|
Post by kik1970 on May 6, 2007 11:40:42 GMT 1
Angående att man snart släpper säsongskorten så tycker jag att man bör höja priset ordentligt, det ska inte som förra året vara billigare att köpa säsongskort än att lösa biljetter vi varje match. Höj biljettpriset för vuxen till minst 80:- men ligg lägre för ungdom tex. 50:-.
För säsongskort så bör man ta minst 1200:- eller varför inte 1500:- och att kaffe och korv ingår i ena pausen precis som för sponsorerna. Kanske kan man själv vällja vilket säsongskort man vill ha, med eller utan "kaffe/korv".
KHK behöver pengarna om man ska upp i ettan och jag tror att supportrana vill ha div1 hockey och är villiga att betala lite för det....om vi inte gör det så är jag rädd att vi får harva i div 2 länge.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2007 6:59:33 GMT 1
Haha...är detta på allvar? ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2007 7:54:56 GMT 1
Angående att man snart släpper säsongskorten så tycker jag att man bör höja priset ordentligt, det ska inte som förra året vara billigare att köpa säsongskort än att lösa biljetter vi varje match. Höj biljettpriset för vuxen till minst 80:- men ligg lägre för ungdom tex. 50:-. För säsongskort så bör man ta minst 1200:- eller varför inte 1500:- och att kaffe och korv ingår i ena pausen precis som för sponsorerna. Kanske kan man själv vällja vilket säsongskort man vill ha, med eller utan "kaffe/korv". KHK behöver pengarna om man ska upp i ettan och jag tror att supportrana vill ha div1 hockey och är villiga att betala lite för det....om vi inte gör det så är jag rädd att vi får harva i div 2 länge. Förstår inte varför det ska vara dyrare att köpa säsongskort.´ Min åsikt är att det ska kosta max lika mycket som för antalet hemmamatcher x entrépriset. KHK får vid säsongskort in kulor på denna plats för alla matcher i förskott i gengäld får innehavaren en fast plats. Höj gärna lite för vuxna. Men behåll priset för ungdomar
|
|
|
Post by anticonnie on May 7, 2007 8:41:21 GMT 1
Angående att man snart släpper säsongskorten så tycker jag att man bör höja priset ordentligt, det ska inte som förra året vara billigare att köpa säsongskort än att lösa biljetter vi varje match. Höj biljettpriset för vuxen till minst 80:- men ligg lägre för ungdom tex. 50:-. För säsongskort så bör man ta minst 1200:- eller varför inte 1500:- och att kaffe och korv ingår i ena pausen precis som för sponsorerna. Kanske kan man själv vällja vilket säsongskort man vill ha, med eller utan "kaffe/korv". KHK behöver pengarna om man ska upp i ettan och jag tror att supportrana vill ha div1 hockey och är villiga att betala lite för det....om vi inte gör det så är jag rädd att vi får harva i div 2 länge. Förstår inte varför det ska vara dyrare att köpa säsongskort.´ Min åsikt är att det ska kosta max lika mycket som för antalet hemmamatcher x entrépriset. KHK får vid säsongskort in kulor på denna plats för alla matcher i förskott i gengäld får innehavaren en fast plats. Höj gärna lite för vuxna. Men behåll priset för ungdomar Det SKA kosta gå på hockey! Så här lommer jag att göra! Köper 4st säsongskort till mig å min bror(inkl resp)på sittplats(visst jag kommer att stå) samt 4 st säsongskort ståplats ungdom för att mina barn ska vara garanterade att komma in vid slutsålt! tex kallingematchen!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2007 9:08:27 GMT 1
Tycker det är viktigt att man ej skrämmer bort den yngre publiken med höjda entrépriser
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2007 10:25:01 GMT 1
Angående att man snart släpper säsongskorten så tycker jag att man bör höja priset ordentligt, det ska inte som förra året vara billigare att köpa säsongskort än att lösa biljetter vi varje match. Höj biljettpriset för vuxen till minst 80:- men ligg lägre för ungdom tex. 50:-. För säsongskort så bör man ta minst 1200:- eller varför inte 1500:- och att kaffe och korv ingår i ena pausen precis som för sponsorerna. Kanske kan man själv vällja vilket säsongskort man vill ha, med eller utan "kaffe/korv". KHK behöver pengarna om man ska upp i ettan och jag tror att supportrana vill ha div1 hockey och är villiga att betala lite för det....om vi inte gör det så är jag rädd att vi får harva i div 2 länge. Förstår inte varför det ska vara dyrare att köpa säsongskort.´ Min åsikt är att det ska kosta max lika mycket som för antalet hemmamatcher x entrépriset. KHK får vid säsongskort in kulor på denna plats för alla matcher i förskott i gengäld får innehavaren en fast plats. Höj gärna lite för vuxna. Men behåll priset för ungdomar Instämmer i stort.... Självklart ska man tjäna på att vara trogen...tycker f ö man tjänade för lite på säsongskorten förra säsongen...men visst..det är skönt att ha sin plats...vet inte vad man tjänar på det på andra ställen, så jag kan inte jämföra, men vi skulle nog vara först i världen där säsongskort är dyrare än vanliga biljetter...iden låter ju fullständigt vansinnig! Man kan nog tjäna på att ha billiga säsongskort...för då köper fler....och eftersom alla sen inte kan gå alla matcher..får man ändå in pengar man annars inte fått in... Jag har alltid förespråkat hellre billigare biljetter och mer folk, än dyra och färre.... JAG vet personer som redan nu tvekar för att det kostar....
|
|
|
Post by hockeylover on May 7, 2007 11:19:00 GMT 1
Personligen tycker jag att vissa platser i arenan borde kosta mer än andra mindre attraktiva sittplatser. Fast å andra sidan vill man ju inte straffa trotjänarna som haft platserna sen det startade. Bara en tanke...
|
|
|
Post by anticonnie on May 7, 2007 12:08:43 GMT 1
[quote author=kraftwerk board=FIVE . JAG vet personer som redan nu tvekar för att det kostar.... Då kan de stanna hemma! Vill man att KHK ska bli en framgångsrik klubb så får man betala för det!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on May 7, 2007 12:09:07 GMT 1
Personligen tycker jag att vissa platser i arenan borde kosta mer än andra mindre attraktiva sittplatser. Fast å andra sidan vill man ju inte straffa trotjänarna som haft platserna sen det startade. Bara en tanke... absolut men då behövs det ett datoriserat biljettsystem och då kommer alla priser att höjas. Men det är nog nödvändigt ändå när vi kommer högre upp i serierna
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2007 13:16:06 GMT 1
[quote author=kraftwerk board=FIVE JAG vet personer som redan nu tvekar för att det kostar.... Då kan de stanna hemma! Vill man att KHK ska bli en framgångsrik klubb så får man betala för det! Nu kanske inte alla har dina tillgångar... Alla tycker inte som du och jag...att hockey är viktigare än att äta...vill att även man ska locka tveksamma...som då kan fastna i hockeyträsket... Jag tycker synd om folk där det kostar typ 500 att gå..t ex Premiere League...de som fotbollen kanske är viktigast för, t ex arbetslösa...som inte kan gå p g a sinnesslöa biljettpriser...som framtvingats av hutlösa spelarlöner... Hela systemet med idiotlöner för att hålla på med en hobby, något man älskar, är tragiskt... Än är vi förhoppningsvis inte där...att spelarlönerna ska göra att det blir svindyrt att gå på hockey....
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 7, 2007 13:19:51 GMT 1
Personligen tycker jag att vissa platser i arenan borde kosta mer än andra mindre attraktiva sittplatser. Fast å andra sidan vill man ju inte straffa trotjänarna som haft platserna sen det startade. Bara en tanke... absolut men då behövs det ett datoriserat biljettsystem och då kommer alla priser att höjas. Men det är nog nödvändigt ändå när vi kommer högre upp i serierna Självklart blir det dyrare ju högre vi kommer...men vi kan ju inte ta mycket mer än alla andra div 2-klubbar...max någon tia över...
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2007 13:56:22 GMT 1
Då kan de stanna hemma! Vill man att KHK ska bli en framgångsrik klubb så får man betala för det! Nu kanske inte alla har dina tillgångar... Alla tycker inte som du och jag...att hockey är viktigare än att äta...vill att även man ska locka tveksamma...som då kan fastna i hockeyträsket... Jag tycker synd om folk där det kostar typ 500 att gå..t ex Premiere League...de som fotbollen kanske är viktigast för, t ex arbetslösa...som inte kan gå p g a sinnesslöa biljettpriser...som framtvingats av hutlösa spelarlöner... Hela systemet med idiotlöner för att hålla på med en hobby, något man älskar, är tragiskt... Än är vi förhoppningsvis inte där...att spelarlönerna ska göra att det blir svindyrt att gå på hockey.... Bra inlägg !
|
|
|
Post by Sardaukar on May 7, 2007 16:23:28 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det.
|
|
|
Post by kik1970 on May 7, 2007 17:12:06 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det. Hoppsan vad det satte fart...Ett säsongskort är en förmån eftersom man har "sin" plats och att det är dyrt med kanske 1500:- är ju inte sant. Kallinge tog 100:- i kvalet. Det jag menar är att om inte klubben får bra (jättebra) intäkter från publiken så kommer vi att även i framtiden kunna betal 60:- och se på div 2 hockey.Jag vill ha upp det till div1/allsvensk nivå och eftersom jag inte tror att KHK kommer att få upp sponsringen till te.x. Tingsryds nivå (3500000:- förra året och räknar med 5000000:- nästa säsong) så måste intäkterna komma någon annan stans ifrån.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2007 18:58:31 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det. Hoppsan vad det satte fart...Ett säsongskort är en förmån eftersom man har "sin" plats och att det är dyrt med kanske 1500:- är ju inte sant. Kallinge tog 100:- i kvalet. Det jag menar är att om inte klubben får bra (jättebra) intäkter från publiken så kommer vi att även i framtiden kunna betal 60:- och se på div 2 hockey.Jag vill ha upp det till div1/allsvensk nivå och eftersom jag inte tror att KHK kommer att få upp sponsringen till te.x. Tingsryds nivå (3500000:- förra året och räknar med 5000000:- nästa säsong) så måste intäkterna komma någon annan stans ifrån. Får man inte upp sponsringen rejält inom några år så kan man utesluta spel högre än på div1-nivå Men min och callahans poäng var att det inte ska kunna vara dyrare att betala alla matcherna i förskott
|
|