|
Post by qALLAHAN on Aug 7, 2017 12:57:55 GMT 1
Time har rätt i att TVn förstör. Det är åt helvete att det ska vara så lätt att sitta hemma och titta. Dessutom för en månadskostnad som är lika stor som en matchbiljett. Och då kan du se varenda match.... Sjukt är det hur SHL skjuter sig själva i foten och det är ett under hur de ens kan undra varför publiken i hallarna minskar...TV och svindyra biljetter! En apa kan väl räkna ut detta...?
|
|
|
Post by time on Aug 7, 2017 13:28:27 GMT 1
Håller med dig i mycket. Däremot tror jag den största orsaken till att publiken inte strömmar till i tillräcklig omfattning inte är att man retar sig på att ekonomin misskötts utan på att de insett vad det kostar att gå på SHL-hockey och istället väljer TVn. Det är i alla fall den förklaringen jag fått av de som inte köper säsongskort längre. När det gäller sponsorerna har du säkert bättre koll än mig. Så det är säkert så att att en del sponsorer väljer att "straffa" KHK för att de anser att klubben misskötts. Som tur är det många lokala sponsorer som troget stöttar KHK. Om dessa trogna sponsorer inte funnits hade KHK redan varit utraderat och det inser de. Sen har vi olika syn på om KHK har i SHL att göra eller inte. Jag konstaterar att vi snubblade upp säsongen då det var lättare än någonsin att gå upp. Men att göra KC ensam ansvarig för om ekonomin skulle gå åt h-e/vi åker ur tycker jag är att göra det väldigt enkelt för sig. (det är därför många presumtiva KC/styrelsefolk väljer att betrakta KHK från läktaren eftersom man inte vill få skulden personligen. Enklare när man kan granska andra än sig själv)) Sen inser jag förstås att Charlotte är den enskilt viktigaste i detta avseende. Men personligen tror jag det hela är betydligt mer komplext. Det finns säkert många som föredrar tv också. Men det är ju inget nytt för i år? Tv:n med bra sändningar har ju funnits länge. Varför minskar det nu? Vad tråkigt att du använder "straffa KHK" som vokabulär... Tror du verkligen att någon tänker just det "straffa"? ...suck.... Det handlar om trovärdighet och någonstans går den gränsen. Men priset på biljetter och sponsring är högt och MÅSTE vara så, OM vi ska vara i SHL. Men det är just därför att det är viktigare än någonsin att pengarna går till rätt grejor, eller? Jag och många med mig, blir så besviken när människor bara försöker att profitera KHK för egen vinning. Att ha löner på 60-80.000:- i månaden, då ska man fan leverera i den riktningen också. Jag blir förebannad på riktigt när folk gör att för att bara pungslå KHK för egen vinning,och inte är det minsta intresserad av att ta tag i ekonomin. Bara man själv och sina bundsförvanter får sina höga löner nästa månad också.. Jag skräder inte orden nu och kanske raljerar lite extra, men jag har såååååå svårt att förstå att du och många med dig, har så svårt att förstå/se detta! Men nu kanske jag är "otrogen" eller "inte en riktig KHK:are" när jag tycker så här? Har du tänkt att det i själva verket kanske är precis tvärtom? Vi har haft en konkurs som fortfarande är ett märke i mitt hjärta. Ska det verkligen behöva inträffa en till innan vissa vaknar upp??? Gällande om det nu är så att "presumtiva" eller "kunniga" människor inte går in i nuvarande styrelser, är väl ganska självklart? Man vill helt enkelt ha en annan syn på ekonomin än den nuvarande har. Men det får framtiden utvärdera.. Precis som jag sagt innan, det var ett stort varningstecken att två väl kunniga styrelsemedlemmar avgick innan dom ens tillträtt. Tycker inte du det? Så styrelsen måste verkligen vakna om det är det du menar. Framförallt att följa upp klubbchefen, vilket man ju totalt misslyckats med ända sedan Mats J dagar. Du får gärna spekulera i vad jag tror o tänker. Men tror jag vet det bäst själv. Du får nog också stå ut ned att jag inte är som khkkrille o håller med dig i precis allt du skriver. Vore väl kon...sigt om ALLA tyckte exakt som du. Då du använder en lite nedsättande och överseende retorik mot mig för att jag inte begriper allt liika bra som dig så ska jag fortsättningsvis låta dig vara oemotsagd. Tack för ordet.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 7, 2017 14:34:14 GMT 1
Time har rätt i att TVn förstör. Det är åt helvete att det ska vara så lätt att sitta hemma och titta. Dessutom för en månadskostnad som är lika stor som en matchbiljett. Och då kan du se varenda match.... Sjukt är det hur SHL skjuter sig själva i foten och det är ett under hur de ens kan undra varför publiken i hallarna minskar...TV och svindyra biljetter! En apa kan väl räkna ut detta...? Vad förstör TVn? Klubbarna får ju 27 milj från TVn (C-More), nästa säsong 42 milj!!!!!!! Hur skulle det se ut i ex KHK utan dessa pengar? Tror du KHK, skulle kunna få in dessa pengar på biljettintäkter?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 7, 2017 14:37:54 GMT 1
Det finns säkert många som föredrar tv också. Men det är ju inget nytt för i år? Tv:n med bra sändningar har ju funnits länge. Varför minskar det nu? Vad tråkigt att du använder "straffa KHK" som vokabulär... Tror du verkligen att någon tänker just det "straffa"? ...suck.... Det handlar om trovärdighet och någonstans går den gränsen. Men priset på biljetter och sponsring är högt och MÅSTE vara så, OM vi ska vara i SHL. Men det är just därför att det är viktigare än någonsin att pengarna går till rätt grejor, eller? Jag och många med mig, blir så besviken när människor bara försöker att profitera KHK för egen vinning. Att ha löner på 60-80.000:- i månaden, då ska man fan leverera i den riktningen också. Jag blir förebannad på riktigt när folk gör att för att bara pungslå KHK för egen vinning,och inte är det minsta intresserad av att ta tag i ekonomin. Bara man själv och sina bundsförvanter får sina höga löner nästa månad också.. Jag skräder inte orden nu och kanske raljerar lite extra, men jag har såååååå svårt att förstå att du och många med dig, har så svårt att förstå/se detta! Men nu kanske jag är "otrogen" eller "inte en riktig KHK:are" när jag tycker så här? Har du tänkt att det i själva verket kanske är precis tvärtom? Vi har haft en konkurs som fortfarande är ett märke i mitt hjärta. Ska det verkligen behöva inträffa en till innan vissa vaknar upp??? Gällande om det nu är så att "presumtiva" eller "kunniga" människor inte går in i nuvarande styrelser, är väl ganska självklart? Man vill helt enkelt ha en annan syn på ekonomin än den nuvarande har. Men det får framtiden utvärdera.. Precis som jag sagt innan, det var ett stort varningstecken att två väl kunniga styrelsemedlemmar avgick innan dom ens tillträtt. Tycker inte du det? Så styrelsen måste verkligen vakna om det är det du menar. Framförallt att följa upp klubbchefen, vilket man ju totalt misslyckats med ända sedan Mats J dagar. Du får gärna spekulera i vad jag tror o tänker. Men tror jag vet det bäst själv. Du får nog också stå ut ned att jag inte är som khkkrille o håller med dig i precis allt du skriver. Vore väl kon...sigt om ALLA tyckte exakt som du. Då du använder en lite nedsättande och överseende retorik mot mig för att jag inte begriper allt liika bra som dig så ska jag fortsättningsvis låta dig vara oemotsagd. Tack för ordet. Jag spekulerar väl inte, jag svarar på dina påståenden/argumentation. Jag tror faktiskt det är fler som håller med mig än khkkrille. Sedan är det inte min mening att du skall tolka det så. Jag gillar att argumentera, det gör väl du också? Men mina argument är väl ganska bra, så det är väl svårt för dig att tackla dom? Jag hoppas verkligen att du vill diskutera, är det inte därför det finns ett forum? Så tjura inte nu Time Svara istället varför du inte blir besviken någon gång på de som sköter KHK, trots alla skandaler som rullas upp. Det är ju pengar som istället kunde gått till ungdomslagen, förstärka A-laget eller bara finnas så vi slipper hamna på kvällstidningarnas första sida. Angående att vi inte betalar ut löner och pensioner i tid.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 7, 2017 14:43:13 GMT 1
Time har rätt i att TVn förstör. Det är åt helvete att det ska vara så lätt att sitta hemma och titta. Dessutom för en månadskostnad som är lika stor som en matchbiljett. Och då kan du se varenda match.... Sjukt är det hur SHL skjuter sig själva i foten och det är ett under hur de ens kan undra varför publiken i hallarna minskar...TV och svindyra biljetter! En apa kan väl räkna ut detta...? Vad förstör TVn? Klubbarna får ju 27 milj från TVn (C-More), nästa säsong 42 milj!!!!!!! Hur skulle det se ut i ex KHK utan dessa pengar? Tror du KHK, skulle kunna få in dessa pengar på biljettintäkter? Exakt, för att få ihop de pengarna hade vi behövt en arena på 18.000 pers i praktiken fullsatt varje omgång. Sedan tror jag inte du själv eller jag eller andra härinne, funderar ett ögonblick på att byta arenan mot tv. Trycket, pulsen när det är som hetast går ju aldrig ut genom en tv-ruta. Sedan är det väl ganska bra att kunna följa KHK på bortaplan? Borta är dessa kassa laggade sändningar med vad hette han nu igen, PW, LG?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 7, 2017 14:50:13 GMT 1
Jag sa att TVn förstör publiktillströmningen! Att det är självklart att det är färre och färre som går till arenan! Frågan var väl om publiken? Jag har hört mer än en som stannar hemma för att det är både billigt, smidigt och lätt att sitta i soffan istället. Att freaksen fortfarande går till hallen, hjälper ju inte. Priset ÄR ju sinnessjukt och man behöver stort upptagningsområde för att kompensera detta. Det är väl här vårt problem ligger. Vi ligger i ett hörn och de runtom hatar oss...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Aug 7, 2017 15:14:22 GMT 1
Jag sa att TVn förstör publiktillströmningen! Att det är självklart att det är färre och färre som går till arenan! Frågan var väl om publiken? Jag har hört mer än en som stannar hemma för att det är både billigt, smidigt och lätt att sitta i soffan istället. Att freaksen fortfarande går till hallen, hjälper ju inte. Priset ÄR ju sinnessjukt och man behöver stort upptagningsområde för att kompensera detta. Det är väl här vårt problem ligger. Vi ligger i ett hörn och de runtom hatar oss... Visst har du rätt i att priserna är höga, så är det ju tyvärr. Men det är ett måste om vi överhuvudtaget skall vara på den här nivån. Sedan behöver väl klubben hitta andra mervärden för dom som går till arenan, den sk marginalpubliken som jag tror du syftar på? Där skulle ju även klubbens sponsorer kunna haka på med specialerbjudanden till bara dom som är på plats varje match. Jag noterar ditt intresse kring det här, och undrar samtidigt varför du inte reagerar mer på alla huvudlösa saker man gjort med ekonomin i övrigt? Där har du dina "missade spetsspelare" bla
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 7, 2017 15:39:37 GMT 1
Självklart är även jag vansinnig på misskötseln, men är väldigt dåligt insatt i företagsekonomi, om jag ska använda den termen... Och självklart späder detta på irritationen ytterligare från allmänheten...att de fan inte ska ge mer till de som låter pengarna rinna mellan fingrarna
Precis som du säger, så måste det till något mer än precis det man kan se på TV, för att locka. Jag tror i o f s inte på en massa "familjecirkus", då det finns mkt billigare alternativ för de som inte är väldigt hockeyintresserade.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 7, 2017 16:30:05 GMT 1
Jag sa att TVn förstör publiktillströmningen! Att det är självklart att det är färre och färre som går till arenan! Frågan var väl om publiken? Jag har hört mer än en som stannar hemma för att det är både billigt, smidigt och lätt att sitta i soffan istället. Att freaksen fortfarande går till hallen, hjälper ju inte. Priset ÄR ju sinnessjukt och man behöver stort upptagningsområde för att kompensera detta. Det är väl här vårt problem ligger. Vi ligger i ett hörn och de runtom hatar oss... Ja, men ekonomi och publiksiffror hör väl ihop? Om vi inte fått TV pengarna, men haft 5000 varje match tror jag vi fått göra KK. Vad tror du?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 7, 2017 16:54:41 GMT 1
jag vill hellre få in summan från full hall, än motsvarande via cmore... Jävulsk stämning vi får från soffsittarna
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 7, 2017 20:40:41 GMT 1
Måste bara säga..fan vad skönt att du är tillbaka MR Hockey! Håller med. Dock vågar jag jag till skillnad från khkkrille påtala när jag inte delar allt som MrHockey skriver. Rätta mig om jag har fel. Men har du någonsin ifrågasatt en enda stavelse av det han skrivit? (appropå ryggdunkare) Finns enligt mej inget att ifrågasätta, hade det funnits hade jag gjort så.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 8, 2017 17:05:14 GMT 1
Håller med. Dock vågar jag jag till skillnad från khkkrille påtala när jag inte delar allt som MrHockey skriver. Rätta mig om jag har fel. Men har du någonsin ifrågasatt en enda stavelse av det han skrivit? (appropå ryggdunkare) Finns enligt mej inget att ifrågasätta, hade det funnits hade jag gjort så. Finns alldeles för många blåögda KHK anhängare, tyvärr.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 9, 2017 8:21:33 GMT 1
Finns enligt mej inget att ifrågasätta, hade det funnits hade jag gjort så. Finns alldeles för många blåögda KHK anhängare, tyvärr.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 9, 2017 8:22:35 GMT 1
Finns alldeles för många blåögda KHK anhängare, tyvärr. No shit sherlock
|
|
|
Post by Zäta on Aug 16, 2017 11:57:28 GMT 1
Fortfarande inte över 1400 sålda kort enligt khk.se Vad händer?
|
|