|
Mora-KHK
Feb 4, 2018 21:35:36 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 4, 2018 21:35:36 GMT 1
Finns väl en skillnad på arbetsplats och arbetsplats? Ishockey är en fysisk sport med kampmoment. Ser det inte som något uppseendeväckande att något sådant kan hända. Händer mycket i ishockey som inte händer på en vanlig arbetsplats..
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2018 22:17:54 GMT 1
Tragiskt svar. För mig finns ingen skillnad på arbetsplats och arbetsplats. Händer mycket på en arbetsplats som också händer på en hockeyrink utan att man börjar slåss!
|
|
|
Mora-KHK
Feb 4, 2018 23:04:51 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 4, 2018 23:04:51 GMT 1
Då får det väl va tragiskt då.. Ska ta en ribba och slå över handlederna på min arbetskamrat imorgon så får vi se vad han tycker om de..jag får säkert bara en tvåa på bygget..
|
|
|
Mora-KHK
Feb 4, 2018 23:09:07 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 4, 2018 23:09:07 GMT 1
Testa att googla slagsmål på träning får du se..finns ju en del att gå igenom och många idioter (enligt dig).
|
|
|
Mora-KHK
Feb 5, 2018 1:25:44 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Feb 5, 2018 1:25:44 GMT 1
Att jämföra det med andra arbetsplatser är ju bara otroligt korkat. Man har själv rykt ihop med folk när man idrottat...även med närmaste kompisarna. Framför allt i innebandy och det är ändå inte så brutalt som hockey, där det hela tiden måste vara på gränsen till att ryka ihop, för att prestera. Jag säger inte att det är rätt och absolut inte bra. MEN jag förstår att det kan hända.
Vilka andra arbetsplatser tacklas man och slår med klubbor efter folk? Och där adrenalitet sprutar?
|
|
|
Mora-KHK
Feb 5, 2018 8:55:50 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 5, 2018 8:55:50 GMT 1
Att jämföra det med andra arbetsplatser är ju bara otroligt korkat. Man har själv rykt ihop med folk när man idrottat...även med närmaste kompisarna. Framför allt i innebandy och det är ändå inte så brutalt som hockey, där det hela tiden måste vara på gränsen till att ryka ihop, för att prestera. Jag säger inte att det är rätt och absolut inte bra. MEN jag förstår att det kan hända.r Vilka andra arbetsplatser tacklas man och slår med klubbor efter folk? Och där adrenalitet sprutar? Exakt, det är en enorm skillnad! Antar att det tas upp för att den ena parten heter Ledin och den andre är polarens unge...
|
|
|
Post by time on Feb 5, 2018 9:44:08 GMT 1
Att jämföra det med andra arbetsplatser är ju bara otroligt korkat. Man har själv rykt ihop med folk när man idrottat...även med närmaste kompisarna. Framför allt i innebandy och det är ändå inte så brutalt som hockey, där det hela tiden måste vara på gränsen till att ryka ihop, för att prestera. Jag säger inte att det är rätt och absolut inte bra. MEN jag förstår att det kan hända. Vilka andra arbetsplatser tacklas man och slår med klubbor efter folk? Och där adrenalitet sprutar? Kunde inte sagt det bättre själv. Är en viss skillnad på att vara anställd som spelare i en hockeyklubb än att vara anställd på ett bibliotek.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 16:09:53 GMT 1
Förstod att ni 3 (de 3 musketörerna😀), skulle försvara detta på ngt vis. Ser ändå en viss ambivalents i svaren. Har pratat med många KHKfans och ngn spelare!! om detta och ingen jag pratat med har sett ngt positivt i detta. Ja du khkkrille, nog finns det en anledning att Ledin var inblandad. Tror detta var första slagsmålet på en KHK träning sen klubben startade? Kan iofs ha fel.
|
|
|
Post by noll1 on Feb 6, 2018 16:19:18 GMT 1
Om inte jag minns fel så blev Bates Battaglia så förbannad på en träning och smällde till en back (Alm?) så att han blev skadad.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 16:24:12 GMT 1
Om inte jag minns fel så blev Bates Battaglia så förbannad på en träning och smällde till en back (Alm?) så att han blev skadad. Det stämmer nog, men jag tror inte det blev ngt slagsmål? Kanske ska ses som det?
|
|
|
Post by noll1 on Feb 6, 2018 16:45:11 GMT 1
Om inte jag minns fel så blev Bates Battaglia så förbannad på en träning och smällde till en back (Alm?) så att han blev skadad. Det stämmer nog, men jag tror inte det blev ngt slagsmål? Kanske ska ses som det? Jag tänkte mig det som ett slagsmål, men det var nog inte som ett traditionellt bråk på isen. Om man anser att slagsmål är en del av hockey så får man nog räkna med att det sker på träning också, speciellt när man ligger långt ner i tabellen. Detta kanske är en underlig (och felaktig?) jämförelse, men jag såg en dokumentär om främlingslegionen för några år sedan och de tränar under devisen (det var en engelsk dokumentär) 'Easy training, hard war. Hard training, easy war.'. För att uppnå detta räknade de kallt med att flera av deras rekryter inte kommer överleva träningen, tex vid övningar med skarp ammunition för att lära dem att hantera att de blir beskjutna för det kommer de bli när det är krig. I min tanke blir jämförelsen ungefär att träningen skall vara så lik match att det kan spilla över och bli slagsmål, lika väl som det kan spilla över och bli slagsmål på en riktig match. Jag menar inte att man skall eftersträva själva slagsmålet dock.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 16:57:22 GMT 1
Det stämmer nog, men jag tror inte det blev ngt slagsmål? Kanske ska ses som det? Jag tänkte mig det som ett slagsmål, men det var nog inte som ett traditionellt bråk på isen. Om man anser att slagsmål är en del av hockey så får man nog räkna med att det sker på träning också, speciellt när man ligger långt ner i tabellen. Detta kanske är en underlig (och felaktig?) jämförelse, men jag såg en dokumentär om främlingslegionen för några år sedan och de tränar under devisen (det var en engelsk dokumentär) 'Easy training, hard war. Hard training, easy war.'. För att uppnå detta räknade de kallt med att flera av deras rekryter inte kommer överleva träningen, tex vid övningar med skarp ammunition för att lära dem att hantera att de blir beskjutna för det kommer de bli när det är krig. I min tanke blir jämförelsen ungefär att träningen skall vara så lik match att det kan spilla över och bli slagsmål, lika väl som det kan spilla över och bli slagsmål på en riktig match. Jag menar inte att man skall eftersträva själva slagsmålet dock. Din första mening känns rätt. I övrigt haltar din jämförelse, tycker iaf jag. Visst ska träning vara så lika match som möjligt. Min fråga blir då: Hur ofta har våra spelare slagits i matcher sen KHK bildades? Har själv spelat hockey i över 15 år, varit tränare i 10 år, ALDRIG har jag upplevt ett slagsmål på träning! Nu kommer säkert ngn av "de 3" alt Les Paul😀, med ngt fyndigt inlägg.😀
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2018 17:21:32 GMT 1
Förstod att ni 3 (de 3 musketörerna😀), skulle försvara detta på ngt vis. Ser ändå en viss ambivalents i svaren. Har pratat med många KHKfans och ngn spelare!! om detta och ingen jag pratat med har sett ngt positivt i detta. Ja du khkkrille, nog finns det en anledning att Ledin var inblandad. Tror detta var första slagsmålet på en KHK träning sen klubben startade? Kan iofs ha fel. Du får kalla oss vad du vill (antar att jag ingår bland de tre) Har jag skrivit att det var positivt? Bara att det är en viss skillnad att slåss på en hockeyträning och om man ex jobbar på ett bibliotek.
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2018 17:22:20 GMT 1
Om inte jag minns fel så blev Bates Battaglia så förbannad på en träning och smällde till en back (Alm?) så att han blev skadad. Det stämmer nog, men jag tror inte det blev ngt slagsmål? Kanske ska ses som det? Det var inte Battaglia. Det var Brooks. (Möjligt att Battaglia gjort nåt liknande när han var här) Sett spelare ryka ihop på försäsongsträningen vid innebandyspel. Dock inget regelrätt slagsmål. Vet inte hur det såg ut när Ledin/Gunnar rök ihop. Ni som såg detta får gärna berätta. (jag har sett en träning senaste åren och det var inte denna)
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 17:40:10 GMT 1
Jag vet varför det hände, men kommer inte att delge det här.
|
|