|
Post by khkkrille on Sept 18, 2017 22:16:57 GMT 1
Eller kan man vända på det. Vad har klubben gjort för att öka intresset? Det är ingen skyldighet att tycka om hockey. Jag vill ha ett bra fotbolls lag i kommunen. Men jag ser inga matcher. Detsamma gäller handbollen. Det håller liksom inte att gnälla på publiken. Det gäller för klubben att sälja sin produkt. Huvudet på spiken!! Det är trist att gå till hallen mer av pliktkänsla än av så mycket annat. Jag flikar in att jag tror att träningsmatcherna faktiskt är viktig för marginalpubliken. Att förlora med 1-7 hemma mot Malmö ser allt annat än snyggt ut! Har också sagt att klubben sedan ganska länge förlorat den där vikänslan som vi hade förut, då när orden det är vi som är KHK verkligen betydde just det. För min del försvann den nånstans med Mats Johanssons dribblande med ekonomin..det kan såklart bara vara jag men nog tyckte jag att det var något som dog där och då och allt sedan dess har de bara fortsatt med kass ekonomi även om det sportsliga gått bättre. Numera är det vi mot klubben istället..publiken får ta skit för väldigt mycket men helt utan självinsikt..hur marknadsför sej klubben? Det enda man hör, eller de enda jag lägger på minnet kanske, är hur dålig publik vi har och att vi dansar på slak lina ekonomiskt. Väldigt upplyftande och höjer tempen till kokpunkten..eller inte!!
|
|
|
Post by khkmarcus on Sept 19, 2017 5:48:43 GMT 1
Eller kan man vända på det. Vad har klubben gjort för att öka intresset? Det är ingen skyldighet att tycka om hockey. Jag vill ha ett bra fotbolls lag i kommunen. Men jag ser inga matcher. Detsamma gäller handbollen. Det håller liksom inte att gnälla på publiken. Det gäller för klubben att sälja sin produkt. Nu är det ju jag som privat person som gnäller. Och det tänker jag fortsätta göra för jag tycker det är för dåligt. Bor själv inte i Karlskrona utan i Kallinge men ser varenda hemma match om inte jag blir sjuk. Har gått sedan div 2 tiden. Vad klubben har gjort ?! Vi spelar ju i SHL !! Borde inte det ensamt skapa intresse ? Jag hoppas det finns fler med mig som vill göra det i fortsättningen. Jag vill absolut inte tillbaka till div1 eller ens allsvenskan. Det va på den tiden som grunden lades för ekonomin , alldeles för många kompis anställningar i klubben då. Nä Jag trodde att Karlskrona publiken sugen på SHL hockey & framför allt Trogen sitt KHK!! Kom igen nu & visa att vi kan ta tjuren vid hornen & vända detta tillsammans så att det blir , Det är VI som är KHK ! igen .
|
|
|
Post by Zäta on Sept 19, 2017 6:44:51 GMT 1
Eller kan man vända på det. Vad har klubben gjort för att öka intresset? Det är ingen skyldighet att tycka om hockey. Jag vill ha ett bra fotbolls lag i kommunen. Men jag ser inga matcher. Detsamma gäller handbollen. Det håller liksom inte att gnälla på publiken. Det gäller för klubben att sälja sin produkt. Nu är det ju jag som privat person som gnäller. Och det tänker jag fortsätta göra för jag tycker det är för dåligt. Bor själv inte i Karlskrona utan i Kallinge men ser varenda hemma match om inte jag blir sjuk. Har gått sedan div 2 tiden. Vad klubben har gjort ?! Vi spelar ju i SHL !! Borde inte det ensamt skapa intresse ? Jag hoppas det finns fler med mig som vill göra det i fortsättningen. Jag vill absolut inte tillbaka till div1 eller ens allsvenskan. Det va på den tiden som grunden lades för ekonomin , alldeles för många kompis anställningar i klubben då. Nä Jag trodde att Karlskrona publiken sugen på SHL hockey & framför allt Trogen sitt KHK!! Kom igen nu & visa att vi kan ta tjuren vid hornen & vända detta tillsammans så att det blir , Det är VI som är KHK ! igen . SHL borde ju i sig dra mycket folk. Men dessvärre blir det ju inte så per automatik. Att klubben har gjort vissa saker väldigt bra kan ju ingen ta ifrån dom. Men nu går det inte att leva på gamla meriter. Om jag har förstått det hela rätt måste klubben gå 300 000 plus för att inte äventyra elitlicensen. Det betyder att man måste göra en bra säsong både på isen och organisatoriskt.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2017 7:39:00 GMT 1
Under 4000 inte OK.
Kommer inte publiken måste spelare säljas av för att rädda klubben från kk.
Nån sa att Karlskroniter bara sluter upp när laget ligger i toppen. Ser kanske hellre div1-hockey ...
Denna säsong kommer att avgöra om vi har i SHL att göra eller inte, Kanske mer realistiskt med HA som jag tror de flesta drömde om när vi var i trean/tvåan.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 19, 2017 8:02:59 GMT 1
Eller kan man vända på det. Vad har klubben gjort för att öka intresset? Det är ingen skyldighet att tycka om hockey. Jag vill ha ett bra fotbolls lag i kommunen. Men jag ser inga matcher. Detsamma gäller handbollen. Det håller liksom inte att gnälla på publiken. Det gäller för klubben att sälja sin produkt. Huvudet på spiken!! Det är trist att gå till hallen mer av pliktkänsla än av så mycket annat. Jag flikar in att jag tror att träningsmatcherna faktiskt är viktig för marginalpubliken. Att förlora med 1-7 hemma mot Malmö ser allt annat än snyggt ut! Har också sagt att klubben sedan ganska länge förlorat den där vikänslan som vi hade förut, då när orden det är vi som är KHK verkligen betydde just det. För min del försvann den nånstans med Mats Johanssons dribblande med ekonomin..det kan såklart bara vara jag men nog tyckte jag att det var något som dog där och då och allt sedan dess har de bara fortsatt med kass ekonomi även om det sportsliga gått bättre. Numera är det vi mot klubben istället..publiken får ta skit för väldigt mycket men helt utan självinsikt..hur marknadsför sej klubben? Det enda man hör, eller de enda jag lägger på minnet kanske, är hur dålig publik vi har och att vi dansar på slak lina ekonomiskt. Väldigt upplyftande och höjer tempen till kokpunkten..eller inte!! Zäta: Håller med. Tänk på om något annat företag skulle skylla sin kris, frånvaro av intäkter osv på att det enbart är KUNDERNAS fel??? Själv gör man naturligtvis allt rätt, så det är enbart kundernas fel... KHK Krille: Håller med även här, det är ju ingen höjdare att totalt fallera i sin första träningsmatch hemma med 1-7. (jag räknar inte matcher som spelas i landsbro, mörrum eller kallinge som hemmamatcher) Att Mats J och Rolf totalt skjutit föreningen i sank är ju faktiskt ingen överdrift. Att i 5-7 års tid bara få höra hur ekonomin missköts gör ju inget intresse större. Vi trogna supporters knotar och skriver av oss härinne och på andra platser. Men vi dyker alltid upp och ställer upp. Men marginalpubliken tänker inte likadant, tyvärr... Synd att inte fler supporters och sponsorer sett till att sätta mer tryck på klubben om ekonomin, och fått bort Rolf långt tidigare. Det är ingen lätt uppgift Charlotte få ta över, nu när det gått så långt som det gjort. Kanske är det försent, men jag hoppas verkligen att Charlotte och klubben får med sig marginalpubliken igen.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 19, 2017 8:09:51 GMT 1
Under 4000 inte OK. Kommer inte publiken måste spelare säljas av för att rädda klubben från kk. Nån sa att Karlskroniter bara sluter upp när laget ligger i toppen. Ser kanske hellre div1-hockey ... Denna säsong kommer att avgöra om vi har i SHL att göra eller inte, Kanske mer realistiskt med HA som jag tror de flesta drömde om när vi var i trean/tvåan. Håller med om 4000... Börjar man sälja av spelare, sätter man definitivt sista spiken i elitäventyret. Konstigt att du inte nämner något om andra saker? Köttgrytemänniskorna? Är det inte bättre att göra sig av med dem? Eller är det viktigare att människor runt omkring tjänar oskäliga pengar på KHK? Jag tycker att Karlskroniter har ställt upp. Efter all skit som dåliga människor i klubben ställt till med, så är ändå alla där ändå. Är med på insamlingar, köper produkter mm. Däremot tar nog detta slut, eftersom man tröttnat på misskötseln. Hoppas dock att man ger Charlotte o co en chans. Första människan som på egna meriter, via sitt eget CV förtjänat en hög position i klubben. Varför är du som riktig supporter med stort kHK hjärta så blind för alla snyltare som verkligen satt kHK i skiten???
|
|
|
Post by khkmarcus on Sept 19, 2017 8:14:34 GMT 1
Det känns som att det är medgångs supporters , Zäta skrev: "Om jag har förstått det hela rätt måste klubben gå 300 000 plus för att inte äventyra elitlicensen. Det betyder att man måste göra en bra säsong både på isen och organisatoriskt."
I slutänden betyder det att vi måste gå & betala för en plats i arenan oavsett hur vi ligger till i tabellen ! Det är inte enbart klubben som måste göra en bra säsong , utan även vi i publiken ! Det är VI som är KHK!!
|
|
|
Post by Zäta on Sept 19, 2017 8:57:45 GMT 1
Det känns som att det är medgångs supporters , Zäta skrev: "Om jag har förstått det hela rätt måste klubben gå 300 000 plus för att inte äventyra elitlicensen. Det betyder att man måste göra en bra säsong både på isen och organisatoriskt." I slutänden betyder det att vi måste gå & betala för en plats i arenan oavsett hur vi ligger till i tabellen ! Det är inte enbart klubben som måste göra en bra säsong , utan även vi i publiken ! Det är VI som är KHK!! Hm. Tycker du inte att det ligger ett stort ansvar på föreningen att få folk att välja en tripp till ishallen framför familjen eller annan aktivitet? Jag har betalat min plats samtliga matcher denna säsongen. Precis som jag har gjort sen arenan byggdes i stort sett. Det är dags att lägga ner snacket om medgångare. Klubben har skjutit sig i foten säsong efter säsong efter säsong. Nu är det dags att leverera en bra produkt. På och utanför isen. Jag kommer att göra vad jag kan för att få med mig en kompis/familjemedlem eller kollega på matcherna. Men jag tror att klubben måste vara tydliga i sina budskap under säsongen och marknadsföra sig på alla jävla sätt. Nu är det dags att ta tillbaka innebörden av "Det är vi som är KHK". Då behöver precis som du skriver khkmarcus både föreningen och supportrar jobba tillsammans.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 19, 2017 9:45:01 GMT 1
Glömde själv misskötselns inverkan på publiksiffran. Detta är bara ytterligare en punkt att lägga till mina andra.. Hur många ggr har man varit förbannad på att ge pengar till någon med hål i fickorna?
|
|
|
Post by Sverker on Sept 19, 2017 12:27:36 GMT 1
Kisscam lockar nog inga extra att gå på hockey, eller tänker jag fel? Enligt mig är det trams!
|
|
|
Post by Zäta on Sept 19, 2017 13:12:37 GMT 1
Instämmer Sverker. Känns jävligt töntigt och bidrar nog snarare till färre än fler besökare.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2017 13:15:33 GMT 1
Kisscam lockar nog inga extra att gå på hockey, eller tänker jag fel? Enligt mig är det trams! Så tror jag 95% tycker.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2017 13:18:30 GMT 1
Under 4000 inte OK. Kommer inte publiken måste spelare säljas av för att rädda klubben från kk. Nån sa att Karlskroniter bara sluter upp när laget ligger i toppen. Ser kanske hellre div1-hockey ... Denna säsong kommer att avgöra om vi har i SHL att göra eller inte, Kanske mer realistiskt med HA som jag tror de flesta drömde om när vi var i trean/tvåan. Håller med om 4000... Börjar man sälja av spelare, sätter man definitivt sista spiken i elitäventyret. Konstigt att du inte nämner något om andra saker? Köttgrytemänniskorna? Är det inte bättre att göra sig av med dem? Eller är det viktigare att människor runt omkring tjänar oskäliga pengar på KHK? Jag tycker att Karlskroniter har ställt upp. Efter all skit som dåliga människor i klubben ställt till med, så är ändå alla där ändå. Är med på insamlingar, köper produkter mm. Däremot tar nog detta slut, eftersom man tröttnat på misskötseln. Hoppas dock att man ger Charlotte o co en chans. Första människan som på egna meriter, via sitt eget CV förtjänat en hög position i klubben. Varför är du som riktig supporter med stort kHK hjärta så blind för alla snyltare som verkligen satt kHK i skiten??? Vore intressant om du talade om vilka snyltare du syftar på. Nu anklagar du alla som uppbär ersättning av KHK iom dina svepande anklagelser. För övrigt övertygad om att man, om intäkterna blir små, kommer att sälja nån stjärna för att rädda klubben.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2017 13:26:49 GMT 1
Finns flera faktorer som förstör; cmore, för dåligt lag/tråkigt spel, för dyrt...i synnerhet när detta kopplas ihop med föregående punkt. Till detta kommer en total oförmåga att engagera folk. I div 1 var man makalösa på att bygga upp stämning och förväntning. SHLs totala träighet och brist på charm, passar antagligen inte Karlskroniten. Vad som hänt med forumet är en gåta ? Märkligt att KHK får beröm av DIG för vad man gjorde i div 1. Det hörde man inte ett ord av på den tiden ... Är forumets död en gåta? Vem vill vara i ett onyanserat forum där allt fokus läggs på det negativa? Det är den förklaringen jag fått av de (jag känner) nyanserade o konstruktiva medlemmar som skrev här frekvent för några år sedan.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2017 13:29:24 GMT 1
Nu 3175 bokade. Ser lite bättre ut nu.
|
|