|
Post by Zäta on Dec 1, 2017 9:43:43 GMT 1
2978 biljetter sålda kl 09.40 idag. Kanske kan bli en del folk i arenan ikväll. Läste någonstans att det brukar säljas ca 500 matchdagen. Det vore kul med ett härligt tryck ikväll. Eller är det så att det är många FBK:are som tar en helg i Karlskrona?
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2017 9:45:05 GMT 1
jävligt trött på sena helgmatcher! Är det verkligen så att det är klubbens eget önskemål? Måste väl köra lite av varje för att göra en riktig utvärdering om det verkligen är bra...? Charlotte sa i ngn intervju att hon inte alls gillade upplägget med att samtliga helgmatcher är sena. Men det va tydligen inte någonting hon kunde påverka när hon tillträdde. Precis. Men det var ju mixat förra säsongen med något fler tidiga matcher. Förra säsongen fick man in mer pengar på sena matcherna.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 1, 2017 10:02:39 GMT 1
För egen del tycker jag att sen matchstart sabbar hela lördagskvällen. Kvällen försvinner liksom och tjejen blir sådär lagom glad......
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2017 10:12:36 GMT 1
För egen del tycker jag att sen matchstart sabbar hela lördagskvällen. Kvällen försvinner liksom och tjejen blir sådär lagom glad...... Jovisst. Gillar tidigare matcher bättre. Då kan man bjuda hem folk/bli bortbjuden en lördagskväll. Men money talks
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2017 10:13:57 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2017 11:00:30 GMT 1
Vi fick fin hjälp igår. Hoppas vi kan utnyttja det idag.
|
|
|
KHK-FBK
Dec 1, 2017 11:06:46 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Dec 1, 2017 11:06:46 GMT 1
Känns som vi borde vara ännu mer under...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2017 12:14:57 GMT 1
Detta blir 2 riktigt viktiga hemmamatcher. Efter morgondagens matcher har vi spelat 14 hemm, Örebro 11 hemma och Mora/Rögle 10 hemma! Trots att vi vann borta senast, tror jag hemmaplan är viktig för all dessa lag.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2017 12:46:28 GMT 1
Verkar inte som Paulsson är med idag heller. Då har vi väl chans att vinna?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 1, 2017 13:19:17 GMT 1
Verkar inte som Paulsson är med idag heller. Då har vi väl chans att vinna? Tycker du är fjantig. Det är väl ingen som sagt att Paulsson försvagar laget spelmässigt.Däremot levererar han inte på långa vägar vad han har förhandlat sig till i lön. Du är ganska ensam om att inte förstå det Sverker, så nu lägger jag inte mer tid på det ämnet gällande dig. För mig och de flesta KHK supporters är klubbens ekonomi och välmående viktigare än Paulssons dito. Men du kanske tycker annorlunda?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 1, 2017 13:24:15 GMT 1
jävligt trött på sena helgmatcher! Är det verkligen så att det är klubbens eget önskemål? Måste väl köra lite av varje för att göra en riktig utvärdering om det verkligen är bra...? Charlotte sa i ngn intervju att hon inte alls gillade upplägget med att samtliga helgmatcher är sena. Men det va tydligen inte någonting hon kunde påverka när hon tillträdde. Nää, det var Rolf och co som styrde upp det. De andra SHL lagen tackade och tog emot, de ville hellre ha tidiga matcher. Dom eventuella merintäkter som kommer i barerna, är jag övertygad om att man förlorar mångdubbelt i att det blir mindre åskådare. Någon enstaka lördag blir det säkert bättre, MEN VARENDA LÖRDAG gör att det blir ett riktigt sänke...
|
|
|
KHK-FBK
Dec 1, 2017 13:29:37 GMT 1
via mobile
Post by chriande on Dec 1, 2017 13:29:37 GMT 1
Verkar inte som Paulsson är med idag heller. Då har vi väl chans att vinna? Till Paulssons försvar så är det inte lätt att skapa något med Nr18 E.L. som Center. Varken Guter eller Paulsson kommer till sin rätt. E.L. kan inte skapa ytor för någon, lägger ner pucken i hörnen varje anfall. Ingen tekare heller 1-8 mot MIF. Jobbar dock stenhårt i båda riktningarna. Vi saknar en riktig playmaker som är urstark på tek o med puckfördelning i toppklass.
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2017 13:56:13 GMT 1
Charlotte sa i ngn intervju att hon inte alls gillade upplägget med att samtliga helgmatcher är sena. Men det va tydligen inte någonting hon kunde påverka när hon tillträdde. Nää, det var Rolf och co som styrde upp det. De andra SHL lagen tackade och tog emot, de ville hellre ha tidiga matcher. Dom eventuella merintäkter som kommer i barerna, är jag övertygad om att man förlorar mångdubbelt i att det blir mindre åskådare. Någon enstaka lördag blir det säkert bättre, MEN VARENDA LÖRDAG gör att det blir ett riktigt sänke... Eventuella merintäkter i barerna? Förra säsongen gav sena matcherna större intäkter TOTALT sett. Dvs hänsyn taget till att att intäkterna på entrebiljetterna blev mindre. Men jag hade helst velat se en mix med tidiga/sena matcher.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2017 14:00:08 GMT 1
Verkar inte som Paulsson är med idag heller. Då har vi väl chans att vinna? Till Paulssons försvar så är det inte lätt att skapa något med Nr18 E.L. som Center. Varken Guter eller Paulsson kommer till sin rätt. E.L. kan inte skapa ytor för någon, lägger ner pucken i hörnen varje anfall. Ingen tekare heller 1-8 mot MIF. Jobbar dock stenhårt i båda riktningarna. Vi saknar en riktig playmaker som är urstark på tek o med puckfördelning i toppklass. Äntligen en som kan se att det finns en orsak till att Paulsson inte levererar som vi önskar, bra. MrH du får gärna tycka att jag är fjantig, men efter Malmö matchen var det väl några som såg det som en fördel att han inte var med? Ex han var väl inte med mot DIF! Han är som Zlatan, laget blir bättre utan honom! Vi slog DIF och Malmö tack vare Jönsson och inget annat. Förresten vad tycker du man ska göra med Paulsson? Skicka iväg honom? Tvinga honom att sänka sin lön? Jag bryr mig lika mycket om vår ekonomi som dig och andra supporters, du ska inte tro ngt annat. Men att som dig enbart skylla på hans höga lön och vår dåliga ekonomi känns inte ok för mig. Det oavsett om han presterar för lite jämfört med vad han tjänar. Där har jag ingen annan synpunkt på. Har våran trupp en snittlön på 70 000 kr/ mån som time skrev, så måste det vara många fler spelare som har för hög lön, eller vad tycker du?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 1, 2017 15:25:37 GMT 1
Till Paulssons försvar så är det inte lätt att skapa något med Nr18 E.L. som Center. Varken Guter eller Paulsson kommer till sin rätt. E.L. kan inte skapa ytor för någon, lägger ner pucken i hörnen varje anfall. Ingen tekare heller 1-8 mot MIF. Jobbar dock stenhårt i båda riktningarna. Vi saknar en riktig playmaker som är urstark på tek o med puckfördelning i toppklass. Äntligen en som kan se att det finns en orsak till att Paulsson inte levererar som vi önskar, bra. MrH du får gärna tycka att jag är fjantig, men efter Malmö matchen var det väl några som såg det som en fördel att han inte var med? Ex han var väl inte med mot DIF! Han är som Zlatan, laget blir bättre utan honom! Vi slog DIF och Malmö tack vare Jönsson och inget annat. Förresten vad tycker du man ska göra med Paulsson? Skicka iväg honom? Tvinga honom att sänka sin lön? Jag bryr mig lika mycket om vår ekonomi som dig och andra supporters, du ska inte tro ngt annat. Men att som dig enbart skylla på hans höga lön och vår dåliga ekonomi känns inte ok för mig. Det oavsett om han presterar för lite jämfört med vad han tjänar. Där har jag ingen annan synpunkt på. Har våran trupp en snittlön på 70 000 kr/ mån som time skrev, så måste det vara många fler spelare som har för hög lön, eller vad tycker du? Jag blir så trött på dåligt tagna ekonomiska beslut, Paulsson är ju uppenbart ett stort sådant. Ja, jag tycker verkligen klubben skall ta en diskussion med honom. När spelare presterar bättre än vad kontraktet medger, är ju inte dom sämre än att alltid i praktiken kräva extra. När en spelare underpresterar så kraftigt som Paulsson gör, så måste man ju kunna ta diskussion om han har någon heder i kroppen. Det är faktiskt enorm skillnad mellan prestation och lön där. Enorm.... Jag hoppas verkligen klubben tar lärdom av att skriva långa, dyra kontrakt med spelare som man inte känner/är nya. Simon Skoog var ett annat exempel där. Var lika kritisk då. Ja, jag tror att många spelare har alldeles för bra betalt, både till vad dom historiskt sätt har presterat och i förhållande till vad man presterar nu. KHK har en historik av att betala alldeles för bra, speciellt till spelare i 3 o 4 linen. 4:e skall innehålla spelare på väg upp, typ Joseph Jonsson som jag tycker är precis lika bra som många mer välbetalda medspelare. Klart vi betalar för mycket när tom Mora har fler sk "spetsspelare" trots mindre budget. Rögle och vi borde väl ligga ungefär lika i budget, jämför deras trupp med våran. Många fler stjärnor där. Sedan har ju inte deras lag presterat bättre än oss än så länge den här säsongen.... Men Mora har..
|
|