef som vänder på varje krona och att vi har en sportchef som är oerhört skicklig. Fungerar det är jag övertygad om att både fler sponsorer och publik kommer i större mängder. Håller med dig i mycket. Däremot tror jag den största orsaken till att publiken inte strömmar till i tillräcklig omfattning inte är att man retar sig på att ekonomin misskötts utan på att de insett vad det kostar att gå på SHL-hockey och istället väljer TVn. Det är i alla fall den förklaringen jag fått av de som inte köper säsongskort längre. När det gäller sponsorerna har du säkert bättre koll än mig. Så det är säkert så att att en del sponsorer väljer att "straffa" KHK för att de anser att klubben misskötts. Som tur är det många lokala sponsorer som troget stöttar KHK. Om dessa trogna sponsorer inte funnits hade KHK redan varit utraderat och det inser de. Sen har vi olika syn på om KHK har i SHL att göra eller inte. Jag konstaterar att vi snubblade upp säsongen då det var lättare än någonsin att gå upp. Men att göra KC ensam ansvarig för om ekonomin skulle gå åt h-e/vi åker ur tycker jag är att göra det väldigt enkelt för sig. (det är därför många presumtiva KC/styrelsefolk väljer att betrakta KHK från läktaren eftersom man inte vill få skulden personligen. Enklare när man kan granska andra än sig själv)) Sen inser jag förstås att Charlotte är den enskilt viktigaste i detta avseende. Men personligen tror jag det hela är betydligt mer komplext.
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2017 19:39:18 GMT 1
Det är väl till stor del hennes uppgift att locka företag och "vanligt folk" till arenan? Hon basar iaf över marknad. Eller? Hon är ytterst ansvarig. Alldeles riktigt..Time tycks göra som Rolf och skylla på alla runtomkring istället för att se klubbens i allmänhet och klubbchefens ansvar i synnerhet. Skyller inte på nån. Har dock inte samma övertro vad en enskild KC kan ådstakomma. Vad många inte tycks inse är att underlaget för att spela SHL-hockey i Karlskrona är inte lika stort som i Göteborg. Det är SHL-pengarna som jämnar ut förutsättningarna en del. Men det är förstås bekvämt att ha en syndabock. Sen kan självklart en duktig KC påverka i positiv riktning. Vi får väl hoppas att Charlotte lyckas klara ekonomin o att vi kan hålla oss kvar sportsligt då SHL-pengarna ökar nästa säsong.
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2017 19:49:15 GMT 1
Måste bara säga..fan vad skönt att du är tillbaka MR Hockey! Håller med. Dock vågar jag jag till skillnad från khkkrille påtala när jag inte delar allt som MrHockey skriver. Rätta mig om jag har fel. Men har du någonsin ifrågasatt en enda stavelse av det han skrivit? (appropå ryggdunkare)
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2017 19:52:43 GMT 1
Tydligen ligger säsongskorten på samma som vid denna tidpunkt förra säsongen. Problemet är att vi skulle behöva öka antalet säsongskort för att få en stabil ekonomi.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 6, 2017 22:31:01 GMT 1
Känns inte så väldigt otippat. Jag har då inte skådat ngt offensiv från klubbens sida?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 7, 2017 10:22:52 GMT 1
Där har du fel. Fast frågan är intressant, VARFÖR tror du, gör att färre köper säsongskort? Varför vill inte sponsorer vara med i större utsträckning? Jag tror att många är så besvikna på hur illa saker sköts och ekonomin som ständigt fallerar. Under de senaste 5 åren har det ständigt varit kontroverser där många konstiga saker uppdagats. Då kan jag säga att mycket inte ens nått allmänheten, medans vi som har insyn har tagit oss för huvudet och undrat vad fan som pågår egentligen. Hockey på den här nivån kostar pengar, mycket pengar. Till skillnad ifrån förr, är det vi som numera är minsta fisken i dammen. Då duger det inte att ha undermålig personal, både vad det gäller det sportsliga och det ekonomiska. Det sportsliga har äntligen sedan Bengtzen klev in blivit bra, även Sundlöv har visat klass. Medan det ekonomiska under Mats J var en katastrof, som sedan tyvärr eskalerats vidare under Rolfs ledning. OCH VÄLDIGT FÅ REAGERAR..... Kanske för att det sportsliga ändå presterat bra, men alla som kan ekonomi förstår att vi balanserat på väldigt slak lina. Det är på håret att vi trillar, och då är det kört. För trillar vi ut, blir det oerhört svårt, för att inte säga nästan omöjligt att komma tillbaka med våra knapphändiga resurser. Så just därför spelar det en JÄTTESTOR ROLL vem som är klubbchef. För lyckas man visa i verkligheten att i KHK går varenda krona till rätt saker. Att man kan visa på att man är smart och hushåller med resurser. Supporters och sponsorer har en viktig sak att uppfylla här, nämligen att visa att vi bryr oss. Då ställer vi krav, och reagerar när klubben inte sköts bra. Inte bara stryker medhårs, för att sedan när allt exploderar i negativ riktning, gå hem och inte bryr oss längre. KHK har ALLA verktyg vid nuvarande publiktillströmning och sponsorkraft att hävda oss. Men då krävs det att vi har en klubbchef som vänder på varje krona och att vi har en sportchef som är oerhört skicklig. Fungerar det är jag övertygad om att både fler sponsorer och publik kommer i större mängder. Håller med dig i mycket. Däremot tror jag den största orsaken till att publiken inte strömmar till i tillräcklig omfattning inte är att man retar sig på att ekonomin misskötts utan på att de insett vad det kostar att gå på SHL-hockey och istället väljer TVn. Det är i alla fall den förklaringen jag fått av de som inte köper säsongskort längre. När det gäller sponsorerna har du säkert bättre koll än mig. Så det är säkert så att att en del sponsorer väljer att "straffa" KHK för att de anser att klubben misskötts. Som tur är det många lokala sponsorer som troget stöttar KHK. Om dessa trogna sponsorer inte funnits hade KHK redan varit utraderat och det inser de. Sen har vi olika syn på om KHK har i SHL att göra eller inte. Jag konstaterar att vi snubblade upp säsongen då det var lättare än någonsin att gå upp. Men att göra KC ensam ansvarig för om ekonomin skulle gå åt h-e/vi åker ur tycker jag är att göra det väldigt enkelt för sig. (det är därför många presumtiva KC/styrelsefolk väljer att betrakta KHK från läktaren eftersom man inte vill få skulden personligen. Enklare när man kan granska andra än sig själv)) Sen inser jag förstås att Charlotte är den enskilt viktigaste i detta avseende. Men personligen tror jag det hela är betydligt mer komplext. Det finns säkert många som föredrar tv också. Men det är ju inget nytt för i år? Tv:n med bra sändningar har ju funnits länge. Varför minskar det nu? Vad tråkigt att du använder "straffa KHK" som vokabulär... Tror du verkligen att någon tänker just det "straffa"? ...suck.... Det handlar om trovärdighet och någonstans går den gränsen. Men priset på biljetter och sponsring är högt och MÅSTE vara så, OM vi ska vara i SHL. Men det är just därför att det är viktigare än någonsin att pengarna går till rätt grejor, eller? Jag och många med mig, blir så besviken när människor bara försöker att profitera KHK för egen vinning. Att ha löner på 60-80.000:- i månaden, då ska man fan leverera i den riktningen också. Jag blir förebannad på riktigt när folk gör att för att bara pungslå KHK för egen vinning,och inte är det minsta intresserad av att ta tag i ekonomin. Bara man själv och sina bundsförvanter får sina höga löner nästa månad också.. Jag skräder inte orden nu och kanske raljerar lite extra, men jag har såååååå svårt att förstå att du och många med dig, har så svårt att förstå/se detta! Men nu kanske jag är "otrogen" eller "inte en riktig KHK:are" när jag tycker så här? Har du tänkt att det i själva verket kanske är precis tvärtom? Vi har haft en konkurs som fortfarande är ett märke i mitt hjärta. Ska det verkligen behöva inträffa en till innan vissa vaknar upp??? Gällande om det nu är så att "presumtiva" eller "kunniga" människor inte går in i nuvarande styrelser, är väl ganska självklart? Man vill helt enkelt ha en annan syn på ekonomin än den nuvarande har. Men det får framtiden utvärdera.. Precis som jag sagt innan, det var ett stort varningstecken att två väl kunniga styrelsemedlemmar avgick innan dom ens tillträtt. Tycker inte du det? Så styrelsen måste verkligen vakna om det är det du menar. Framförallt att följa upp klubbchefen, vilket man ju totalt misslyckats med ända sedan Mats J dagar.
|
|