|
Post by kraftwerk on Feb 19, 2006 20:26:42 GMT 1
Snart tittar castor in Start kl 17.00 Västerviks IK - Trelleborgs IF 5-2 Slut -------------------------------------------------------------------------------- Start kl 17.00 Värnamo GIK - Glimma Hockey 11-0 Slut -------------------------------------------------------------------------------- Start kl 17.00 Kallinge-Ronneby IF - Helsingborgs HC 2-6 Slut -------------------------------------------------------------------------------- Start kl 17.00 HC Dalen - Alvesta Sk 1-2 Slut -------------------------------------------------------------------------------- Start kl 17.00 Hässleholms HK - Kalmar Knights IF 3-7 3 -------------------------------------------------------------------------------- Start kl 17.00 Nässjö HC - Vimmerby Hockey 6-9 Slut
|
|
|
Post by newman on Feb 19, 2006 20:32:26 GMT 1
Glimma ser ut att ha hittat storformen lagom till kvalet....
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 19, 2006 23:10:54 GMT 1
Förstår inte vad som hänt med Hässleholm senaste månaden. Har de halverat sin trupp eller? Riktigt dåliga resultat senaste omgångarna.
|
|
|
Post by CastorTroy on Feb 20, 2006 11:44:12 GMT 1
Förstår inte vad som hänt med Hässleholm senaste månaden. Har de halverat sin trupp eller? Riktigt dåliga resultat senaste omgångarna. Det stämmer. Hässleholm har verkligen varit en besvikelse i år. trodde helt klart att dem skulle spela om en div 1 plats i år. Matchen igår verkade spelas med flygande målvakter. Men Kalmar avgjorde matchen redan i första perioden så det kan väl förklara det något konstiga avslutningen i en match som var betydelselös för båda lagen. Däremot kan Nässjö nu med lite otur hamna i kval iställer för Alvesta. I min mening är det helt ofattbart att dem har klarat sig över kvalstrecket. Nässjö ska helt enkelt inte spela i Div 2 med det laget och spelet dem har haft i år. Jag hoppas personligen på att Alvesta tar klvivet ovanför strecket i sista omgången. Och jag tror att det skulle passa Er bättre också...om nu Alvesta skulle kommit i er kvalgrupp.
|
|
|
Post by newman on Feb 20, 2006 11:47:41 GMT 1
Ja. Nässjö ligger i farozonen med sämre målskillnad Dax att kalla in Dregen o co.
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 21, 2006 15:25:36 GMT 1
Förstår inte vad som hänt med Hässleholm senaste månaden. Har de halverat sin trupp eller? Riktigt dåliga resultat senaste omgångarna. Det stämmer. Hässleholm har verkligen varit en besvikelse i år. trodde helt klart att dem skulle spela om en div 1 plats i år. Matchen igår verkade spelas med flygande målvakter. Men Kalmar avgjorde matchen redan i första perioden så det kan väl förklara det något konstiga avslutningen i en match som var betydelselös för båda lagen. Däremot kan Nässjö nu med lite otur hamna i kval iställer för Alvesta. I min mening är det helt ofattbart att dem har klarat sig över kvalstrecket. Nässjö ska helt enkelt inte spela i Div 2 med det laget och spelet dem har haft i år. Jag hoppas personligen på att Alvesta tar klvivet ovanför strecket i sista omgången. Och jag tror att det skulle passa Er bättre också...om nu Alvesta skulle kommit i er kvalgrupp. Tror Nässjö ligger illa till, man möter Boro borta och där blir det nog inga poäng. Då räcker det för Alvesta att slå KRIF på hemmaplan. KRIF verkar dessutom vara helt ur slag, en seger på de 5 senaste.
|
|
|
Post by pirre on Feb 21, 2006 17:12:11 GMT 1
egentligen spelar det väl ingen roll vilka lag som trillar ur tvåan för ska kHK gå upp ska slå alla lag som ligger i kvalserien
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 22, 2006 0:48:43 GMT 1
egentligen spelar det väl ingen roll vilka lag som trillar ur tvåan för ska kHK gå upp ska slå alla lag som ligger i kvalserien Dessutom blir det varken Alvesta eller Nässjö.
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 22, 2006 9:40:49 GMT 1
KRIF bjuder alla på fri entré i playoff matchen mot Kungälv 28/2. Tydligen ställer sponsorer upp och betalar. Kanske det enda sättet för KRIF att få mycket publik. ;D Dom lär ju knappast slå 2076.
|
|
|
Post by pirre on Feb 22, 2006 9:53:21 GMT 1
KRIF bjuder alla på fri entré i playoff matchen mot Kungälv 28/2. Tydligen ställer sponsorer upp och betalar. Kanske det enda sättet för KRIF att få mycket publik. ;D Dom lär ju knappast slå 2076. Brandmyndigheten har satt gränsen 1800-1900 i deras hall. Jag tror att detta jippo inte kommer att gå hem i en hålla som kallinge. Tror att det kommer högst 1052. Och sedan skriver de att detta jippo gått hem i andra klubbar tex tingsryd,mörrum.olofström? Olofström hade 590 i publiken med fritt inträde SKANDAL!! Den enda klubb som kan mäta sig här nere med kHKs publik e TAIF!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 22, 2006 14:24:49 GMT 1
KRIF bjuder alla på fri entré i playoff matchen mot Kungälv 28/2. Tydligen ställer sponsorer upp och betalar. Kanske det enda sättet för KRIF att få mycket publik. ;D Dom lär ju knappast slå 2076. Är bönnerna så snåla att de inte villa betala 50:- för att se KRIF spela hockey? ;D ;D ;D Det är bara att inse att bönner är mer intressrade att att mjölka kor och föda upp grisar istället för att se på hockey. ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by pirre on Feb 22, 2006 15:46:24 GMT 1
KRIF bjuder alla på fri entré i playoff matchen mot Kungälv 28/2. Tydligen ställer sponsorer upp och betalar. Kanske det enda sättet för KRIF att få mycket publik. ;D Dom lär ju knappast slå 2076. Är bönnerna så snåla att de inte villa betala 50:- för att se KRIF spela hockey? ;D ;D ;D Det är bara att inse att bönner är mer intressrade att att mjölka kor och föda upp grisar istället för att se på hockey. ;D ;D ;D ;D ;D Tycker ändå att det är konstigt att de bjuder på entren i en såpass viktig match. Vi ser ju bara i vår arena där kommer nog publiksiffran stiga rejält till kvalet. Och får min egen del så betalar jag gärna för att se på hockey då jag/vi vet att pengarna är välbehövliga.
|
|
|
Post by newman on Feb 23, 2006 19:05:16 GMT 1
Tror nog att kalllinge tar o slå alvesta.. Så nässjö är nog klara. Men glimma är välkomna hit.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 24, 2006 0:49:37 GMT 1
Tror nog att kalllinge tar o slå alvesta.. Så nässjö är nog klara. Men glimma är välkomna hit. Så blev det också. Glimma och Alvesta kvalar neråt. Alvesta lär nog få möta Åseda i kvalet. Kan bli riktigt tufft kronobergsderby.
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 1, 2006 22:24:23 GMT 1
klippt från Kalmars hemsida ------------------------------------------------
Ordförande sammanfattar säsongen - 060228
Hockeyvänner!
Säsongen 05/06 är för vår del slut, tyvärr känns det lite för tidigt, vi är ju fortfarande mitt i vintern och då ska det ju spelas hockey, eller hur?
Efter förra säsongens sportsliga magplask lyckades klubben ändå värva några stycken viktiga spelare inför den här säsongen.
Vi satte upp en gemensam målsättning, att klara kontraktet för fortsatt div 2 spel, och att vi lyckades göra det tidigt kändes extra skönt.
Det kändes redan från början att det skulle bli bra, trots 2 stycken uddamålsförluster mot Kallinge/Ronneby och Värnamo med 4-3 så såg spelet bra ut.
Efter 28 st förluster så trodde vi att vi var på gång efter vinsten mot Glimma. Vi hade fel!!
Något hände med laget och styrelsen kände att vi måste agera och det snabbt.
Vi hade en målsättning att klara kontraktet för div 2.
Efter personliga samtal med alla spelare och en analys av dessa samtal tog styrelsen beslutet att genomföra ett tränarbyte.
”Dockan” ut och Viktor in.
Därefter hade styrelsen ett möte med spelarna i syfte att få en omstart på säsongen.
”Nu har styrelsen agerat och tagit sitt ansvar, nu är det ni spelares tur att ta ert ansvar” så löd en del av de hårda ord som spelarna fick höra.
Och så här med facit i hand, de gjorde det, de tog verkligen sitt ansvar.
Trots att det blev förlust i första omstartsmatchen mot Västervik med 8-4 kändes det som att det här skulle gå bra.
Sedan slog vi Mjölby, förlorade någon till och så en delad poäng, därefter en viktig seger mot Kallinge/Ronneby, ny delad poäng innan juluppehållet mot serieledarna Värnamo. VI VAR PÅ GÅNG!!!
Och så har det rullat på!
Tränare och spelare, ja alla runt laget ska ha en stor Eloge för en mycket bra genomförd säsong!!
Grattis grabbar, tillsammans har vi sett till att vi har nått våra sportsliga mål!
Jag säger tillsammans, för det här visar tydligt, att ingen kedja är starkare än dess svagaste länk.
Här krävdes det insatser från alla parter för att få skeppet på rätt köl igen.
Nu väntar ett som jag ser det, ett spännande kval som vi kan betrakta på avstånd.
Jag önskar ingen ur vår serie, men jag kan ändå inte låta bli att både hoppas och önska att Karlskrona blir de som tar steget upp.
Då tänker jag närmast på att vi troligen kommer få en match med mycket publik, om de blir lottade i vår serie.
Vi såg ju kvalet förra säsongen då de kom med 3-4 bussar med supportrar. Det är ju precis det vi behöver i Kalmar. Ett lag som drar publik och hjälper oss få igång den svårtflirtade Kalmarpubliken.
Jag kan inte låta bli att nämna att på seriefinalen mellan Karlskrona och Lund så fanns det 1 200 personer på läktaren i en div 3 match.
Jag gläds verkligen med Karlskrona, men helt klart så blir jag lite avundsjuk. Ni förstår, Tänk om vi……….
Hur som helst, nu blickar vi framåt!
Nu börjar vårt jobb med att se över vilka spelare vi har till förfogande nästa säsong, vilka vill stanna, vilka kommer röra på sig och
kan vi få några intresserade av att komma hit och spela för oss? Matz Nilsson har redan påbörjat detta arbete och den 26 mars kommer det spelas en testmatch då vi hoppas se flera potentiella spelare på isen.
Ekonomiskt har det återigen varit en tuff säsong, vi lider av dåligt publikstöd. Vi har haft ett snitt på 137 st betalande och det räcker inte långt.
Då får klubben det tufft. Men vi jobbar stenhårt även på denna biten, dels att locka publik samt även genom att försöka värva fler sponsorer.
Bussresor och material är ju något vi måste ha, för att kunna bedriva den här verksamheten.
Styrelsen för Kalmar Knights IF vill härmed tacka spelare, ledare, materialare, funktionärer, kioskpersonal, supportrar och övrig publik för den här säsongen,
och jag hoppas att vi tillsammans ser fram mot nästa säsong.
Jag vill rikta ett stort TACK till våra sponsorer, utan er hade det inte blivit någon seniorhockey i Kalmar. Vi är många som är väldigt tacksamma för ert stöd!
Hockeyhälsningar
Lars Wallenor
ordförande
|
|