|
Post by cykeltjuven on Nov 6, 2010 15:15:44 GMT 1
Jag vet en skandal....SPELUPPEHÅLL!!!!
|
|
|
Post by krickan on Nov 6, 2010 15:51:41 GMT 1
SKANDAL att det är två borta matcher direkt efter uppehållet, och ingen hemma fören på söndagen!
|
|
|
Post by Jason on Nov 11, 2010 8:49:22 GMT 1
Detta tycker jag verkligen passar under SKANDAL... www.idg.se/2.1085/1.352350Citat: Hockeylänkar gav fällande dom
Hudiksvalls tingsrätt meddelade på onsdagen att det blir en fällande dom mot den 32-åriga man som länkat till två direktsända hockeymatcher. Mannen döms till böter för brott mot upphovsrätten, skriver DN.
|
|
|
Post by Back to Front on Nov 11, 2010 10:21:04 GMT 1
LG i farten... ?
|
|
|
Post by richardsson on Nov 11, 2010 12:44:31 GMT 1
Nej, det var Canal+ sändningar hörde jag på nyheterna igår.. hoppas inte LG har ett kontrakt med Canal+
|
|
|
Post by Jason on Nov 11, 2010 16:10:04 GMT 1
Lär väl ändå inte bli något för killen kommer väl att överklaga till högre instans... Men att Tingsrätten ens tilldelar böter för det.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 11, 2010 18:08:58 GMT 1
Det är förbjudet enligt lag, så det är inte så konstigt.
|
|
|
Post by Jason on Nov 11, 2010 19:48:06 GMT 1
Det är inte förbjudet att dela en länk. Det var inte killen i fråga som streamade ut sändningen.
Ungefär som att jag skulle lägga en länk till Piratebay och sedan få stå för skadestånd för alla program som finns där...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 12, 2010 9:25:59 GMT 1
Det är inte förbjudet att dela en länk. Det var inte killen i fråga som streamade ut sändningen. Ungefär som att jag skulle lägga en länk till Piratebay och sedan få stå för skadestånd för alla program som finns där... Så bra, då kan jag dela ut länkar till olagliga streamingsidor till höger och vänster utan att åka fast för det. Han hjälpte till att sprida en olaglig stream, han åkte fast, han får böter för det han gjorde. Om du bara lägger upp en länk till själva hemsidan så är det väl lite skillnad än med den här killen som troligtvis la upp en hel länk med blabla.com/tittagratis/gratis-aer-gott/gratishockey.html
|
|
|
Post by Jason on Nov 12, 2010 10:13:38 GMT 1
Så bra, då kan jag dela ut länkar till olagliga streamingsidor till höger och vänster utan att åka fast för det. Han hjälpte till att sprida en olaglig stream, han åkte fast, han får böter för det han gjorde. Om du bara lägger upp en länk till själva hemsidan så är det väl lite skillnad än med den här killen som troligtvis la upp en hel länk med blabla.com/tittagratis/gratis-aer-gott/gratishockey.html www.idg.se/2.1085/1.327671/tingsratten-inte-olagligt-att-lankaMer om det aktuella fallet... www.idg.se/2.1085/1.237483/en-lank-ar-inte-tillgangliggorandeDå borde detta innebära att man inte kan tipsa om olagliga länkar... då delar man ju ut materialet. Moment 22...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 13, 2010 22:59:31 GMT 1
samma jävla senap på Jössa! "Felix 95% ättika"...och inget annat att välja på (på övervåningen). SKANDAL!
|
|
|
Post by richardsson on Nov 16, 2010 7:47:37 GMT 1
Marcus Sjöstedt..där har ni en rejäl skandal. Den domaren kommer ena alla hockeylag i gemensamt hat känns det som. Han är verkligen dålig på alla håll (Detta är domaren som dömde Mörrum-KHK och KHK-NIF)
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 8:05:57 GMT 1
Marcus Sjöstedt..där har ni en rejäl skandal. Den domaren kommer ena alla hockeylag i gemensamt hat känns det som. Han är verkligen dålig på alla håll (Detta är domaren som dömde Mörrum-KHK och KHK-NIF) trodde det var Claesson som redan enat oss Hur mycket vi än gnäller på domarna så blir de aldrig bättre
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2010 8:59:52 GMT 1
|
|
jojje
Björnligan
KIK-supporter
|
Post by jojje on Nov 16, 2010 21:45:46 GMT 1
Claesson har jag haft som nummer 1 på min lista över Sveriges sämsta domare, men Niclas Olsson närmar sig med stormsteg. I Olofström visade han verkligen varför, SKANDAL
|
|