|
Post by kraftwerk on Jun 2, 2007 15:29:28 GMT 1
Jag tror det passerar 1000 st före den sista augusti. åtminstone före 1/9
|
|
|
Post by charlie on Jun 2, 2007 15:35:19 GMT 1
Jag, B, C får tala för sig själv, retar mig inte på att klubben fungerar bra ekonomiskt. Jag tycker däremot att det är konstigt att pengarna börjar bli ett självändamål, "nästa år ska vi ha mer än en miljon". Förvisso finns det numismatiker och de har säkert trevligt men jag tycker KHK, som trots allt är en ishockeyklubb, ska spendera dem på för framtiden viktiga ändamål, typ nån back till... Jag vill inte jobba med nåt inom föreningen. Måste man hålla truten då? Edit: Visst en buffert är bra att ha, men varför överdriva? Vad bli målet när miljonen är nådd? 10? 100? Tror inte att pengarna är ett självändamål i KHK. Det finns ingen person som får andelar eller bonusar. De som håller i kulorna är ideella. Men jag tror att det finns en skräck för att göra bort sig som man gjorde innan. Man är rädd om sitt eget och klubbens - numera - goda namn och rykte. En mille är ingen särskilt bred marginal för en klubb som vill dit KHK vill. Självklart ska man inte "hålla truten" bara för att man inte jobbar inom klubben. Min poäng var att det blir lättare att påverka då. Vad nästa mål skulle kunna vara? Tja, när anrika Timrå vaknat till efter ett spekulerande toksatsande så bestämde man sig för att samla 10 millar på bankboken för att sedan gå rakt upp och etbalera ett elitserielag. Det funkade ju ganska bra. Med sig i bagaget fick man en förening som inte styrdes utav pengar utan som styrde pengarna - också i eliten.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jun 2, 2007 15:39:39 GMT 1
Jag, B, C får tala för sig själv, retar mig inte på att klubben fungerar bra ekonomiskt. Jag tycker däremot att det är konstigt att pengarna börjar bli ett självändamål, "nästa år ska vi ha mer än en miljon". Förvisso finns det numismatiker och de har säkert trevligt men jag tycker KHK, som trots allt är en ishockeyklubb, ska spendera dem på för framtiden viktiga ändamål, typ nån back till... Jag vill inte jobba med nåt inom föreningen. Måste man hålla truten då? Edit: Visst en buffert är bra att ha, men varför överdriva? Vad bli målet när miljonen är nådd? 10? 100? Tror inte att pengarna är ett självändamål i KHK. Det finns ingen person som får andelar eller bonusar. De som håller i kulorna är ideella. Men jag tror att det finns en skräck för att göra bort sig som man gjorde innan. Man är rädd om sitt eget och klubbens - numera - goda namn och rykte. En mille är ingen särskilt bred marginal för en klubb som vill dit KHK vill. Självklart ska man inte "hålla truten" bara för att man inte jobbar inom klubben. Min poäng var att det blir lättare att påverka då. Vad nästa mål skulle kunna vara? Tja, när anrika Timrå vaknat till efter ett spekulerande toksatsande så bestämde man sig för att samla 10 millar på bankboken för att sedan gå rakt upp och etbalera ett elitserielag. Det funkade ju ganska bra. Med sig i bagaget fick man en förening som inte styrdes utav pengar utan som styrde pengarna - också i eliten. Håller med till 99%
|
|
|
Post by charlie on Jun 2, 2007 15:47:36 GMT 1
Jag tippar 1200 sålda kort innan hemmapremiären i serien. Nån som tror något annat?
|
|
|
Post by crosschecking on Jun 2, 2007 16:47:33 GMT 1
fler lösta än oik´s hemmasnitt.... Säg är det inte märkligt!
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 2, 2007 20:07:59 GMT 1
Jag tippar 1200 sålda kort innan hemmapremiären i serien. Nån som tror något annat? tror på mer än 1300..... MEN om de nu inte kommer upp till denna siffra så tycker jag ändå det är så j...vla fantastiskt att det är sådant intresse för KHK!! Vart man än vänder sig så snackas det hockey!!!!
|
|
|
Post by charlie on Jun 3, 2007 9:14:25 GMT 1
1200 och ett ungefärligt bibehållet totalt snitt i publik (vi ska nog inte vänta oss mycket mer - jag tror helt enkelt att det är fler som nu säkrar en stol i arenan för framtiden), betyder nästan 1n mille mer i intäkter - innan kval. Vi kan ha ett guldläge när - och om - vi kliver uppåt. Säsongskortens tidiga släpp är ett genialiskt drag! Släpp 08 korten-NU!!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 3, 2007 19:42:15 GMT 1
1200, tja, det tror jag att det blir. Jag var och såg Lyckeby spela oavgjort mot Kristianopel idag. 80 betalande... ;D 50 spänn tog dom i entré och med tanke på det underhållningsvärdet ska jag inte klaga på KHK om dom så tar 200...
|
|
|
Post by crosschecking on Jun 3, 2007 21:20:07 GMT 1
l-by? e du klok jjb?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 3, 2007 21:23:39 GMT 1
l-by? e du klok jjb? Efter dagens upplevelse, nej.
|
|
|
Post by charlie on Jun 3, 2007 21:41:35 GMT 1
Var själv på Bräknevallen - kemiskt fritt från reklam (sånär som på 8 av mossa och luftföroreningar nedkämpade skyltar i horisonten). En äkta idrottsförening... Inte en Telenorpropeller så långt ögat kunde nå. Och de har kvar sina gröna tröjor. Tror inte de säljer säsongskort ens om du ber om det. Men det var trevligt. Fast jag instämmer med Burnel - med lite perspektiv på tillvaron så är hockey billigt...
|
|
|
Post by crosschecking on Jun 13, 2007 20:15:37 GMT 1
Verka går trögt med försäljningen av säsongskorten... den bara dog den 1/6 ?
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 13, 2007 22:01:04 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Jun 13, 2007 22:52:32 GMT 1
Verka går trögt med försäljningen av säsongskorten... den bara dog den 1/6 ? bh-gänget kan ju vänta till 31/8
|
|
|
Post by anticonnie on Jun 19, 2007 5:32:54 GMT 1
537 är de uppe i nu!
|
|