|
Post by kraftwerk on Feb 2, 2008 10:16:36 GMT 1
Minns valdebatten mellen Persson och Reinfeldt. Reinfeldt häcklade Persson för att han av miljöskäl ville höja energiskattern. Efter valet höjde man energiskatterna. Nu åker Reinfeldt jorden runt och skryter om svenska regeringens miljöpolitik. Nej in med politiker som callahan och JJB som håller en rak linje eller Persson som häcklade Reinfeldt för detta med billigare hemhjälp...nu hade Persson 26000 eller något sånt att dra av.... visst att du skulle vara en av de första som skulle komma Reinfeldt till undsättning Skillnaden är att Persson motsatte sig detta förslag och om man suttit kvar hade han inte kunnat göra detta avdrag. Du får slipa på argumenten innan du börjar jobba i regeringskansliet
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 2, 2008 10:25:41 GMT 1
Men det märkliga är ju att regeringen har rekordlåga opinionssiffror trots att de genomfört mycket av det de sa innan valet.
Detta skall de ha all heder av. !
Men frågan kvarstår. Röstade man mest mot Persson och inte för alliansen.
Ja , det kan ju bara ni som röstade på alliansen svara på.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Feb 2, 2008 10:46:18 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 2, 2008 11:26:59 GMT 1
discovery. Allt annat ska väl handla om hockey ?
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Feb 2, 2008 11:28:30 GMT 1
discovery channel.. borde de inte handla om programmet ;D ;D ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 2, 2008 11:39:27 GMT 1
discovery channel.. borde de inte handla om programmet ;D ;D ;D Jo. Men Reinfeldt har säkert marknadsfört nya miljöpoliken i denna kanal också
|
|
|
Post by HF on Feb 2, 2008 12:37:11 GMT 1
eller Persson som häcklade Reinfeldt för detta med billigare hemhjälp...nu hade Persson 26000 eller något sånt att dra av.... visst att du skulle vara en av de första som skulle komma Reinfeldt till undsättning Skillnaden är att Persson motsatte sig detta förslag och om man suttit kvar hade han inte kunnat göra detta avdrag. Du får slipa på argumenten innan du börjar jobba i regeringskansliet om han nu var så mycket emot detta som bara gynnade de rika(som han sa) så borde han ju som sann socialdemokrat borde han ju inte utnyttja detta men som de flesta politiker eller fd så ser de ju om eget hus...precis som vi "vanliga".
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 2, 2008 14:04:00 GMT 1
HTS! Man ska inte prata politik med HF, han går igång mer på det än en bra hockeymatch.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 2, 2008 14:05:49 GMT 1
Men det märkliga är ju att regeringen har rekordlåga opinionssiffror trots att de genomfört mycket av det de sa innan valet. Detta skall de ha all heder av. ! Men frågan kvarstår. Röstade man mest mot Persson och inte för alliansen. Ja , det kan ju bara ni som röstade på alliansen svara på. Mot...tyvärr finns inget renodlat mittenparti. Jag var för ett systemskifte och är det fortfarande. Har inte kommit på något bra exempel på monopol. Konkurrens gynnar de flesta medborgare.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 2, 2008 15:19:15 GMT 1
HTS! Man ska inte prata politik med HF, han går igång mer på det än en bra hockeymatch. OK tack för tipset. Vi tar vädret istället. Det blåser ju en del. När jag gick ut i morse kom vinden från vänster
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 2, 2008 17:50:39 GMT 1
Sarre: "Jag var för ett systemskifte och är det fortfarande." Till detta kan jag bara säga: BRA!
|
|
|
Post by BigDog on Feb 4, 2008 14:45:21 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 4, 2008 18:22:11 GMT 1
visst att du skulle vara en av de första som skulle komma Reinfeldt till undsättning Skillnaden är att Persson motsatte sig detta förslag och om man suttit kvar hade han inte kunnat göra detta avdrag. Du får slipa på argumenten innan du börjar jobba i regeringskansliet om han nu var så mycket emot detta som bara gynnade de rika(som han sa) så borde han ju som sann socialdemokrat borde han ju inte utnyttja detta men som de flesta politiker eller fd så ser de ju om eget hus...precis som vi "vanliga". Vad han sa var ju att skattebetalarna inte skulle subventionera Reinfeldts städhjälp. Detta tror jag Göran står fast vid ;D
|
|
|
Post by Hockeyoraklet on Feb 8, 2008 21:49:01 GMT 1
Dom röda byggde TAR, men de blå/gröna vill inte fortsätta som tanken var....
Med utbyggnad av restaurang och gym m.m.
Arenan borde få fortsätta att utvecklas.
Själv tycker jag att gröna röda blå eller gula spelar faan ingen roll (lika goda kålsupare allihop)
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 10, 2008 10:13:00 GMT 1
Själv tycker jag att gröna röda blå eller gula spelar faan ingen roll (lika goda kålsupare allihop) Visst är det så.....ingenting gott som inte för någonting ont med sig.
|
|