|
jokes
Oct 27, 2007 22:48:36 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Oct 27, 2007 22:48:36 GMT 1
|
|
|
jokes
Nov 13, 2007 15:51:23 GMT 1
Post by kraftwerk on Nov 13, 2007 15:51:23 GMT 1
Tidningsklipp
-------------------------------------------------
Sydsvenska Dagbladet:
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv
-------------------------------------------------
Bergslagsposten:
Inga spår efter skidåkare.
--------------------------------------------------
Dagens Nyheter:
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.
---------------------------------------------------
Metro:
Yrkesmördare misstänkt för mord.
(Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)
----------------------------------------------------
|
|
|
jokes
Nov 13, 2007 17:20:39 GMT 1
Post by burt on Nov 13, 2007 17:20:39 GMT 1
Tidningsklipp------------------------------------------------- Sydsvenska Dagbladet: Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv ------------------------------------------------- Bergslagsposten: Inga spår efter skidåkare. -------------------------------------------------- Dagens Nyheter: Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning. --------------------------------------------------- Metro: Yrkesmördare misstänkt för mord. (Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!) ---------------------------------------------------- Metro: Yrkesmördare misstänkt för mord. (Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!) ;D ;D ;D helt klart bäst i dag.
|
|
|
jokes
Nov 14, 2007 9:18:08 GMT 1
Post by Micke "pålle" Pålsson on Nov 14, 2007 9:18:08 GMT 1
|
|
|
jokes
Dec 5, 2007 0:03:46 GMT 1
Post by Compa on Dec 5, 2007 0:03:46 GMT 1
|
|
|
jokes
Dec 5, 2007 0:12:46 GMT 1
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 5, 2007 0:12:46 GMT 1
;D Fast dom gör det nog bättre än vi skulle göra om vi vände på det...
|
|
|
jokes
Dec 5, 2007 7:59:33 GMT 1
Post by anticonnie on Dec 5, 2007 7:59:33 GMT 1
Kära Make!
Jag skriver detta brev för att tala om att jag lämnar dig för gott.
Jag tycker jag varit en god hustru i 7 år och jag tycker att jag inte fått någonting för det.
De sista veckorna har varit ett ¤%#@$!!
När din chef ringde och sökte dig och berättade att du sagt upp dig så rann bägaren över.
Den sista tiden har du kommit hem och inte märkt mig alls. Jag har klippt håret och fixat till naglarna.
Jag har lagat till din favoritmat och till med haft på mig ett nytt raff-set, men du kommer hem, kastar i dig maten och tittar på sporten och går och lägger dig.
Du talar aldrig om att du älskar mig, kramar mig aldrig så antingen är du otrogen eller så älskar du mig inte längre, i vilket fall som helst så är jag ute ur dig liv för alltid.
Om du försöker få tag på mig så glöm det. Jag flyttar till DIN BROR, hoppas du får ett bra liv.
Din Ex-fru.
----------------------------------------------------------------------------
Kära Ex-fru.
Inget har gjort mig gladare än ditt brev.
Visst, vi har varit gifta i 7 år, men en bra fru är allt annat än du varit.
Jag tittar på sport jämt för att slippa höra ditt gnäll, men det lyckas inte så bra...
Jag märkte att du klippt håret och det första jag tänkte var att du ser ut som en kille.
Naglarna håller du ju jämt på med...
min mor har uppfostrat mig att inte säga nåt om jag inte har nåt snällt att säga.
Du måste ha förväxlat min favoritmat med med min BRORS, för jag tycker inte om fläsk.
När du hade raff-setet på dig så hade du inte tagit bort prislappen.
Det kostade 499:- och jag tappade sugen eftersom min BROR lånade en femhundring i förrgår, jag hoppades att det bara var en tillfällighet, men tydligen inte.
Jag har trots det älskat dig och hoppas att vi skulle kunna få det att fungera.
Så när jag vann drömvinsten på lotto förra lördagen kunde jag kvittera ut närmare 70 miljoner.
Jag sade upp mig idag och var iväg och beställde en jorden-runt-resa för oss två, men när jag kom hem så var du borta...allt händer av en anledning antar jag.
Jag kan bara hoppas att du får det liv du önskar med min BROR.
Jag har pratat med min advokat och eftersom du skrev det där brevet så får du inte en krona av vinsten.
Så ta hand om dig.
MVH rik som fan och fri som tusan.
PS. Jag har nog aldrig berättat att min bror Evert var född som EVA, men det är knappast ett problem väl?
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 7:09:54 GMT 1
Post by anticonnie on Jan 15, 2008 7:09:54 GMT 1
En fröken i första klass berättade för klassen att hon är en Krifare. Hon bad de elever som också är Krifare att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad en Krifare var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen. En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att inte räcka upp handen. -För att jag inte är Krifare, svarade Lisa. Vad är du då?, frågade fröken.
Flickan svarar med stolt röst: Jag är Khkare såklart. Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är en Khkare. Tja, min mamma och pappa är Karlskrona-supporters, så jag är också en Karlskrona-supporter. Lärarinnan blev nu arg. Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en ****, och din pappa var en knarkare. Vad skulle du då vara? Lisa funderar en stund, ler och svarar sen: Jaa, då såklart skulle jag vara en Krifare.
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 9:23:31 GMT 1
Post by #72 Foppa on Jan 15, 2008 9:23:31 GMT 1
En fröken i första klass berättade för klassen att hon är en Krifare. Hon bad de elever som också är Krifare att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad en Krifare var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen. En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att inte räcka upp handen. -För att jag inte är Krifare, svarade Lisa. Vad är du då?, frågade fröken. Flickan svarar med stolt röst: Jag är Khkare såklart. Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är en Khkare. Tja, min mamma och pappa är Karlskrona-supporters, så jag är också en Karlskrona-supporter. Lärarinnan blev nu arg. Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en ****, och din pappa var en knarkare. Vad skulle du då vara? Lisa funderar en stund, ler och svarar sen: Jaa, då såklart skulle jag vara en Krifare. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 11:32:44 GMT 1
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 11:32:44 GMT 1
;D Fast dom gör det nog bättre än vi skulle göra om vi vände på det... ;D Ja det enda ord jag kan/kunde på finska (förutom ett, två, tre) så är det betala. Använde det på Silja line Apropå finnar. Någon som vet vad det är för skillnad på ett finskt bröllop och en finsk begravning ?
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 11:44:01 GMT 1
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 15, 2008 11:44:01 GMT 1
En mindre som dricker brännvin på begravningen... kanske ?
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 11:53:00 GMT 1
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 11:53:00 GMT 1
En mindre som dricker brännvin på begravningen... kanske ? Japp
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 12:37:13 GMT 1
Post by jompa on Jan 15, 2008 12:37:13 GMT 1
Det var en blondin som satt och tittade på tv en kväll, det handlade om pimpelfiske. Hon tyckte att såg väldigt roligt ut. Sagt och gjort hon inhandlade full utrustning och gav sig ut på isen. Satte sig ner och började borra hål i isen, då mullrar en röst uppifrån" det finns ingen fisk under isen" konstigt tänkte hon och flyttade sig en bit bort och började borra igen, då mullrade rösten igen " det finns ingen fisk under isen" då blev blondinen förbannad och blängde uppåt och sa " är du gud eller?" Då mullrade rösten " nej jag är vaktmästare här i ishallen!!
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 12:59:39 GMT 1
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 12:59:39 GMT 1
Det var en blondin som satt och tittade på tv en kväll, det handlade om pimpelfiske. Hon tyckte att såg väldigt roligt ut. Sagt och gjort hon inhandlade full utrustning och gav sig ut på isen. Satte sig ner och började borra hål i isen, då mullrar en röst uppifrån" det finns ingen fisk under isen" konstigt tänkte hon och flyttade sig en bit bort och började borra igen, då mullrade rösten igen " det finns ingen fisk under isen" då blev blondinen förbannad och blängde uppåt och sa " är du gud eller?" Då mullrade rösten " nej jag är vaktmästare här i ishallen!! ;D ;D
|
|
|
jokes
Jan 15, 2008 13:37:15 GMT 1
Post by Compa on Jan 15, 2008 13:37:15 GMT 1
Det var en blondin som satt och tittade på tv en kväll, det handlade om pimpelfiske. Hon tyckte att såg väldigt roligt ut. Sagt och gjort hon inhandlade full utrustning och gav sig ut på isen. Satte sig ner och började borra hål i isen, då mullrar en röst uppifrån" det finns ingen fisk under isen" konstigt tänkte hon och flyttade sig en bit bort och började borra igen, då mullrade rösten igen " det finns ingen fisk under isen" då blev blondinen förbannad och blängde uppåt och sa " är du gud eller?" Då mullrade rösten " nej jag är vaktmästare här i ishallen!!
|
|