|
jokes
Aug 28, 2008 20:45:31 GMT 1
Post by kraftwerk on Aug 28, 2008 20:45:31 GMT 1
En av OIK's artistspelare kollar på nya klubbor Är det backen eller nån av yänkarna ? Någon som är insatt?
|
|
|
jokes
Aug 28, 2008 21:12:14 GMT 1
Post by dragskott on Aug 28, 2008 21:12:14 GMT 1
Det måste vara en "gudabenådad" spelare iallafall.
|
|
|
jokes
Aug 28, 2008 21:39:08 GMT 1
Post by charlie on Aug 28, 2008 21:39:08 GMT 1
Det finns ju dom som skämtsamt kallar katolska präster för bockar, men bockar plåt?
Näeee...
|
|
|
jokes
Aug 28, 2008 21:43:33 GMT 1
Post by sheriff on Aug 28, 2008 21:43:33 GMT 1
Det e visst längesen han "scorade" oxå !
|
|
|
jokes
Aug 29, 2008 6:40:30 GMT 1
Post by HF on Aug 29, 2008 6:40:30 GMT 1
Katolska präster är väl kända för en sak....
|
|
|
jokes
Aug 29, 2008 15:02:46 GMT 1
Post by slapshoot on Aug 29, 2008 15:02:46 GMT 1
Katolska präster är väl kända för en sak.... Ja dom vet väl knapast vad man ska använda "klubban" till
|
|
|
jokes
Sept 19, 2008 8:29:25 GMT 1
Post by sektiong on Sept 19, 2008 8:29:25 GMT 1
En dag kom en gammal dam på ålderdomshemmet körande fram och tillbaka i korridoren i sin rullstol. Hon gjorde hela tiden motorljud så att det skulle låta som hon körde bil. Precis som hon körde där fram och tillbaka i korridoren hoppade en gammal man ut ur ett rum och sa myndigt: -Ursäkta damen, men ni körde alldeles för fort. Kan jag få se på körkortet? Hon rotar runt i handväskan och får fram ett gammalt tuggummipapper, som hon räcker honom. Han tittar noga på det, säger att den här gången får ni bara en varning och skickar iväg henne. Hon fortsätter sitt ändlösa körande fram och tillbaka. Plötsligt hoppar farbrorn fram igen och säger allvarligt: -Ursäkta damen, men jag såg att ni körde över mittlinjen där borta. Kan jag få se registreringsbeviset! Ett lätt grävande i handväskan gör att hon får tag i ett gammalt kvitto, som han ser noga på och säger att den här gången blir det bara en andra varning. Tanten sticker ivrigt iväg i en rasande fart, fortfarande låtande som en bil. Plötsligt hoppar den gamle mannen ut ur ett rum, han är spritt språngande naken och har ett präktigt stånd. Tanten i rullstolen får något förskräckt i blicken, gapar och utbrister olyckligt: -Näää inte alkoholmätaren IGEN!!!
|
|
|
jokes
Sept 19, 2008 10:17:29 GMT 1
Post by Jason on Sept 19, 2008 10:17:29 GMT 1
En polis var ute på sin sedvanliga patrulleringsrunda när han mötte en äldre tant som kom släpandes med två svarta sopsäckar. Precis när de möttes ramlade en hundralapp ur den ena säcken. Polisen böjde sig ner, plockade upp sedeln och gav den till tanten samtidigt som han såg att hela säcken var full med pengar. - Men var gör tant med alla de här pengarna? frågade polisen.
- Jo, du förstår, sa tanten. Det var fotbollsmatch igår och jag bor precis intill stadion. Och varje match kommer det alltid en massa överförfriskade ungdommar och ska kissa i min trädgård. Så igår låg jag i buskarna och spanade på dem. Varje gång det kom fram en pojk och skulle kissa drog jag fram häcksaxen och knep åt samtidigt som jag sa "Betala 100:- för att kissa här, annars klipper jag av den!"
- Oj! Har du tjänat så mycket pengar på det så du har fyllt 2 stora säckar! utbrast polisen.
- Jasså, nej! sa tanten. Den andra säcken är de som inte betalade...
|
|
|
jokes
Sept 19, 2008 11:39:26 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 19, 2008 11:39:26 GMT 1
Jak heter Mammud. Koppla mig till polisen, dom skiter i trappan!
-Vad sa ni??
- Dom skiter i trappan.
- Ja, men be dom ta upp det då.
- FÖR HELVETE DOM SKITER MED PISTOL!
|
|
|
jokes
Sept 19, 2008 11:48:48 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 19, 2008 11:48:48 GMT 1
Finnen hade kört på ett djur med sin bil. Som lagen säger ska man anmälla detta. Sagt o gjort . Finnen ringer -Hej, Jag har sört på en suur
Killen på larmcentralen svarar -Vad säger du ?!
-Jag har sört på en suur...
-jag hör inte vad du säger
-PERKELE, jag har sört på en ko med ku.k...!!! ----------------------------------------------------------
|
|
|
jokes
Sept 25, 2008 20:43:14 GMT 1
Post by Ekis on Sept 25, 2008 20:43:14 GMT 1
...ja, det är iaf stor humor när dagens sportkrönikör i Sydöstran kommenterar publiksiffrorna för de båda länslagen... Bosse Johnsson börjar med "Holje": "1026 på läktarplats var riktigt glädjande..." Sedan var det KHKs tur: "3055, lite svagt faktiskt, segern borta mot Tingsryd borde väl ha borgat för fullsatt..." Ska man skratta eller störtlipa? Jag väljer dock att ;D Vad drack ni på redaktionen i går kväll egentligen Skarpis? Det som däremot var lite förvånande var att det var 30-40 tomma stolar på mittsek (B va?) på "lilla" läktaren, kanonplatser allihop! Jag som trodde att alla "bra" platser var sålda. Kan det vara outtnyttjade företagsplåtar tro? Även A och C hade relativt många "hål" ganska "centralt"..
|
|
|
jokes
Sept 25, 2008 21:45:27 GMT 1
Post by aslog on Sept 25, 2008 21:45:27 GMT 1
Jepp, de tomma platserna på B är sponsorstolar.
|
|
|
jokes
Sept 26, 2008 14:51:47 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 26, 2008 14:51:47 GMT 1
Olle är ute och cyklar med pappa när dom cyklar förbi en bordell, vilket det lyser en massa ifrån och Olle blir nyfiken. - Pappa vad är det för nåt? undrar Olle och pekar på bordellen. Pappan som inte riktigt vet hur man ska förklara vad en bordell är för en 4:a åring säger: - Man får valuta för pengarna där. - OK, säger Olle och de cyklar vidare. Till helgen som kommer, får Olle sin veckopeng och eftersom han är en ganska smart 4:åring så tar han sin cykel och cyklar till bordellen. Där går han in och lägger sin peng på bordet och säger: - Jag vill ha valuta för pengarna! Hororna som inte riktigt vet vad de ska göra med en 4:a åring ger honom 3st smörgåsar. En med ost, en med korv och en med skinka. När Olle kommer hem har han varit borta ett tag så pappa undrar var han varit. - Jo jag var där man fick valuta för pengarna, säger Olle. - Vaaa, skriker pappan! - Ja, säger Olle och vrider sig lite. Jag orkade bara 2, men den 3:e slickade jag lite på skinkan!
|
|
|
jokes
Sept 26, 2008 15:21:59 GMT 1
Post by charlie on Sept 26, 2008 15:21:59 GMT 1
...ja, det är iaf stor humor när dagens sportkrönikör i Sydöstran kommenterar publiksiffrorna för de båda länslagen... Bosse Johnsson börjar med "Holje": "1026 på läktarplats var riktigt glädjande..." Sedan var det KHKs tur: "3055, lite svagt faktiskt, segern borta mot Tingsryd borde väl ha borgat för fullsatt..." Ska man skratta eller störtlipa? Jag väljer dock att ;D Vad drack ni på redaktionen i går kväll egentligen Skarpis? Det som däremot var lite förvånande var att det var 30-40 tomma stolar på mittsek (B va?) på "lilla" läktaren, kanonplatser allihop! Jag som trodde att alla "bra" platser var sålda. Kan det vara outtnyttjade företagsplåtar tro? Även A och C hade relativt många "hål" ganska "centralt".. Mycket spännande. Jag rekommenderar ett inhandlande av Beetles Magazine på onsdag där vi med glimten i ögat tar en flukt på de olika motståndare vi nu och i framtiden kommer att möta. Och alla bär inte omkring på en klubba...
|
|
|
jokes
Sept 26, 2008 17:28:35 GMT 1
Post by pekka on Sept 26, 2008 17:28:35 GMT 1
De 3 döttrarna gifte sig alla på samma dag.
Eftersom mamman var lite orolig för hur deras sexliv skulle bli, fick hon dem att lova att de skulle skicka ett vykort till henne så fort de kunde från smekmånaden med ett par ord om hur de upplevt sex inom äktenskapet.
Den första dottern skickade ett kort från Hawaii två dagar efter bröllopet. På kortet stod endast ett ord, 'Nescafe'. Mamman var först liteförbryllad, men fick sedan en idé och gick ut i köket och hämtade burken med Nescafe. På den stod: 'Good till the last drop.' Mamman rodnade, men var glad för sin dotters skull.
Den andra dottern skickade ett kort från Vermont en vecka efter bröllopet och på kortet stod: 'Benson & Hedges'. Nu visste mamman att hon skulle gå direkt och hämta sin mans cigaretter. Och hon läste på Benson & Hedges-paketet: 'Extra Long. King Size.' Mamman Blev lite generad, men självklart blev hon glad för sin dotters skull.
Den tredje dottern åkte till Karibien på sin smekmånad. Mamman väntade en vecka, men inget kort. Ännu en vecka gick och fortfarande inget kort. Se'n efter en hel månad, så kom äntligen ett kort. Med väldigt darrig handstil stod det:'British Airways'.
Mamman tog fram sin senaste Harper's Bazaar magazine och medan hon befarade det värsta, bläddrade hon igenom sidorna. Slutligen hittade hon annonsen för British Airways. Där stod:
'Three times a day, seven days a week, both ways.'
|
|