|
Post by Zäta on Sept 15, 2017 10:09:21 GMT 1
Nu börjar det! Äntligen! Tufft motstånd i premiären. Hoppas på fullsatt och att Jönsson står i kassen.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 15, 2017 11:55:25 GMT 1
Jag hoppas Jönsson står alla 52 matcherna.. Kommer bli svintufft men kan man bygga vidare på den bitvis riktigt täta defensiv som man hade i genrepet så kan de bli bra.. 2-1 efter förlängning?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 15, 2017 12:21:33 GMT 1
Som man har längtat! Jag både tror och hoppas på 3 poäng. Som Sverker sa i en annan tråd: Nu får Paulsson verkligen börja leverera efter den lön han har.
Naturligtvis har medspelare en roll att fylla, men är Paulsson förtjänt av bättre medspelare??
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 15, 2017 12:24:23 GMT 1
Sedan är det dax för oss alla inbitna supporters att ragga fler åskådare till premiären.
En premiär skall vara fullsatt i en hockeytokig stad, punkt slut!!!
|
|
|
Post by Sverker on Sept 15, 2017 12:33:41 GMT 1
Hörde att det idag är 2200 biljetter köpta och då är säsongskorten inräknade!?! Är det så är jag tveksam till att det blir fullsatt. Tyvärr tror jag vi förlorar med 2-4.
|
|
|
Post by jompa on Sept 18, 2017 9:01:20 GMT 1
2628 platser sålda, det det inte särskilt bra ut måste man säga.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 18, 2017 11:13:04 GMT 1
Allt under 3.500 måste väl vara underkänt?
|
|
|
Post by khkmarcus on Sept 18, 2017 11:33:50 GMT 1
Tycker det är för dåligt av publiken, Vill vi verkligen inte ha ett SHL i Blekinge ? Kom igen nu och gå dit.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 18, 2017 11:36:46 GMT 1
Eller kan man vända på det. Vad har klubben gjort för att öka intresset? Det är ingen skyldighet att tycka om hockey. Jag vill ha ett bra fotbolls lag i kommunen. Men jag ser inga matcher. Detsamma gäller handbollen. Det håller liksom inte att gnälla på publiken. Det gäller för klubben att sälja sin produkt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2017 12:27:36 GMT 1
Finns flera faktorer som förstör; cmore, för dåligt lag/tråkigt spel, för dyrt...i synnerhet när detta kopplas ihop med föregående punkt. Till detta kommer en total oförmåga att engagera folk. I div 1 var man makalösa på att bygga upp stämning och förväntning. SHLs totala träighet och brist på charm, passar antagligen inte Karlskroniten. Vad som hänt med forumet är en gåta. Speglar detta också ointresset? Satt och njöt av Luleås forum igår. 5 sidor från senaste matchen...såg fortfarande ut som här gjorde förr.
Retar mig fortfarande mest på TV-sändandet. det måste väl kosta 2-300 kr/match där också, om man ska få folk att inte stanna i soffan. Kompenseras klubbarna fullt it för publiktappet?
|
|
|
Post by Sverker on Sept 18, 2017 12:31:27 GMT 1
MrC tycker inte du att 27 miljoner? Iår är kompensation nog? Nästa säsong 42 miljoner?
|
|
|
Post by Zäta on Sept 18, 2017 13:06:47 GMT 1
Att C-more sänder känns livsviktigt för vår lilla förening.
Men vad gör Klubben för att ändra sin situation? Mig som rutinerad inbiten hockeysupporter behöver ingen peppa för att masa sig till arenan på tisdag. Men jag måste erkänna att ngn hockeyfeber känner jag inte av. När jag funderade på det förra veckan så slog det mig att jag köpte mitt säsongskort lite på rutin.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2017 13:26:07 GMT 1
MrC tycker inte du att 27 miljoner? Iår är kompensation nog? Nästa säsong 42 miljoner? Jo, men då ska man inte hela tiden behöva tjata om att det hänger på publiksiffran!? Då ska man ju basera verksamheten utifrån cmore och publiken vara bonus/vinst..?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 18, 2017 13:29:34 GMT 1
Att C-more sänder känns livsviktigt för vår lilla förening. Men vad gör Klubben för att ändra sin situation? Mig som rutinerad inbiten hockeysupporter behöver ingen peppa för att masa sig till arenan på tisdag. Men jag måste erkänna att ngn hockeyfeber känner jag inte av. När jag funderade på det förra veckan så slog det mig att jag köpte mitt säsongskort lite på rutin. Jag försöker också bli klok på varför jag inte tänder till...är det bara åldern? Undrar om det beror på att man plötsligt håller på att förlora så mycket? Och man har under lång tid gått och tittat på sprudlande gladhockey, men plötsligt fått sitta och titta på dödgrävarhockey istället. Ligger något i det man säger om att vi tråkar ut motståndet och att de t o m tråkar ut den egna publiken..? Jag har t ex haft enormt tråkigt under de träningsmatcher jag sett
|
|
|
Post by Zäta on Sept 18, 2017 21:21:40 GMT 1
Man tar bort "bomberna" vid inåkningen. Kan va ok om man styr upp ngt annat fräsigt. Men kisscam. Nej tack. Känns inte så mycket 2017.
|
|