|
Post by Zäta on Nov 30, 2017 8:43:15 GMT 1
Jaha, två på förhand svintuffa matcher på två dagar. Värdelöst upplägg. Men vi har en vinst i bagaget och en storspelande Jönsson. Vet inte vad jag ska tro om detta. Men jag hoppas vi kan störa dom.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 10:52:53 GMT 1
Post by Mr Hockey on Nov 30, 2017 10:52:53 GMT 1
Jaha, två på förhand svintuffa matcher på två dagar. Värdelöst upplägg. Men vi har en vinst i bagaget och en storspelande Jönsson. Vet inte vad jag ska tro om detta. Men jag hoppas vi kan störa dom. Upplägget med 2 ytterligare kvällsmatcher BÅDE på fredagen och lördagen är ju helt förkastligt. Varenda lördagsmatch hela säsongen har varit sen. Har man familj eller umgås med andra människor, kan man ju inte tillbringa kvällen varje helg i arenan. Där tror jag KHK har mycket av den saknade publiken. I praktiken ALLA jag pratat med, som inte har gått på matcherna live, hänvisar till just detta. Vi lojala,trogna supporters kanske går de flesta, men marginalpublik lägger inte varje helgkväll i arenan. Så tack Rolf, för ännu ett fantastiskt jobb.. Sedan rent ekonomiskt, fattar jag inte varför man inte väljer typ Luleå istället för matcher 2 dagar i rad. Hade vi gjort så mot dem istället, hade båda lagen sparat en chartrad flygresa. Besparingar på minst 200-400.000:- Men pengar har väl vi gått om, så det har väl ingen ägnat en tanke åt.....
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 11:43:21 GMT 1
Post by Sverker on Nov 30, 2017 11:43:21 GMT 1
Gå på 2 matcher för 300 kr?? Hur kommer det att funka mot budgeten, gällande publiksnittet? Tar man igen det på alkoholförsäljning?
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 11:52:30 GMT 1
Post by qALLAHAN on Nov 30, 2017 11:52:30 GMT 1
som vanligt så är det de trogna som får betala mest...för varje erbjudande, känns säsongskortet dyrare och dyrare... Samtidigt vet jag inga alternativ att locka folk med
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 12:05:27 GMT 1
Post by time on Nov 30, 2017 12:05:27 GMT 1
som vanligt så är det de trogna som får betala mest...för varje erbjudande, känns säsongskortet dyrare och dyrare... Samtidigt vet jag inga alternativ att locka folk med Om han kom skulle det bli fullt. Äldreboenden skulle boka logerna.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 12:07:44 GMT 1
Post by Sverker on Nov 30, 2017 12:07:44 GMT 1
som vanligt så är det de trogna som får betala mest...för varje erbjudande, känns säsongskortet dyrare och dyrare... Samtidigt vet jag inga alternativ att locka folk med Om han kom skulle det bli fullt. Äldreboenden skulle boka logerna.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 12:59:02 GMT 1
Post by qALLAHAN on Nov 30, 2017 12:59:02 GMT 1
som vanligt så är det de trogna som får betala mest...för varje erbjudande, känns säsongskortet dyrare och dyrare... Samtidigt vet jag inga alternativ att locka folk med Om han kom skulle det bli fullt. Äldreboenden skulle boka logerna. Genialisk idé!
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 14:30:36 GMT 1
Post by Zäta on Nov 30, 2017 14:30:36 GMT 1
Jaha, två på förhand svintuffa matcher på två dagar. Värdelöst upplägg. Men vi har en vinst i bagaget och en storspelande Jönsson. Vet inte vad jag ska tro om detta. Men jag hoppas vi kan störa dom. Upplägget med 2 ytterligare kvällsmatcher BÅDE på fredagen och lördagen är ju helt förkastligt. Varenda lördagsmatch hela säsongen har varit sen. Har man familj eller umgås med andra människor, kan man ju inte tillbringa kvällen varje helg i arenan. Där tror jag KHK har mycket av den saknade publiken. I praktiken ALLA jag pratat med, som inte har gått på matcherna live, hänvisar till just detta. Vi lojala,trogna supporters kanske går de flesta, men marginalpublik lägger inte varje helgkväll i arenan. Så tack Rolf, för ännu ett fantastiskt jobb.. Sedan rent ekonomiskt, fattar jag inte varför man inte väljer typ Luleå istället för matcher 2 dagar i rad. Hade vi gjort så mot dem istället, hade båda lagen sparat en chartrad flygresa. Besparingar på minst 200-400.000:- Men pengar har väl vi gått om, så det har väl ingen ägnat en tanke åt..... Galet upplägg. För mim del innebär detta att jag skippar lördagsmatchen som det ser ut nu.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 14:47:51 GMT 1
Post by noll1 on Nov 30, 2017 14:47:51 GMT 1
Vi känner folk som håller på färjestad och tänkte göra en helkväll med dem, bjuda på middag och spendera tid i puben kring matchen, dra med ett gäng och gör en grej av det. Hade det varit två olika tillfällen som vi spelat mot dem så hade vi gjort detta två gånger men nu blir det bara en istället.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 15:09:24 GMT 1
Post by time on Nov 30, 2017 15:09:24 GMT 1
Vi känner folk som håller på färjestad och tänkte göra en helkväll med dem, bjuda på middag och spendera tid i puben kring matchen, dra med ett gäng och gör en grej av det. Hade det varit två olika tillfällen som vi spelat mot dem så hade vi gjort detta två gånger men nu blir det bara en istället. OK Å andra sidan tror jag antalet tillresta bortasupportrar blir fler med detta upplägg då de bara behöver göra en ganska lång resa.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 15:21:49 GMT 1
Post by noll1 on Nov 30, 2017 15:21:49 GMT 1
Vi känner folk som håller på färjestad och tänkte göra en helkväll med dem, bjuda på middag och spendera tid i puben kring matchen, dra med ett gäng och gör en grej av det. Hade det varit två olika tillfällen som vi spelat mot dem så hade vi gjort detta två gånger men nu blir det bara en istället. OK Å andra sidan tror jag antalet tillresta bortasupportrar blir fler med detta upplägg då de bara behöver göra en ganska lång resa. Jag säger bara att detta blev resultatet för mig av att det är två matcher på raken. Jag hade hellre sett att man fick igång fler lokala supportrar dock.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 18:25:41 GMT 1
Post by Sverker on Nov 30, 2017 18:25:41 GMT 1
FBK har en spelare som kan avgöra att båda håll. Hoppas han avgör åt oss imorgon! I Davos (tror jag) hade han Marcus P som klubbkamrat. Tror vi tar 3 p imorgon 4-2 och förlorar på lördag.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 19:56:32 GMT 1
via mobile
Post by raquex on Nov 30, 2017 19:56:32 GMT 1
Gillar inte heller att det är två sena kvällsmatcher. Frugan och hennes familj håller på FBK. Vår dotter på 4 år har jag fått in mer på KHK medan vår 3 åriga dotter gillar FBK. Hade vart skoj att ta med dom ner då båda blir glada när dom ser lagens klubbmärke. Men då det är så sent så orkar inte lilltjejen se hela matchen då hon brukar slockna vid 19.
Så nu får dom tyvärr stanna hemma istället och kolla på matchen på tvn. Jag åker ner på båda matcherna och tar med mig frugans bröder och deras pappa istället då dom klarar av att vara vakna så länge som matchen håller på.
|
|
|
KHK-FBK
Nov 30, 2017 22:39:18 GMT 1
Post by qALLAHAN on Nov 30, 2017 22:39:18 GMT 1
jävligt trött på sena helgmatcher! Är det verkligen så att det är klubbens eget önskemål? Måste väl köra lite av varje för att göra en riktig utvärdering om det verkligen är bra...?
|
|
|
Post by Zäta on Dec 1, 2017 9:41:52 GMT 1
jävligt trött på sena helgmatcher! Är det verkligen så att det är klubbens eget önskemål? Måste väl köra lite av varje för att göra en riktig utvärdering om det verkligen är bra...? Charlotte sa i ngn intervju att hon inte alls gillade upplägget med att samtliga helgmatcher är sena. Men det va tydligen inte någonting hon kunde påverka när hon tillträdde.
|
|