|
Post by qALLAHAN on Sept 11, 2007 20:41:25 GMT 1
Någon som vet om jävulen haft ett finger med i spelet, när där detta idiotiska jippo, kallat Melodifestival, kom till världen???
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 11, 2007 20:53:38 GMT 1
Någon som vet om jävulen haft ett finger med i spelet, när där detta idiotiska jippo, kallat Melodifestival, kom till världen??? Jo Djävulen i detta fallet heter Mickael Fransson och är arena chef! Han är ta mig fan den mest hockey fientilga person jag vet!! Ge fanskapet SPARKEN
|
|
|
Post by Compa on Sept 11, 2007 20:58:29 GMT 1
LÄGG NER MELODIFESTIVALEN!!!!!!!!
Fast.....lite PR blir det ju för TAK!!!
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 11, 2007 21:11:26 GMT 1
LÄGG NER MELODIFESTIVALEN!!!!!!!! Fast.....lite PR blir det ju för TAK!!! Jo men de kan ha skiten på sommaren så slipper vi flytta på massa matcher!!
|
|
|
Post by charlie on Sept 11, 2007 22:18:31 GMT 1
Någon som vet om jävulen haft ett finger med i spelet, när där detta idiotiska jippo, kallat Melodifestival, kom till världen??? WORD
|
|
|
Post by charlie on Sept 11, 2007 22:21:57 GMT 1
Största störningen är att ha sån dynga här...hoppas man kan få in en massa reklam från klubben i bakgrunden... Sorry C. Inget mer samlande. Två eventuella kvalmatcher som vi måste spela i en annan arena är BRAKFÖRLUST. Ett intäktsbortfall på hundratusentals kronor. Det sportsliga kan ju bli långt mycket värre. OM vi skulle missa och OM det skulle vara just under dessa omständigheter så skulle jag tro att den som nu är ansvarig för bokningen får vara beredd på en del kritik. Så på Burts påstående om PR för Karlskrona. Ja, du har rätt. Det är kanon för kommunen. Men kalkon för kommunen vore väl om det lag som genom den enorma uppmärksamheten i media - också rikstäckande - inte klarade att rida på vågen. Vad betydde FBK:s läger för Karlskrona kommun? Så mycket publicitet har vi inte fått sedan U137:an gjorde en snabbvisit.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 11, 2007 22:52:22 GMT 1
Vad förbannad man blir !
Skulle man eventuellt inte kunna använda gamla anrika Hockeytemplet Wämöhallen Charlie ?
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 12, 2007 6:48:25 GMT 1
Någon som vet om jävulen haft ett finger med i spelet, när där detta idiotiska jippo, kallat Melodifestival, kom till världen??? Jo Djävulen i detta fallet heter Mickael Fransson och är arena chef! Han är ta mig fan den mest hockey fientilga person jag vet!! Ge fanskapet SPARKEN WORD
|
|
|
Post by sektiong on Sept 12, 2007 6:54:21 GMT 1
Någon som vet om jävulen haft ett finger med i spelet, när där detta idiotiska jippo, kallat Melodifestival, kom till världen??? Jo Djävulen i detta fallet heter Mickael Fransson och är arena chef! Han är ta mig fan den mest hockey fientilga person jag vet!! Ge fanskapet SPARKEN Det värsta är att mannen gick ut i programbladet från säsongen 05/06 och sa att arenan var till för idrotten första hand. om man nu måste ha fjollfestivalen hit så kan man ju ta den mycket tidigare, deltävling 1 gick ju början av februari. Detta är surt eftersom det fördärvar för KHK.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 12, 2007 7:17:49 GMT 1
Lägg ner skiten, europas löjligaste "tävling".
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 12, 2007 7:25:03 GMT 1
|
|
|
Post by Sickboy on Sept 12, 2007 7:47:24 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 12, 2007 8:27:07 GMT 1
TURNEPLAN
Lördag: 9 februari 2008 - Deltävling 1, Scandinavium, Göteborg Lördag: 16 februari 2008 - Deltävling 2, ABB Arena, Västerås Lördag: 23 februari 2008 - Deltävling 3, Cloetta Center, Linköping Lördag: 1 mars 2008 - Deltävling 4, Telenor Arena, Karlskrona Lördag: 8 mars 2008 - Andra chansen, Arena Artica, Kiruna Lördag: 15 mars 2008 - Final i Globen, Stockholm
Här ser vi att t.ex. Linköping spelar hemma den 16/2 och sen inte förrns den 26/2 och klarar därmed detta gallant. Samma sak gäller Frölunda som spelar hemma den 2/2 och sen den 16/2...
I allsvenskan spelar Västerås hemma den 13/2 (kan bli problem) nästa hemmamatch för dom är den 20/2.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 12, 2007 8:38:26 GMT 1
Har skrivit på listan! Hoppas alla gör det!
|
|
|
Post by burt on Sept 12, 2007 8:44:15 GMT 1
Största störningen är att ha sån dynga här...hoppas man kan få in en massa reklam från klubben i bakgrunden... Sorry C. Inget mer samlande. Två eventuella kvalmatcher som vi måste spela i en annan arena är BRAKFÖRLUST. Ett intäktsbortfall på hundratusentals kronor. Det sportsliga kan ju bli långt mycket värre. OM vi skulle missa och OM det skulle vara just under dessa omständigheter så skulle jag tro att den som nu är ansvarig för bokningen får vara beredd på en del kritik. Så på Burts påstående om PR för Karlskrona. Ja, du har rätt. Det är kanon för kommunen. Men kalkon för kommunen vore väl om det lag som genom den enorma uppmärksamheten i media - också rikstäckande - inte klarade att rida på vågen. Vad betydde FBK:s läger för Karlskrona kommun? Så mycket publicitet har vi inte fått sedan U137:an gjorde en snabbvisit. Jag tror att komunen skiter i vårat lag, hade de inte lovat att göra lite fler sittplatser i TAK, men de hade inte råd? Sen undrar jag om inte melodifestivalen kostar mer pengar att ha än vad det ger tillbaks i pengar på ett kortsiktigt plan och det konumen förlorar är med stor sannolikhet mer än vad en ombyggnad av TAK hade kostat dem. Att FBK:s fick mycket positiv publicitet för KHK, TAK och komunen har du helt rätt i, men att KHK i ett P.O/Kval kommer ge mer rikstäckande publicitet än en melodifestival tror inte jag på. Jag tänker realistiskt, men den som får melodifestivalen flyttad från TAR så attt KHK kan få spela sina matcher i sin egen arena kommer jag personligen att kröna till kungen av TAR och bjuda på en korv med bröd i varje hemmamatch säsongen 2008/2009.
|
|