|
Post by time on Jan 5, 2018 10:30:25 GMT 1
Jag tillhör inte dem som är jätteimponerad av Tedenby. Visst en kul spelare att se när han vänder fram o tillbaka fyra ggr nere i ett hörn. Tycker dock man får ut oerhört lite av hans kvickhet. Tedenby river ju upp vårt försvar hela tiden, när hans lina är inne. Då parkerar dom ju i vår zon, och vi spelar box mest hela tiden. Så nog får han ut mycket mot just oss i alla fall. Jovisst. Tycker dock man borde få ut ännu mer med tanke på hans kvickhet. I det avseendet håller han världsklass.
|
|
|
Post by time on Jan 5, 2018 10:38:59 GMT 1
Tja vi var väl ungefär lika utspelade som hemma mot Djurgården. Då blev vi hyllade ... Men visst är det märkligt att vi kan förlora en hockeymatch mot svenska mästarna (som är det lag vi haft svårast mot dessutom). Man undrar vilka förväntningar en del hade inför denna säsonmg med tanke på ekonomin etc Men intressant att se att vissa lever upp efter förluster ;-) Man undrar ju varför vissa som hela tiden hänvisar dåliga resultat till den dåliga ekonomin, och samtidigt ALDRIG kritiserar varför den dåliga ekonomin just har uppkommit? ? Det borde väl i logikens namn, vara mer intressant? Mycket märkligt... Än mer intressant varför vissa hela tiden MÅSTE FÖRSVARA förluster och totala genomklappningar? Vad gäller ekonomin så har jag inte samma kompetens som dig. Kanske kan vara en förklaring? Eller tycker du jag ska skriva om saker jag inte har så stora kunskaper om? När det gäller själva sporten tror jag dock att jag under drygt 40 år fått en viss kunskap. Säsongskort i Karlstad o sedan följt elitserien via TV samt lokal hocket från div3 o uppåt. Tippade oss 12a o då lite med hjärtat. Är väl realist helt enkelt. Kanske inser att vi tillhör botten med våra förutsättningar. Vi kan självklart överraska ibland. Men i det långa loppet blir det svårt att mäta sig med de flesta klubbar (med helt andra publiksiffror) Det är väl på förhand Mora och Rögle vi kan jämföra oss med.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 10:45:15 GMT 1
Rögle har väl betydligt vassare trupp, egentligen? Och Mora gör mer än förväntat av sin. Bättre coach? Sundlövs floppande har verkligen satt oss på pottkanten..
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 12:00:55 GMT 1
Om man gör en sparkrörelse, vilket Lundberg gör ska det inte vara mål.
|
|
|
Post by time on Jan 5, 2018 12:39:45 GMT 1
Om man gör en sparkrörelse, vilket Lundberg gör ska det inte vara mål. Vore egentligen enklare om man dömde bort alla mål som gick via skridskon.
|
|
|
KHK - HV
Jan 5, 2018 12:50:54 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 12:50:54 GMT 1
Såg definitivt ut som spark. Var säker på att det skulle dömas bort.
|
|
|
KHK - HV
Jan 5, 2018 13:06:24 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 5, 2018 13:06:24 GMT 1
Om man gör en sparkrörelse, vilket Lundberg gör ska det inte vara mål. Det var inte sparkrörelsen som fick pucken i mål. Den kom efter pucken studsat på på skridskon. Så såg jag på det. Rätt eller fel dömt, ingen aning. Bara man dömer alla lika. Märkligt att Knoll o Tott får döma tillsammans. Det är synd att vi har dom geografiskt nära oss. Båda hatar Karlskrona. Morgan Johansson som tränare i Trojas damlag har även gjort bort sig i arenan mot damlaget. Han har skrikit och mästrat och satt press på dom som dömt matchen. Maktmissbruk från en så kallad SHL-domare. Precis som han skulle veta hur man dömer.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 13:23:04 GMT 1
Det var väl situationsrummet som dömde bort målet? I TV syns tydligt att han gör en spark rörelse. Det var väl ändå inte domarnas fel att vi förlorade?
|
|
|
KHK - HV
Jan 5, 2018 13:44:44 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 5, 2018 13:44:44 GMT 1
Vilken bedrövlig match. Kan man bli annat än grymt besviken? Allt bra ifrån Brynäs, Cluben matcherna totalt bortblåst, igen...... Kan vi inte göra ett knippe bra matcher i följd? Aronsson, ska det aldrig bli någon förbättring där? Katastrof i närkampsspelet (delar han dock med Murphy). Hur kan han missa sina medspelare i mitten och skjuter välannonserat slagskott ifrån kanten istället för att passa snett in i banan??? Varför kan vi inte sätta våra chanser vi får? Carl P friläge, och får den inte ens på mål.... Guter med sällsynt dålig straff, knappt styrfart rakt fram utan sidledsförflyttning?? Näää, efter en sådan här insats är det inte konstigt att publiken uteblir, tyvärrr... Angående den situationen med Aronsson så blev Paulsson fly förbannad. Nog aldrig sett honom ha de känslorna förut. Aronsson var i övrigt totalt oduglig med massa felpass och tom en indianare. Studerade Ledin lite extra.. Fan vad han var på och skrek och spelade sådär grisigt sista 10-12 minuterna av matchen, såg nästan övertaggad ut. Det är väl när han spelar så vi kan ha nån sorts nytta av honom PÅ isen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 13:48:04 GMT 1
Det var väl situationsrummet som dömde bort målet? I TV syns tydligt att han gör en spark rörelse. Det var väl ändå inte domarnas fel att vi förlorade? Ja, de som granskar kan ju göra det noggrant och det ska ju knappast kunna bli fel. Har bara sett repriserna och där såg det ut som han sparkade. Situationsrummet kör väl ultraslowmotion på en såm och kan bedömma ännu bättre?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 13:49:06 GMT 1
Det var under de 10-12 sista som HV gick från 2-3 till 2-6 väl?
|
|
|
KHK - HV
Jan 5, 2018 13:53:41 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 5, 2018 13:53:41 GMT 1
Det var under de 10-12 sista som HV gick från 2-3 till 2-6 väl? Ja? Och var de Ledins fel? Hade du varit där hade du sett hans agerande, jag har full förståelse för att det inte framgår från tvn
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 14:03:36 GMT 1
Brukar också titta på Ledin...och han hinner ju inte med alls tyvärr
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 14:06:49 GMT 1
Det var under de 10-12 sista som HV gick från 2-3 till 2-6 väl? Ja? Och var de Ledins fel? Hade du varit där hade du sett hans agerande, jag har full förståelse för att det inte framgår från tvn Nä jag har inte sagt att det var Ledins fel. Noterar bara att hans uppträdande inte gav oss ngn pos effekt, igår iaf.
|
|
|
KHK - HV
Jan 5, 2018 14:50:32 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 5, 2018 14:50:32 GMT 1
Det var väl situationsrummet som dömde bort målet? I TV syns tydligt att han gör en spark rörelse. Det var väl ändå inte domarnas fel att vi förlorade? Det var inte domarnas fel att vi förlorade. Det hade inte hjälpt med något PP till. Tyckte bara att även Hv hakade en hel del.
|
|