|
Post by time on Dec 2, 2017 9:48:16 GMT 1
Va ska man säga? Tycker killarna gör så gott de kan, men det hjälper tyvärr inte. Vi är inte bättre även om vissa tycker det. Hoppas inte Dick A är på spelhumör imorgon heller. Jag tycker inte att tacklingen på Aronsson är ojust (har sett den runt 7 ggr). Nya tag imorgon! Instämmer (men tacklingen tveksam). På filmsekvens på twitter ser man att axeln tar rakt i huvudet. Men omöjligt för domarna att se live. Dock förstår jag inte varför man plockar mv med 2 min kvar utan att avvakta tekningen... Hade vi legat under med 2 mål hade det varit självklart. Skönt att se att ni inte sågar laget. Lite trött på kommentarer när vi vinner "alla krigade" när vi förlorar "ingen behövde duscha" Precis som Sverker o Callahan tycker jag vi gör vad vi kan o med flyt kunde vi fått 1 p. Men på forwardssidan har väl FBK kanske 7 st som är på en högre nivå än våra bästa.
|
|
|
Post by time on Dec 2, 2017 9:51:17 GMT 1
Sanningen är att vi inte har en enda bra spelare... Fbk gör precis vad de behöver och utan problem. Kändes som grabbarna gjorde vad de kunde, men när samtliga 20 spelare på andra sidan är bättre, är uppgiften hopplös. Pp och bp känns som an bra värdemätare på individuell skicklighet....och de visar bara att det inte finns någon sån alls. De behärskar ingenting under press, utan blir lätt sönderstressade då det krävs snabba skallar och teknik Lite överdrivet. Men så skiljer det 40-50000 i snittlön per månad också ..
|
|
|
Post by time on Dec 2, 2017 9:54:21 GMT 1
Håller med i allt du skriver. Däremot tror jag inte Paulssons agent går med på lönesänkning. Han har väl 1 år kvar på kontraktet? Man får väl värva en toppcenter som kan hjälpa Paulsson att prestera bättre?!?! Hade han exvis spelat med Lindholm och Lindström, hade han presterat mycket bättre. Så är det ju. KHK har inte råd att bryta med Paulsson iom att ingen vill ta över hans kontrakt eller ens betala 50% av den. KHK får helt enkelt hoppas att han höjer sig rejält.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 10:14:47 GMT 1
Håller med i allt du skriver. Däremot tror jag inte Paulssons agent går med på lönesänkning. Han har väl 1 år kvar på kontraktet? Man får väl värva en toppcenter som kan hjälpa Paulsson att prestera bättre?!?! Hade han exvis spelat med Lindholm och Lindström, hade han presterat mycket bättre. Bengtzén hade väl också kontrakt, det gick ju att ändra på? Paulsson har fått spela med alla under dessa 1,5 säsonger han varit här. Är det då fel på alla andra eller på Paulsson? Har man betalt för att vara superstar, skall man väl kunna visa det också? Lets face it Sverker, Paulsson är ingen stjärna. Även om han har betalt som en sådan. Ta Bryan Lerg som också spelar i ett sämre lag. Han lyckas producera både förra året och detta.
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:19:05 GMT 1
Håller med i allt du skriver. Däremot tror jag inte Paulssons agent går med på lönesänkning. Han har väl 1 år kvar på kontraktet? Man får väl värva en toppcenter som kan hjälpa Paulsson att prestera bättre?!?! Hade han exvis spelat med Lindholm och Lindström, hade han presterat mycket bättre. Bengtzén hade väl också kontrakt, det gick ju att ändra på? Paulsson har fått spela med alla under dessa 1,5 säsonger han varit här. Är det då fel på alla andra eller på Paulsson? Har man betalt för att vara superstar, skall man väl kunna visa det också? Lets face it Sverker, Paulsson är ingen stjärna. Även om han har betalt som en sådan. Ta Bryan Lerg som också spelar i ett sämre lag. Han lyckas producera både förra året och detta. Bengtzen köptes loss av Brynäs. Tror ingen tar över Paulsson än mindre köper loss honom. Men självklart finns det "köpare" till Paulsson. Men tror den pengen är så låg att det är bättre att ha honom kvar o hoppas det lossnar. Åker vi ur så bryts hans kontrakt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 10:30:54 GMT 1
Bengtzén hade väl också kontrakt, det gick ju att ändra på? Paulsson har fått spela med alla under dessa 1,5 säsonger han varit här. Är det då fel på alla andra eller på Paulsson? Har man betalt för att vara superstar, skall man väl kunna visa det också? Lets face it Sverker, Paulsson är ingen stjärna. Även om han har betalt som en sådan. Ta Bryan Lerg som också spelar i ett sämre lag. Han lyckas producera både förra året och detta. Bengtzen köptes loss av Brynäs. Tror ingen tar över Paulsson än mindre köper loss honom. Men självklart finns det "köpare" till Paulsson. Men tror den pengen är så låg att det är bättre att ha honom kvar o hoppas det lossnar. Åker vi ur så bryts hans kontrakt. Hur mycket betalade Brynäs? Klubben gick ju ut med att man bröt kontraktet utan ersättning, men du kanske vet mer? Berätta gärna i så fall.. Nej, det är väl bättre att inte ens försöka utan bara som vanligt acceptera faktum. KHK sprider pengar omkring sig, skriver huvudlösa kontrakt och vi säsongskortsinnehavare och sponsorer skall stå för kalaset det innebär att ha helt inkompetenta KHK medarbetare.. Och så undrar vissa varför publik och sponsorer minskar i större utsträckning? För mig och folk som tänker själva, är det ingen större förvåning varför det är så!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 10:38:25 GMT 1
Sanningen är att vi inte har en enda bra spelare... Fbk gör precis vad de behöver och utan problem. Kändes som grabbarna gjorde vad de kunde, men när samtliga 20 spelare på andra sidan är bättre, är uppgiften hopplös. Pp och bp känns som an bra värdemätare på individuell skicklighet....och de visar bara att det inte finns någon sån alls. De behärskar ingenting under press, utan blir lätt sönderstressade då det krävs snabba skallar och teknik Lite överdrivet. Men så skiljer det 40-50000 i snittlön per månad också .. Så du menar att Färjestad har ca 11.000.000:- - 14.000.000:- mer i spelarbudget? (23 spelarex 40.000--50.000:- x 12 månader) Har inte sett årets spelarbudgetar i SHL, har du flera? Sedan visar väl tex Mora med all önskvärd tydlighet att det går ändå, trots mycket lägre spelarbudget. Även Olofström, Kristianstad och alla våra gamla motståndare i gamla div 1 visade ju också varje år att det går matcha lag med större budget. skillnaden då var ju att vi hade 300--600% mer i spelarbudget än övriga lag. Den skillnaden är det ju inte mellan oss och övriga lag i SHL. Sedan är det såklart skillnad mellan div 1 och SHL,men en småländsk filosofi att handha pengar är ju aldrig fel...
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:43:39 GMT 1
Bengtzen köptes loss av Brynäs. Tror ingen tar över Paulsson än mindre köper loss honom. Men självklart finns det "köpare" till Paulsson. Men tror den pengen är så låg att det är bättre att ha honom kvar o hoppas det lossnar. Åker vi ur så bryts hans kontrakt. Hur mycket betalade Brynäs? Klubben gick ju ut med att man bröt kontraktet utan ersättning, men du kanske vet mer? Berätta gärna i så fall.. Nej, det är väl bättre att inte ens försöka utan bara som vanligt acceptera faktum. KHK sprider pengar omkring sig, skriver huvudlösa kontrakt och vi säsongskortsinnehavare och sponsorer skall stå för kalaset det innebär att ha helt inkompetenta KHK medarbetare.. Och så undrar vissa varför publik och sponsorer minskar i större utsträckning? För mig och folk som tänker själva, är det ingen större förvåning varför det är så! Jag fick summan av en person i organisatioen jag litar på i förtroende. (Såg inte att KHK officiellt sa att man INTE fick ersättning. Men kan förstås missat) Självklart ska man försöka. Men är det realistiskt att man får vettigt betalt. Vi är ju överens om att han underpresterar rejält. Publiken minskar. Men den info jag har så har inte sponsorintäkterna minskat. Nu är du där igen du och de som tänker själv till skillnad fr ex mig ... Trist att du fortsätter att titta ned på folk. Men du trivs uppenbarligen med det... Du säger att man ska kunna diskutera o ha olika åsikter. Men tyvärr landar du ofta i typ "Vi som tänker själva ..." Får väl sluta att kommentera dina inlägg så du kan stå oemotsagd. Verkar vara så du vill ha det ..
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 10:47:34 GMT 1
Lite överdrivet. Men så skiljer det 40-50000 i snittlön per månad också .. Så du menar att Färjestad har ca 11.000.000:- - 14.000.000:- mer i spelarbudget? (23 spelarex 40.000--50.000:- x 12 månader) Har inte sett årets spelarbudgetar i SHL, har du flera? Inte jag heller. Gjorde bedömningen utifrån förra säsongen. Vad som sagts har ju KHK inte ökat sin budget och FBK inte sänkt sin.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 11:04:04 GMT 1
Håller med i allt du skriver. Däremot tror jag inte Paulssons agent går med på lönesänkning. Han har väl 1 år kvar på kontraktet? Man får väl värva en toppcenter som kan hjälpa Paulsson att prestera bättre?!?! Hade han exvis spelat med Lindholm och Lindström, hade han presterat mycket bättre. Bengtzén hade väl också kontrakt, det gick ju att ändra på? Paulsson har fått spela med alla under dessa 1,5 säsonger han varit här. Är det då fel på alla andra eller på Paulsson? Har man betalt för att vara superstar, skall man väl kunna visa det också? Lets face it Sverker, Paulsson är ingen stjärna. Även om han har betalt som en sådan. Ta Bryan Lerg som också spelar i ett sämre lag. Han lyckas producera både förra året och detta. Vem har påstått att han är en stjärna? Trots att han underpresterat, så tycker jag han ändå är en av våra bättre fws. Bryan har överlägset bättre kedjekompisar än vad Paulsson någonsin haft under de 1,5 säs du nämner. Hade vi haft Rögles fw alt att de hade haft vårt försvar, hade vi/dom varit ett slutspelslag.
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 11:12:12 GMT 1
Bengtzén hade väl också kontrakt, det gick ju att ändra på? Paulsson har fått spela med alla under dessa 1,5 säsonger han varit här. Är det då fel på alla andra eller på Paulsson? Har man betalt för att vara superstar, skall man väl kunna visa det också? Lets face it Sverker, Paulsson är ingen stjärna. Även om han har betalt som en sådan. Ta Bryan Lerg som också spelar i ett sämre lag. Han lyckas producera både förra året och detta. Vem har påstått att han är en stjärna? Hade vi haft Rögles fw alt att de hade haft vårt försvar, hade vi/dom varit ett slutspelslag. Tror jag med. Rögle har nog sämsta backuppsättningen i SHL.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 11:41:53 GMT 1
Hur mycket betalade Brynäs? Klubben gick ju ut med att man bröt kontraktet utan ersättning, men du kanske vet mer? Berätta gärna i så fall.. Nej, det är väl bättre att inte ens försöka utan bara som vanligt acceptera faktum. KHK sprider pengar omkring sig, skriver huvudlösa kontrakt och vi säsongskortsinnehavare och sponsorer skall stå för kalaset det innebär att ha helt inkompetenta KHK medarbetare.. Och så undrar vissa varför publik och sponsorer minskar i större utsträckning? För mig och folk som tänker själva, är det ingen större förvåning varför det är så! Jag fick summan av en person i organisatioen jag litar på i förtroende. (Såg inte att KHK officiellt sa att man INTE fick ersättning. Men kan förstås missat) Självklart ska man försöka. Men är det realistiskt att man får vettigt betalt. Vi är ju överens om att han underpresterar rejält. Publiken minskar. Men den info jag har så har inte sponsorintäkterna minskat. Nu är du där igen du och de som tänker själv till skillnad fr ex mig ... Trist att du fortsätter att titta ned på folk. Men du trivs uppenbarligen med det... Du säger att man ska kunna diskutera o ha olika åsikter. Men tyvärr landar du ofta i typ "Vi som tänker själva ..." Får väl sluta att kommentera dina inlägg så du kan stå oemotsagd. Verkar vara så du vill ha det .. Kanske, kanske Time för att du in i det absurda ALLTID hittar ursäkter/försvarar KHK:s agerande. Du säger ju själv att man ska koncentrera sig på det man kan påverka? Hur många gånger har du då framfört kritik gällande saker som gått snett? Själv har jag på de årsmöten, även i andra sammanhang gjort min röst hörd när uppenbara fel begåtts. Vad tror du gör att så mycket färre folk kommer? Har det något att göra med ständigt återkommande kvällsmatcher helger? Har det något att göra med att ekonomin ständigt falerar? Samt att laget inte spelat så bra? Själv har jag jobbat ett helt liv, ca 30 år med försäljning och företagande. Att skylla på kundens fel, när man inte når budget är inget jag sysslat med. Att idiotförklara kunder, är heller inget framgångsrecept. Att däremot rannsaka sin egen organisation om saker inte går som beräknat, har däremot varit en framgångsfaktor. Jag tror faktiskt att det gäller KHK också.
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 14:44:45 GMT 1
Jag fick summan av en person i organisatioen jag litar på i förtroende. (Såg inte att KHK officiellt sa att man INTE fick ersättning. Men kan förstås missat) Självklart ska man försöka. Men är det realistiskt att man får vettigt betalt. Vi är ju överens om att han underpresterar rejält. Publiken minskar. Men den info jag har så har inte sponsorintäkterna minskat. Nu är du där igen du och de som tänker själv till skillnad fr ex mig ... Trist att du fortsätter att titta ned på folk. Men du trivs uppenbarligen med det... Du säger att man ska kunna diskutera o ha olika åsikter. Men tyvärr landar du ofta i typ "Vi som tänker själva ..." Får väl sluta att kommentera dina inlägg så du kan stå oemotsagd. Verkar vara så du vill ha det .. Kanske, kanske Time för att du in i det absurda ALLTID hittar ursäkter/försvarar KHK:s agerande. Du säger ju själv att man ska koncentrera sig på det man kan påverka? Hur många gånger har du då framfört kritik gällande saker som gått snett? Själv har jag på de årsmöten, även i andra sammanhang gjort min röst hörd när uppenbara fel begåtts. Vad tror du gör att så mycket färre folk kommer? Har det något att göra med ständigt återkommande kvällsmatcher helger? Har det något att göra med att ekonomin ständigt falerar? Samt att laget inte spelat så bra? Själv har jag jobbat ett helt liv, ca 30 år med försäljning och företagande. Att skylla på kundens fel, när man inte når budget är inget jag sysslat med. Att idiotförklara kunder, är heller inget framgångsrecept. Att däremot rannsaka sin egen organisation om saker inte går som beräknat, har däremot varit en framgångsfaktor. Jag tror faktiskt att det gäller KHK också. Kanske mer konstruktivt att ta detta med din polare i styrelsen så att de börjar leverera?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 15:12:19 GMT 1
Kanske, kanske Time för att du in i det absurda ALLTID hittar ursäkter/försvarar KHK:s agerande. Du säger ju själv att man ska koncentrera sig på det man kan påverka? Hur många gånger har du då framfört kritik gällande saker som gått snett? Själv har jag på de årsmöten, även i andra sammanhang gjort min röst hörd när uppenbara fel begåtts. Vad tror du gör att så mycket färre folk kommer? Har det något att göra med ständigt återkommande kvällsmatcher helger? Har det något att göra med att ekonomin ständigt falerar? Samt att laget inte spelat så bra? Själv har jag jobbat ett helt liv, ca 30 år med försäljning och företagande. Att skylla på kundens fel, när man inte når budget är inget jag sysslat med. Att idiotförklara kunder, är heller inget framgångsrecept. Att däremot rannsaka sin egen organisation om saker inte går som beräknat, har däremot varit en framgångsfaktor. Jag tror faktiskt att det gäller KHK också. Kanske mer konstruktivt att ta detta med din polare i styrelsen så att de börjar leverera? Nu var det ju du och jag som delade replik? Men jag delger gärna sanningar både till höger och vänster.. Inga svar eller repliker på det jag påpekade? Skönt att du återkom så snabbt efter din egenutlovade golgata vandring. Jag tycker det är roligt och uppfriskande med dina inlägg, så stanna gärna kvar. Tror inte KHK:s vinster blir flera för att du uteblir här...
|
|