|
Post by fun on Jun 2, 2006 7:54:49 GMT 1
En jämförande studie av lagen
|
|
|
Post by fun on Jun 2, 2006 7:58:46 GMT 1
Som trupperna nu ser ut tycker jag följande:
mv-sidan: ser KHK aningen stabilare ut
backsidan: KHK klart bättre
forwsidan: Jämt skägg
|
|
|
Post by newman on Jun 2, 2006 11:38:08 GMT 1
rutin..KRIF!!
|
|
|
Post by fun on Jun 2, 2006 12:22:28 GMT 1
Ja särskilt på backsidan
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Jun 2, 2006 13:27:07 GMT 1
På forwardsidan kan ni inte ens jämföra er med oss. Jag säger bara Uffe Pettersson, 34 år debuterade i Krif som 16-åring och hållt ordinarie plats i alla lag han varit i sedan dess. Hög div-klass. Petter Henning, 26 år debuterade i a-lagssammanhang som 15-åring. Flera säsonger i superallsvenskan och allsvenskan som tongivande spelare. Fredrik Persson, 32 år. Spelat i allsvenskan och ett flertal säsonger i div 1.
|
|
|
Post by fun on Jun 2, 2006 13:47:55 GMT 1
På forwardsidan kan ni inte ens jämföra er med oss. Jag säger bara Uffe Pettersson, 34 år debuterade i Krif som 16-åring och hållt ordinarie plats i alla lag han varit i sedan dess. Hög div-klass. Petter Henning, 26 år debuterade i a-lagssammanhang som 15-åring. Flera säsonger i superallsvenskan och allsvenskan som tongivande spelare. Fredrik Persson, 32 år. Spelat i allsvenskan och ett flertal säsonger i div 1. Helt riktigt att KRIF har tre toppar. Men jag jämförde hela forw-besättningarna. Om jag ska vara snäll ser KRIF hårfint vassare ut där
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Jun 2, 2006 13:54:15 GMT 1
På forwardsidan kan ni inte ens jämföra er med oss. Jag säger bara Uffe Pettersson, 34 år debuterade i Krif som 16-åring och hållt ordinarie plats i alla lag han varit i sedan dess. Hög div-klass. Petter Henning, 26 år debuterade i a-lagssammanhang som 15-åring. Flera säsonger i superallsvenskan och allsvenskan som tongivande spelare. Fredrik Persson, 32 år. Spelat i allsvenskan och ett flertal säsonger i div 1. Helt riktigt att KRIF har tre toppar. Men jag jämförde hela forw-besättningarna. Om jag ska vara snäll ser KRIF hårfint vassare ut där Jag kan ju toppa med Johan Hansson också, 30 år och ett antal säsonger i Kriftröjan. Iofs har Johan inte skrivit på ännu kommer med största sannolikhet att göra det inom kort.
|
|
|
Post by fun on Jun 2, 2006 13:57:16 GMT 1
Helt riktigt att KRIF har tre toppar. Men jag jämförde hela forw-besättningarna. Om jag ska vara snäll ser KRIF hårfint vassare ut där Jag kan ju toppa med Johan Hansson också, 30 år och ett antal säsonger i Kriftröjan. Iofs har Johan inte skrivit på ännu kommer med största sannolikhet att göra det inom kort. jag kan också räkna upp ett antal vassa forw i KHK .... Men som sagt jag jämför lagdelarna totalt sett: mv : KHK något vassare backar: KHK klart vassare forw: KRIF hårfint vassare TOTALT: KHK något vassare
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Jun 2, 2006 14:01:53 GMT 1
Jag kan ju toppa med Johan Hansson också, 30 år och ett antal säsonger i Kriftröjan. Iofs har Johan inte skrivit på ännu kommer med största sannolikhet att göra det inom kort. jag kan också räkna upp ett antal vassa forw i KHK .... Men som sagt jag jämför lagdelarna totalt sett: mv : KHK något vassare backar: KHK klart vassare forw: KRIF hårfint vassare TOTALT: KHK något vassare Till vintern får vi se!!! Håller inte med dig ang. målvakterna. Vi har en klart bättre topp men ni har bredd. Krifs backsida ser bedrövlig ut på bredden nu när Fridhagen har slutat. Forwardssidan tycker jag att Krif ser klart bättre ut. Hoppas verkligen att ni fyller er sista forwardsplats med HALL
|
|
|
Post by fun on Jun 2, 2006 14:05:08 GMT 1
jag kan också räkna upp ett antal vassa forw i KHK .... Men som sagt jag jämför lagdelarna totalt sett: mv : KHK något vassare backar: KHK klart vassare forw: KRIF hårfint vassare TOTALT: KHK något vassare Till vintern får vi se!!! Håller inte med dig ang. målvakterna. Vi har en klart bättre topp men ni har bredd. Krifs backsida ser bedrövlig ut på bredden nu när Fridhagen har slutat. Forwardssidan tycker jag att Krif ser klart bättre ut. Hoppas verkligen att ni fyller er sista forwardsplats med HALL Ingen risk. Bara hoppas att ni plockar upp Hall ;D Men du har helt rätt det är på isen det avgörs i vinter. Kul att argumentera med någon seriös och kunnig för omväxlings skull
|
|
|
Post by newman on Jun 2, 2006 16:49:13 GMT 1
jag kan också räkna upp ett antal vassa forw i KHK .... Men som sagt jag jämför lagdelarna totalt sett: mv : KHK något vassare backar: KHK klart vassare forw: KRIF hårfint vassare TOTALT: KHK något vassare Till vintern får vi se!!! Håller inte med dig ang. målvakterna. Vi har en klart bättre topp men ni har bredd. Krifs backsida ser bedrövlig ut på bredden nu när Fridhagen har slutat. Forwardssidan tycker jag att Krif ser klart bättre ut. Hoppas verkligen att ni fyller er sista forwardsplats med HALL Härligt!! det snackas för lite HALL... Inse att krif har rutinen... Men vissa vägra tro det... Kan se deras miner....
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 2, 2006 17:28:23 GMT 1
KRIF har rutinerade mätta spelare KHK har unga hungriga
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 2, 2006 20:01:36 GMT 1
På forwardsidan kan ni inte ens jämföra er med oss. Jag säger bara Uffe Pettersson, 34 år debuterade i Krif som 16-åring och hållt ordinarie plats i alla lag han varit i sedan dess. Hög div-klass. Petter Henning, 26 år debuterade i a-lagssammanhang som 15-åring. Flera säsonger i superallsvenskan och allsvenskan som tongivande spelare. Fredrik Persson, 32 år. Spelat i allsvenskan och ett flertal säsonger i div 1. Det där med rutin från högre serier tar jag med en nypa salt. Flera av KHK:s forwards har också erfarenhet från högre serier. Det är motivationen som avgör.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 3, 2006 1:20:40 GMT 1
Jo..jag har sett massor med rutinerade spelare från högre serier prestera noll stundtals...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jun 3, 2006 19:36:58 GMT 1
|
|