|
Post by happygilmore on Apr 20, 2007 15:02:45 GMT 1
Man brukar väl räkna unika besökare per dag? Går jag in på sidan tre gånger idag så kommer bara ett besök räknas, på grund av att mitt IP redan är registrerat för ett besök. Går jag in två imorgon kommer ett besök räknas o.s.v. Däremot så lägger man väl ihop mina registrerade besök från både dag ett och två, så att sidan i sig har fått två nya träffar. Är så man brukar räkna om jag inte är helt fel ute. Finns lite olika sätt att räkna. Sedan är det ju så att khk pratar om träffar och inte besökare. Det är väldigt svårt att räkna en besökare eftersom en besökare per pc inte stämmer, kan ju vara många som delar en pc ett ip.
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 20, 2007 15:26:28 GMT 1
Man brukar väl räkna unika besökare per dag? Går jag in på sidan tre gånger idag så kommer bara ett besök räknas, på grund av att mitt IP redan är registrerat för ett besök. Går jag in två imorgon kommer ett besök räknas o.s.v. Däremot så lägger man väl ihop mina registrerade besök från både dag ett och två, så att sidan i sig har fått två nya träffar. Är så man brukar räkna om jag inte är helt fel ute. Det beror ju på om ditt internet byter IP varje gång du loggar in på det, eller inte.
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 20, 2007 15:28:34 GMT 1
Jo, dock skriver de att hemsidan har haft långt över en miljon besökare. Och det är fortfarande totalt orimligt med unika IP-nr då 1/7 av sveriges befolkning inte ens vet vad Karlskrona är för något. Behöver inte vara enbart svenskar. Kan vara kineser som hittar sidan genom Google. Ja, det är förmodligen många kineser som söker på Karlskrona Hockey. Kom igen nu för fan. Vi kan fastlå att sidan förmodligen inte räknar unika IP, då det inte finns en chans i världen att över en miljon personer besökt khk.se Inte ens ni med den överdrivna hybrisen kan tro på det.
|
|
|
Post by charlie on Apr 20, 2007 22:52:59 GMT 1
Behöver inte vara enbart svenskar. Kan vara kineser som hittar sidan genom Google. Ja, det är förmodligen många kineser som söker på Karlskrona Hockey. Kom igen nu för fan. Vi kan fastlå att sidan förmodligen inte räknar unika IP, då det inte finns en chans i världen att över en miljon personer besökt khk.se Inte ens ni med den överdrivna hybrisen kan tro på det. Om du läst texten på hemsidan NOGA så hade du förstått att det verktyg man använder är ett som mäter trafik. KHK har mer trafik på sin hemsida än Leksands IF. Bara det är ju sanslöst! Under ett par korta perioder har man haft mer trafik på www.khk.se än MoDo. Det handlar förvisso då bara om enstaka dagar här och där. MoDo och AIK ligger ca 3-400 000 placeringar före KHK. Intressant dock: Då man tog del av den här statistiken var det otippat. När man nu kollar på den igen har rankingen stigit 70 000 placeringar. Vad gäller unika besökare etc. så är mätverktyget lika oavsett om det är KHK, Leksand eller Telenors hemsida man jämför. Och varför det verktyget då skulle vara något annat än en riktigt bra värdemätare på det otroliga intresset för KHK begriper jag inte. Tilläggas bör att KHK publikt sett tillhör Sveriges 17-18 främsta hockeyklubbar. Det är väl egentligen logiskt att samma intresse avspeglar sig på hemsidan? Att det är samma snubbar som går på hockey match efter match gör ju inte saken sämre. Eller måste det vara unika besökare på matcherna för att det ska gillas?
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 21, 2007 9:52:55 GMT 1
Behöver inte vara enbart svenskar. Kan vara kineser som hittar sidan genom Google. Ja, det är förmodligen många kineser som söker på Karlskrona Hockey. Kom igen nu för fan. Vi kan fastlå att sidan förmodligen inte räknar unika IP, då det inte finns en chans i världen att över en miljon personer besökt khk.se Inte ens ni med den överdrivna hybrisen kan tro på det. Man behöver för fan inte söka på föreningens namn för att hitta sidan. Räcker du söker på ett enstaka ord som är på sidan. Vad har du för kunskaper egentligen?
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 21, 2007 12:08:07 GMT 1
Ja, det är förmodligen många kineser som söker på Karlskrona Hockey. Kom igen nu för fan. Vi kan fastlå att sidan förmodligen inte räknar unika IP, då det inte finns en chans i världen att över en miljon personer besökt khk.se Inte ens ni med den överdrivna hybrisen kan tro på det. Man behöver för fan inte söka på föreningens namn för att hitta sidan. Räcker du söker på ett enstaka ord som är på sidan. Vad har du för kunskaper egentligen? No shit, sherlock! Ja, och nej. Sök på Norberg, Black Bugs eller Brasar och du hittar inte någon anknytning till KHK på de första 10 sidorna, på googlesearch.
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 21, 2007 12:12:43 GMT 1
Ja, det är förmodligen många kineser som söker på Karlskrona Hockey. Kom igen nu för fan. Vi kan fastlå att sidan förmodligen inte räknar unika IP, då det inte finns en chans i världen att över en miljon personer besökt khk.se Inte ens ni med den överdrivna hybrisen kan tro på det. Om du läst texten på hemsidan NOGA så hade du förstått att det verktyg man använder är ett som mäter trafik. KHK har mer trafik på sin hemsida än Leksands IF. Bara det är ju sanslöst! Under ett par korta perioder har man haft mer trafik på www.khk.se än MoDo. Det handlar förvisso då bara om enstaka dagar här och där. MoDo och AIK ligger ca 3-400 000 placeringar före KHK. Intressant dock: Då man tog del av den här statistiken var det otippat. När man nu kollar på den igen har rankingen stigit 70 000 placeringar. Och förmodligen är just detta forumet den bidragande orsaken till det. Tilläggas bör att KHK publikt sett tillhör Sveriges 17-18 främsta hockeyklubbar. Det är väl egentligen logiskt att samma intresse avspeglar sig på hemsidan? Att det är samma snubbar som går på hockey match efter match gör ju inte saken sämre. Eller måste det vara unika besökare på matcherna för att det ska gillas? Är det någon som påstått det, eller är det mest din egna tanke?
|
|
|
Post by charlie on Apr 21, 2007 18:30:52 GMT 1
Om du läst texten på hemsidan NOGA så hade du förstått att det verktyg man använder är ett som mäter trafik. KHK har mer trafik på sin hemsida än Leksands IF. Bara det är ju sanslöst! Under ett par korta perioder har man haft mer trafik på www.khk.se än MoDo. Det handlar förvisso då bara om enstaka dagar här och där. MoDo och AIK ligger ca 3-400 000 placeringar före KHK. Intressant dock: Då man tog del av den här statistiken var det otippat. När man nu kollar på den igen har rankingen stigit 70 000 placeringar. Och förmodligen är just detta forumet den bidragande orsaken till det. Tilläggas bör att KHK publikt sett tillhör Sveriges 17-18 främsta hockeyklubbar. Det är väl egentligen logiskt att samma intresse avspeglar sig på hemsidan? Att det är samma snubbar som går på hockey match efter match gör ju inte saken sämre. Eller måste det vara unika besökare på matcherna för att det ska gillas? Är det någon som påstått det, eller är det mest din egna tanke? Fattar inte vad du har emot KHK? Spelar väl ingen roll hur trafiken uppstår då upplägget på en jämförbar site - som Lakers och Leksand - är lika. I trafik räknat är vi där vi är. Trots att vi inte har någon shopping på våra siter och trots att mycket av ungdomsverksamheten ligger på egna sidor. Egentligen är ju resultatet bättre än det visar... Men en känsla i min vänstra lilltå säger att det också stör dig...
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 21, 2007 23:00:06 GMT 1
Det mesta stör honom här...så jag förstår inte hur han står ut i detta forum.
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 22, 2007 8:51:07 GMT 1
Och förmodligen är just detta forumet den bidragande orsaken till det. Är det någon som påstått det, eller är det mest din egna tanke? Fattar inte vad du har emot KHK? Spelar väl ingen roll hur trafiken uppstår då upplägget på en jämförbar site - som Lakers och Leksand - är lika. I trafik räknat är vi där vi är. Trots att vi inte har någon shopping på våra siter och trots att mycket av ungdomsverksamheten ligger på egna sidor. Egentligen är ju resultatet bättre än det visar... Men en känsla i min vänstra lilltå säger att det också stör dig... ;D
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 22, 2007 12:03:10 GMT 1
Och förmodligen är just detta forumet den bidragande orsaken till det. Är det någon som påstått det, eller är det mest din egna tanke? Fattar inte vad du har emot KHK? Spelar väl ingen roll hur trafiken uppstår då upplägget på en jämförbar site - som Lakers och Leksand - är lika. I trafik räknat är vi där vi är. Trots att vi inte har någon shopping på våra siter och trots att mycket av ungdomsverksamheten ligger på egna sidor. Egentligen är ju resultatet bättre än det visar... Men en känsla i min vänstra lilltå säger att det också stör dig... KHK stör mig inte det minsta. Hybrisen som folket här inne har fått på sistone stör mig dock....
|
|
|
Post by crosschecking on Apr 22, 2007 12:38:03 GMT 1
Byt forum eller lag så slipper du Det är ju bra snurr på Osby´s grejer tex.
|
|
|
Post by charlie on Apr 22, 2007 16:01:44 GMT 1
Byt forum eller lag så slipper du Det är ju bra snurr på Osby´s grejer tex. Yes. Det går ju att välja klubbar som helt saknar hybris. Om det nu är det som bekymrar dig. De flesta av oss här är väl glada både för den sportsliga framgången och denna fansens "hybris" som du uttrycker det. Utan hybris hade vi inte haft 2200 i snitt på läktarna... Så du får nog bestämma dig för vad du gillar minst... Vilket också kan ge hybris och då kommer du ju att störa dig på dig själv. Hmm...
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 23, 2007 18:38:47 GMT 1
Byt forum eller lag så slipper du Det är ju bra snurr på Osby´s grejer tex. Yes. Det går ju att välja klubbar som helt saknar hybris. Om det nu är det som bekymrar dig. De flesta av oss här är väl glada både för den sportsliga framgången och denna fansens "hybris" som du uttrycker det. Utan hybris hade vi inte haft 2200 i snitt på läktarna... Så du får nog bestämma dig för vad du gillar minst... Vilket också kan ge hybris och då kommer du ju att störa dig på dig själv. Hmm... Hybris över att KHK lirar i division.2? Knappast. Nu har jag ju dock inte skrivit att jag inte skulle vara glad över de sportsliga framgångarna (Vilka?), så det är inte där skon hänger. Men ja, jag som själv har spelat mer än 10 år i klubben tycker det är ganska tragiskt med alla nya "experter" i hallen med noll kunnande av hockey som ändå måste kommentera precis varenda sekvens av spelet. Jag klarar mig gott utan dom, att KHKs ekonomi inte gör det är en annan sak.
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 23, 2007 19:26:33 GMT 1
Yes. Det går ju att välja klubbar som helt saknar hybris. Om det nu är det som bekymrar dig. De flesta av oss här är väl glada både för den sportsliga framgången och denna fansens "hybris" som du uttrycker det. Utan hybris hade vi inte haft 2200 i snitt på läktarna... Så du får nog bestämma dig för vad du gillar minst... Vilket också kan ge hybris och då kommer du ju att störa dig på dig själv. Hmm... Hybris över att KHK lirar i division.2? Knappast. Nu har jag ju dock inte skrivit att jag inte skulle vara glad över de sportsliga framgångarna (Vilka?), så det är inte där skon hänger. Men ja, jag som själv har spelat mer än 10 år i klubben tycker det är ganska tragiskt med alla nya "experter" i hallen med noll kunnande av hockey som ändå måste kommentera precis varenda sekvens av spelet. Jag klarar mig gott utan dom, att KHKs ekonomi inte gör det är en annan sak. Men det är ju en del av charmen med att gå på hockey att "veta bäst" man sitter där och lever sig in och analyserar matcherna och har omänskligt höga krav emellanåt och är enögd så det skriker om det men det hör till. Utan det skulle jag likaväl kunna ligga hemma och peta naveln
|
|