|
Post by qALLAHAN on Sept 2, 2007 2:42:07 GMT 1
Jösses.....man tackar......
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 2, 2007 8:08:43 GMT 1
Så här är det, KHK skall upp i år och så är det, Callahan håller på och ibland nästan hånar och skriver samla men så är det inte. KHK kommer handla upp det som behövs i slutet av januari för att ta steget upp. Det finns ingen anledning att ta den kostnaden under 7 månader när man kan ta den under 2 månader. Vi kommer få se både utländska namn i truppen den 1 feb och minst ett svenskt namn med riktigt bra meriter. Det finns bara en väg och alla vet vart den går, Go KHK Go Jag vet att det är en vedertagen metod att köpa spelare i januari...för mig obegriplig regel, att detta ska vara tillåtet!!! Personligen tycker jag man ska ha en trupp klar från början...killarna ska spela ihop sig o sen dra lasset hela vägen TILLSAMMANS!! Sjukt att man ska peta spelare på slutet, när det dra ihop sig till intressanta matcher... Jag förstår ideen med att hålla på utgifterna, men jag tycker både det är tråkigt o omoraliskt... En annan sjuk sak med denna regel är ju när bottenlag kan rädda sig kvar genom att köpa lite lirare på slutet... Önskar verkligen förbundet ändrade på detta... Håller med delvis. Tycker deadlin borde vara tidigare ån 31/1 senast 31/12
|
|
|
Post by charlie on Sept 2, 2007 9:00:27 GMT 1
Håller med C. Saknar tiden när man var en för alla och alla för en under i alla fall ett år. Minns Kalmars sista sekunden värvningar med en tråkig bismak i munnen. Samtidigt; Nu är det den verklighet vi har att leva efter - bara att tugga i sig. Man har ju jämt att göra med sig själv - tiden för att förändra hela världen blir så förbannat knapp.
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 2, 2007 10:03:54 GMT 1
Så här är det, KHK skall upp i år och så är det, Callahan håller på och ibland nästan hånar och skriver samla men så är det inte. KHK kommer handla upp det som behövs i slutet av januari för att ta steget upp. Det finns ingen anledning att ta den kostnaden under 7 månader när man kan ta den under 2 månader. Vi kommer få se både utländska namn i truppen den 1 feb och minst ett svenskt namn med riktigt bra meriter. Det finns bara en väg och alla vet vart den går, Go KHK Go Jag vet att det är en vedertagen metod att köpa spelare i januari...för mig obegriplig regel, att detta ska vara tillåtet!!! Personligen tycker jag man ska ha en trupp klar från början...killarna ska spela ihop sig o sen dra lasset hela vägen TILLSAMMANS!! Sjukt att man ska peta spelare på slutet, när det dra ihop sig till intressanta matcher... Jag förstår ideen med att hålla på utgifterna, men jag tycker både det är tråkigt o omoraliskt... En annan sjuk sak med denna regel är ju när bottenlag kan rädda sig kvar genom att köpa lite lirare på slutet... Önskar verkligen förbundet ändrade på detta... Instämmer också...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 2, 2007 11:09:22 GMT 1
sååå....den allmänna åsikten verkar luta åt detta håll... Vad är det då som gör att det är som det är!?
Som charlie nämner, så är det väl främst Kalmar man änker på...
Självklart är även här en sak som för mig är obegriplig...VARFÖR byter inte ettor och jumbos plats...UTAN kval!!? Är det rätt att Kalmar, efter en säsong med 0 poäng ska få nån chans att rädda sig kvar...?!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 2, 2007 12:18:16 GMT 1
Ja, det var en skandal att Kalmar inte åkte ur tvåan efter den säsongen........ men nu spelar man där man hör hemm i div. 3.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 2, 2007 12:57:26 GMT 1
sååå....den allmänna åsikten verkar luta åt detta håll... Vad är det då som gör att det är som det är!? Som charlie nämner, så är det väl främst Kalmar man änker på... Självklart är även här en sak som för mig är obegriplig...VARFÖR byter inte ettor och jumbos plats...UTAN kval!!? Är det rätt att Kalmar, efter en säsong med 0 poäng ska få nån chans att rädda sig kvar...?! Håller med dig till en viss del. Jag tycker också att det ska vara så som du säger. MEN! Rent sportsligt kan det ju faktiskt vara så (även om det inte är troligt) att jumbon i ex. vis ettan är bättre än ettan i tvåan och då skulle ju det bättre laget tvingas ned och det sämre gå upp... Men skriver man i reglerna att ettan går upp och jumbon ramlar ur så är det inget att bråka om, bara till att gilla läget och försöka undvika sista platsen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 2, 2007 14:03:31 GMT 1
sååå....den allmänna åsikten verkar luta åt detta håll... Vad är det då som gör att det är som det är!? Som charlie nämner, så är det väl främst Kalmar man änker på... Självklart är även här en sak som för mig är obegriplig...VARFÖR byter inte ettor och jumbos plats...UTAN kval!!? Är det rätt att Kalmar, efter en säsong med 0 poäng ska få nån chans att rädda sig kvar...?! Håller med dig till en viss del. Jag tycker också att det ska vara så som du säger. MEN! Rent sportsligt kan det ju faktiskt vara så (även om det inte är troligt) att jumbon i ex. vis ettan är bättre än ettan i tvåan och då skulle ju det bättre laget tvingas ned och det sämre gå upp... Men skriver man i reglerna att ettan går upp och jumbon ramlar ur så är det inget att bråka om, bara till att gilla läget och försöka undvika sista platsen. Gilla läget?? Är det inte fråga om att påverka ch ändra det som inte är bra...? Regler ändras ju hela tiden... För att hålla oss till Kalmar, så tror jag knappast de var bättre än div 3 lagen...det var ju bara det sjuka transfersystemet som räddade dom... Kan man få bort det här med transfers ända fram i februari, så försvinner delvis problemet med soplag som räddar sig p g a ett knasigt system...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 2, 2007 14:15:13 GMT 1
Håller med dig till en viss del. Jag tycker också att det ska vara så som du säger. MEN! Rent sportsligt kan det ju faktiskt vara så (även om det inte är troligt) att jumbon i ex. vis ettan är bättre än ettan i tvåan och då skulle ju det bättre laget tvingas ned och det sämre gå upp... Men skriver man i reglerna att ettan går upp och jumbon ramlar ur så är det inget att bråka om, bara till att gilla läget och försöka undvika sista platsen. Gilla läget?? Är det inte fråga om att påverka ch ändra det som inte är bra...? Regler ändras ju hela tiden... För att hålla oss till Kalmar, så tror jag knappast de var bättre än div 3 lagen...det var ju bara det sjuka transfersystemet som räddade dom... Kan man få bort det här med transfers ända fram i februari, så försvinner delvis problemet med soplag som räddar sig p g a ett knasigt system... kanske syftade på innevarande säsong. Kan bli ändring tidigast säsongen 2008/2009
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 2, 2007 14:21:50 GMT 1
Tja...kanske...men jag pratar ju om idén som sådan...och inget tyder väl på förändring...? Detta system har ju accepterats under mer än en säsong.... Tycker då verkligen klubbarna att det är bra?
|
|
|
Post by charlie on Sept 2, 2007 20:35:15 GMT 1
Ja. Oftast. Kval betyder bra med folk, för många klubbar den enda gången man har chansen att skaffa sig ett överskott. Skulle tippa att KHK:s förlust mot GIK kostade oss närmare en mille - netto. Så kvalserier brukar vara applåderade av kassörerna oavsett den sportsliga framgången. Bland tränarna är det nog en annan visa.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2007 12:24:04 GMT 1
Staff Member, 3 Members, 3 Guests. Most users online was 150, Aug 18, 2007, 16:33 hts - mot ettan !, UNGBLOD, cALLAHAN, Järnbyxan Vilka puckon som är inne samtidigt Nu rasar snart servern ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2007 12:27:58 GMT 1
Är väl bara puckon som är här jämt...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 6, 2007 12:28:12 GMT 1
Japp
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 6, 2007 13:09:04 GMT 1
1 Staff Member, 0 Members, 12 Guests. Most users online was 150, Aug 18, 2007, 5:33pm Canucken
Undra vad det är för gäster .. kan det vara Trojaner ;D
|
|