|
Post by Zäta on Sept 19, 2017 13:44:07 GMT 1
Bör väl rimligen hamna runt 4.000 pers. Lär väl inte vara fullt på bortastå ikväll misstänker jag.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 19, 2017 13:53:39 GMT 1
Förhoppningsvis har folk inte så bråttom och bokar, då man bedömer det som gott om plats att gå dit utan att göra det
|
|
|
Post by Sverker on Sept 19, 2017 13:59:26 GMT 1
Allt över 3600 är plus! Det blir det med all säkerhet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 19, 2017 14:29:29 GMT 1
ändå är allt under fullsatt för dåligt. Som Charlotte sa; i en premiär ska det väl vara fullsatt..
|
|
|
Post by vsn on Sept 19, 2017 14:39:14 GMT 1
Heja heja.
|
|
|
Post by Sverker on Sept 19, 2017 14:48:35 GMT 1
ändå är allt under fullsatt för dåligt. Som Charlotte sa; i en premiär ska det väl vara fullsatt.. Man kan ju undra hur hon tänker då? Malmö hade derby i premiären och trots det inte fullsatt!?!?!? Hade Frölunda eller Luleå fullsatta arenor? Det räcker inte att alla som citeras i tidningar säger "hoppas på mycket publik". Det gäller spelare, tränare och Charlotte. Säkert nåt man kommit överens om att säga.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 19, 2017 15:51:55 GMT 1
Nu finns det två faktorer, som borde tala för full: liten arena OCH framför allt så borde inte vår publik vara mätta på SHL efter bara två år... Det man alltid trott vara en hockeystad, har visat sig inte alls vara det. Frågan är hur mycket misskötseln spelat in. Eller är vi unika här, med att hellre titta på charmig hockey, än den bästa hockeyn?
|
|
|
Post by Sverker on Sept 19, 2017 16:04:30 GMT 1
Nu finns det två faktorer, som borde tala för full: liten arena OCH framför allt så borde inte vår publik vara mätta på SHL efter bara två år... Det man alltid trott vara en hockeystad, har visat sig inte alls vara det. Frågan är hur mycket misskötseln spelat in. Eller är vi unika här, med att hellre titta på charmig hockey, än den bästa hockeyn? Har vi så mycket mindre arena än Luleå? Några hundra kanske. Vi har inte samma kultur som ex Luleå. Upptagningsområdet är för litet, det räcker inte med oss Karlskroniters, tyvärr. Ok några övriga Blekingebor kommer, speciellt när deras favoritlag kommer. Tror du folk från Tingsryd och Kalmar åker hit för att se oss? Det tror inte jag. Ifjol var det fullsatt första matchen och jag tror (vet ej) att det var nyfikenheten på nya arenan plus att vi mötte Leksand som kanske har mest fans i hela landet. Gissa om de flesta SHLklubbar gråter över att Leksand åkte ut!
|
|
|
Post by Sverker on Sept 19, 2017 16:19:16 GMT 1
Jag är glad att vi inte budgeterat mer 3600 per match! Ska vi kunna klara om poängen trillar in.
|
|