|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 17:42:04 GMT 1
Förstod att ni 3 (de 3 musketörerna😀), skulle försvara detta på ngt vis. Ser ändå en viss ambivalents i svaren. Har pratat med många KHKfans och ngn spelare!! om detta och ingen jag pratat med har sett ngt positivt i detta. Ja du khkkrille, nog finns det en anledning att Ledin var inblandad. Tror detta var första slagsmålet på en KHK träning sen klubben startade? Kan iofs ha fel. Du får kalla oss vad du vill (antar att jag ingår bland de tre) Har jag skrivit att det var positivt? Bara att det är en viss skillnad att slåss på en hockeyträning och om man ex jobbar på ett bibliotek. Tolkade ditt inlägg så när du svarade MrC? Kanske tolkade dig fel? Förresten, tror du inte personal på ett bibliotek blivit förbannade/irriterande och bråkat med varandra, utan att börja slagits?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 17:48:55 GMT 1
Verkar som Les Paul är på G.😀
|
|
|
Mora-KHK
Feb 6, 2018 17:52:23 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Feb 6, 2018 17:52:23 GMT 1
Jag tänkte mig det som ett slagsmål, men det var nog inte som ett traditionellt bråk på isen. Om man anser att slagsmål är en del av hockey så får man nog räkna med att det sker på träning också, speciellt när man ligger långt ner i tabellen. Detta kanske är en underlig (och felaktig?) jämförelse, men jag såg en dokumentär om främlingslegionen för några år sedan och de tränar under devisen (det var en engelsk dokumentär) 'Easy training, hard war. Hard training, easy war.'. För att uppnå detta räknade de kallt med att flera av deras rekryter inte kommer överleva träningen, tex vid övningar med skarp ammunition för att lära dem att hantera att de blir beskjutna för det kommer de bli när det är krig. I min tanke blir jämförelsen ungefär att träningen skall vara så lik match att det kan spilla över och bli slagsmål, lika väl som det kan spilla över och bli slagsmål på en riktig match. Jag menar inte att man skall eftersträva själva slagsmålet dock. Din första mening känns rätt. I övrigt haltar din jämförelse, tycker iaf jag. Visst ska träning vara så lika match som möjligt. Min fråga blir då: Hur ofta har våra spelare slagits i matcher sen KHK bildades? Har själv spelat hockey i över 15 år, varit tränare i 10 år, ALDRIG har jag upplevt ett slagsmål på träning! Nu kommer säkert ngn av "de 3" alt Les Paul😀, med ngt fyndigt inlägg.😀 Blir jag den fjärde musketören då? Jag tycker inte heller man kan jämföra slagsmål på hockeyträning och på vanligt kneg. Jimmie Svensson vevade väl rätt friskt, kanske inte på isträningen. Golvade väl Circelli. Jag tror det är mer bråk som inte syns som på en träning.🤘😇
|
|
|
Mora-KHK
Feb 6, 2018 17:55:36 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Feb 6, 2018 17:55:36 GMT 1
Verkar som Les Paul är på G.😀 Egentligen är jag för trött, totalt energilös typ kolan.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 18:01:14 GMT 1
Nä du blir inte den fjärde, även om du säkert vill.😀 Bråk, irritation osv hör hemma på träningar, men absolut inte slagsmål. Tror du inte många på olika arbetsplatser blir irriterade/förbannade på varandra? Börjar dom slåss då?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 18:03:45 GMT 1
Verkar som Les Paul är på G.😀 Egentligen är jag för trött, totalt energilös typ kolan. Ändå var han vår bästa spelare i lördags. Är väl starkt med den energilösheten? Vad säger det om övriga laget?
|
|
|
Mora-KHK
Feb 6, 2018 22:14:11 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 6, 2018 22:14:11 GMT 1
Nä boys, nu får vi vika ner oss. Den allsmäktige har talat med både supportrar och spelare så självklart har vi andra fel. Att han inte sett de på sina 25 aktiva år talar också för att det aldrig händer. Att det händer i Rögle, Vita hästen, Luleå och HV är bara fakenews och att spelarna och tränarna där säger att de är sådant som händer och att de inte är så farligt är naturligtvis rena fantasier... jag bugar mej.
Blir det ett nytt lipinlägg nu och några privata meddelanden här från Dan "gud" Weinberger?
|
|
|
Mora-KHK
Feb 6, 2018 22:29:38 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Feb 6, 2018 22:29:38 GMT 1
Jag har väl heller aldrig sagt att det är rätt??? Men att jämföra med andra jobb, är så korkat att man knappt orkar kommentera det... Det var väl det diskussionen handlar om?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 22:30:21 GMT 1
Nä boys, nu får vi vika ner oss. Den allsmäktige har talat med både supportrar och spelare så självklart har vi andra fel. Att han inte sett de på sina 25 aktiva år talar också för att det aldrig händer. Att det händer i Rögle, Vita hästen, Luleå och HV är bara fakenews och att spelarna och tränarna där säger att de är sådant som händer och att de inte är så farligt är naturligtvis rena fantasier... jag bugar mej. Blir det ett nytt lipinlägg nu och några privata meddelanden här från Dan "gud" Weinberger? Irriterad för att du inte har några kontakter?😀 Det är väl ändå du som ser dig själv som Gud här och vet och kan allt? Tyvärr kan jag inte se att du kan så mycket hockey, tyvärr. Ser dig mer som patetisk!😀
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2018 22:30:37 GMT 1
Du får kalla oss vad du vill (antar att jag ingår bland de tre) Har jag skrivit att det var positivt? Bara att det är en viss skillnad att slåss på en hockeyträning och om man ex jobbar på ett bibliotek. Tolkade ditt inlägg så när du svarade MrC? Kanske tolkade dig fel? Förresten, tror du inte personal på ett bibliotek blivit förbannade/irriterande och bråkat med varandra, utan att börja slagits? Ja du tolkade mig fel. Men på fullt allvar ser du inte att risken att irritation på en hockeyträning där man smäller på fysiskt och kanske ger något tjyvnyp lättare kan övergå i ett handgemäng än att irritation mellan ett par biblioteksanställda så är fortsatt diskussion helt meningslös.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 22:35:06 GMT 1
De 3 var snabba.😀 2 kan jag iaf ff respektera.
|
|
|
Mora-KHK
Feb 6, 2018 23:04:27 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 6, 2018 23:04:27 GMT 1
Det fantastiska är att du tror att någon bryr sej patetisk va de ja
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 23:18:19 GMT 1
Det fantastiska är att du tror att någon bryr sej patetisk va de ja Bryr sig om vad? Vad jag tycker? Vad jag vet? Vad jag hört? Vad jag kan om hockey? Vad jag tycker om matcherna? Vad jag tycker om hur KHK sköts?eller vad menar du? En sak är jag 100 % säker på och det är att jag begriper mig mer på hockey än dig. Det betyder iofs inte så mycket, det är jag medveten om. Förresten t.o.m du tyckte det var kul att jag skrev på forumet i ett PM svar. Varför det, om ingen bryr sig?😀
|
|
|
Mora-KHK
Feb 7, 2018 6:34:17 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 7, 2018 6:34:17 GMT 1
Oj det tog hårt på stoltheten hörde jag låter lite bitter och gammal..fick du många smällar mot huvudet som aktiv kanske?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 7, 2018 11:40:20 GMT 1
Oj det tog hårt på stoltheten hörde jag låter lite bitter och gammal..fick du många smällar mot huvudet som aktiv kanske? Ja, 2 hjärnskakningar om du vill veta. Som tur var inte dessa så allvarliga som nu för tiden. Vila 1 vecka, sen spel/träning igen.
|
|