|
Post by Mrfrog on Sept 12, 2007 22:41:13 GMT 1
så här såg brevet ut Är det rätt att lägga melodifestivalen mitt i KHKs kval? har du missat att det är en stor satsande klubb där till och med 90 % om till och med inte 100 % av de andra klubbarna tro att KHK kommer gå upp. när man är mitt i ett kval så är det väldigt känsligt det är mycket som kan gå fel då tar du bort den viktiga tryggheten med hemma matcher som kan vara direkt avgörande för att KHK ska ta sig till 1an. Har du änns tänkt så långt? har du funderat på vilka kostnader detta kommer att få för KHK inte bara förlorade publik intäkter utan att anordna bussar och hyra is tid i andra hallar så ungdomslagen få spela sina seriematcher och ha sina träningar HUR TÄNKER DU? ja jag glömde skriva namn hade aldrig avsikt att dölja det har nu mailat det till Fransson då han undrade vem jag var. och ärligt talat jag förstår inte problemet Helt ärliugt Mr Frog och Ni andra: Detta var SKITBRA skrivet ! Fransson kan inte vara den klipskaste i staun om han överreagerar på detta och börjar ringa till Ola som i sin tur ringer till YB. Inom parantes: Ola borde väl bett att få mailet vidarebefodrat eller uppläst innan han drog allt vidare ? Fransson ska få det HETT om öronen. Ska också maila han en sanningens ord. Tål man INTE kritik, då ska man nog INTE ha ett jobb som arena chef. Kanske svampplockare år Skara Bert istället ?...... KHK mot 1:an ! Ola hade läst brevet innan han hörde av sig till Yb edit eller så gick det till så här www.sydostran.se/index.58893---1.html
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 12, 2007 22:52:23 GMT 1
Helt ärliugt Mr Frog och Ni andra: Detta var SKITBRA skrivet ! Fransson kan inte vara den klipskaste i staun om han överreagerar på detta och börjar ringa till Ola som i sin tur ringer till YB. Inom parantes: Ola borde väl bett att få mailet vidarebefodrat eller uppläst innan han drog allt vidare ? Fransson ska få det HETT om öronen. Ska också maila han en sanningens ord. Tål man INTE kritik, då ska man nog INTE ha ett jobb som arena chef. Kanske svampplockare år Skara Bert istället ?...... KHK mot 1:an ! Ola hade läst brevet innan han hörde av sig till Yb Har INTE YB fattat allt fel, då förstår jag INTE Ola heller. Säger bara: ?? Bra gjort Mr Frog återigen !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 13, 2007 0:08:19 GMT 1
Bara bra skrivet!!! Hur fan har karln mage att gnälla...eller Ola heller...om han nu vet vad det står....
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 13, 2007 6:57:52 GMT 1
Fick ett samtal av Micke Fransson just nu! En lösning är presenterad för KHK och utan att gå in på detajler så ser det bra ut för vår del! Vidare info kommer inom kort!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 13, 2007 7:10:04 GMT 1
Fick ett samtal av Micke Fransson just nu! En lösning är presenterad för KHK och utan att gå in på detajler så ser det bra ut för vår del! Vidare info kommer inom kort! Låter bra. Hoppas det innebär att de "bara" behöver 6 dar på sig att sätt upp festivalen och 1 dag på att få bort den.
|
|
|
Post by billibutt on Sept 13, 2007 7:55:31 GMT 1
Har ni läst insändaren i BLT i Dag 13/9 Schlager- och hockeyfjollor - förena er! Av Christian Hylse. Här kommer liten del av den. Trots detta gapar några andra fjollor redan högt. Hockeyfolket. De undrar var deras kära hockeyklubb ska ta vägen den här veckan, i alla fall om isen på Borgmästarfjärden inte håller. De känner sig, som det ofta heter på tidningspråk, överkörda. I alla fall enligt läsarkommentarerna BLT fick i går. Som sann och trogen hockeyfantast vill jag inte kasta svettiga suspensoarer på redan sårade, men i handen på kalsongen, kära hockeystollar - är inte en Melodifestival större än en eller två sömniga korphockey-matcher? Eller förlåt, division två, handlar det om. Eller tre eller fyra, inte lätt att räkna när det handlar om divisioner i hockeysystemet. Jo, det är klart att festivalen är större. Fast som hockeyspelare, i alla fall om det gällt ishallen i Kallinge, så hade jag också protesterat. Ställt på sargen och gastat "rör icke min rink"! Men det är ju så att vi 0457-folk inte bryr oss ett dyft om KHK:s kämpar. Vi älskar bara vårt Kallinge och tycker gott att KHK kan få skämmas en schlagervecka i gamla förfallna Wämöhallen, om den nu finns kvar då. Eller den lite mer glittriga Dackehallen i Tingsryd. Så svälj stoltheten. Vi får lite härlig och lagom sinnessjuk cirkus i staden och Karlskrona och Blekinge hamnar på Sverigekartan. Och veckan därpå kommer vi, Kallingebönderna med andra ord, på besök och vi tänker inte be om ursäkt för det, aldrig någonsin.
|
|
|
Post by burt on Sept 13, 2007 8:28:49 GMT 1
Har ni läst insändaren i BLT i Dag 13/9 Schlager- och hockeyfjollor - förena er! Av Christian Hylse. Här kommer liten del av den. Trots detta gapar några andra fjollor redan högt. Hockeyfolket. De undrar var deras kära hockeyklubb ska ta vägen den här veckan, i alla fall om isen på Borgmästarfjärden inte håller. De känner sig, som det ofta heter på tidningspråk, överkörda. I alla fall enligt läsarkommentarerna BLT fick i går. Som sann och trogen hockeyfantast vill jag inte kasta svettiga suspensoarer på redan sårade, men i handen på kalsongen, kära hockeystollar - är inte en Melodifestival större än en eller två sömniga korphockey-matcher? Eller förlåt, division två, handlar det om. Eller tre eller fyra, inte lätt att räkna när det handlar om divisioner i hockeysystemet. Jo, det är klart att festivalen är större. Fast som hockeyspelare, i alla fall om det gällt ishallen i Kallinge, så hade jag också protesterat. Ställt på sargen och gastat "rör icke min rink"! Men det är ju så att vi 0457-folk inte bryr oss ett dyft om KHK:s kämpar. Vi älskar bara vårt Kallinge och tycker gott att KHK kan få skämmas en schlagervecka i gamla förfallna Wämöhallen, om den nu finns kvar då. Eller den lite mer glittriga Dackehallen i Tingsryd. Så svälj stoltheten. Vi får lite härlig och lagom sinnessjuk cirkus i staden och Karlskrona och Blekinge hamnar på Sverigekartan. Och veckan därpå kommer vi, Kallingebönderna med andra ord, på besök och vi tänker inte be om ursäkt för det, aldrig någonsin. Smart av han att gå ut med namnet när det eniro.se. Undrar hur många sms han får idag?
|
|
|
Post by sektiong on Sept 13, 2007 8:31:12 GMT 1
Det är en journalist på BLT som skrivet detta. Hans mail och telefonnummer står under artikeln på blt.se Martin Magnusson varning på honom, han kanske också duschar med Kallingespelarna.
|
|
|
Post by billibutt on Sept 13, 2007 8:38:40 GMT 1
Martin magnusson det stod Christian Hylse under artiklen/insändaren christian.hylse@blt.se 0455-77209
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 13, 2007 8:41:11 GMT 1
Var hittar ni denna insändare ?
|
|
|
Post by billibutt on Sept 13, 2007 8:45:43 GMT 1
kolla på blts första sida på nätet under rubriken Schlager- och hockeyfjollor - förena er!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 13, 2007 8:47:51 GMT 1
kolla på blts första sida på nätet under rubriken Schlager- och hockeyfjollor - förena er! TACK oki jag kollade i pappervarianten
|
|
|
Post by sektiong on Sept 13, 2007 8:50:38 GMT 1
Martin magnusson det stod Christian Hylse under artiklen/insändaren christian.hylse@blt.se 0455-77209 Och jag menade att det var Martin Magnusson varning på Christian Hylse.
|
|
|
Post by billibutt on Sept 13, 2007 9:02:48 GMT 1
hahaha nu fattar jag gustav
|
|
|
Post by burt on Sept 13, 2007 9:03:22 GMT 1
FY FAN!!!
Jag kommer att citera den store poeten Eddie Meduza med en viss hockey modifikation.
"Du kan kalla mig för gris, du kan kalla mig för ko, men kallar du mig fjolla åker du på stryk."
Nu är jag allvarligt jävligt förbannad ---Hylse.
Hur i helvete tänker den mannen?
Förstår han inte att han ger mer eld i en redan brinnande debatt som YB och Ola har tillräckligt problem med att försöka släcka!
|
|