rakskott
Björnligan
Forumet måste komma igång!
|
Post by rakskott on Jan 10, 2018 20:10:16 GMT 1
Om vi/de förlorar elitlicensen.I vilken serie spelar de då nästa gång?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 20:31:10 GMT 1
Om vi/de förlorar elitlicensen.I vilken serie spelar de då nästa gång? Ha väl?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 21:08:26 GMT 1
Nu skickar vår KC fram Peter Synnemark som KHKs räddare. Han har tydligen haft gratis säsongskort varje år, utom iår då vår KC drog in det. Tydligen hade han bara sett 1 match live iår (mindre än mig), nu skulle han börja gå enl intervjun i Lokal nyheterna på TV. Tror ni han fått ett säsongskort för resten av säsongen? Han har varit sjuk...alltså inget att göra sej lustig över. Inte min avsikt att göra mig lustig, om du uppfattade det så.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 21:30:43 GMT 1
Jag blir förbryllad över hur man räknar!?!? Enl BLT, så ligger man ca 700 000 back på publiken. Om man har 9500 personer mindre hittills till ett pris av 150 kr, vilket jag tycker är väldigt lågt!? Är vi minus 1,4 miljoner. Om priset är 180 kr vilket borde ligga närmare sanningen, så ligger vi 1,7 miljoner back. Hoppas man inte skönmålar underskottet. Marknad har ju gjort de bättre än budget. Jo, men har det med publiken att göra?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 22:29:44 GMT 1
Han har varit sjuk...alltså inget att göra sej lustig över. Inte min avsikt att göra mig lustig, om du uppfattade det så. Ok, varför göra en poäng av att någon som varit sjuk endast kunnat se en match? Sune kan man tycka vad man vill om men att han är en av Karlskronas mest engagerade supportrar kan man inte ta ifrån honom.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 22:30:59 GMT 1
Marknad har ju gjort de bättre än budget. Jo, men har det med publiken att göra? Hon så väl inte specifikt publikbudgeten utan bara budgeten? De kan man väl tolka som budgeten i sin helhet och därmed att marknad ska räknas in där?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 22:36:29 GMT 1
Jo, men har det med publiken att göra? Hon så väl inte specifikt publikbudgeten utan bara budgeten? De kan man väl tolka som budgeten i sin helhet och därmed att marknad ska räknas in där? Nej, i BLT säger hon 780 000 i publikbortfall. Kanske säger fel?
|
|
|
Post by khkmarcus on Jan 10, 2018 22:40:55 GMT 1
Var kan man skicka pengar för en insamling ?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 22:57:01 GMT 1
Hon så väl inte specifikt publikbudgeten utan bara budgeten? De kan man väl tolka som budgeten i sin helhet och därmed att marknad ska räknas in där? Nej, i BLT säger hon 780 000 i publikbortfall. Kanske säger fel? Ok? Men isåfall så borde de ju inte va så mycket minus då ju marknad påstås ha gått bättre än budget?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 8:42:53 GMT 1
Jag har länge varit mer orolig för ekonomin än det sportsliga. Men iom att Mr Hockey har "många vänner i styrelsen" så känner jag mig numera lugn. De kan nog ekonomi. Lugn ska du nog inte vara. Att reparera så stora skador som "dina vänner" åstadkommit är inte det lättaste... Du kan vara säker att det finns några som kan ekonomi numera, men det betyder inte att man kan trolla. "Dina vänner" har ju lyckats med konststycket att rasera både förtroende och ekonomi. Det kanske inte ens går att reparera, vad vet jag. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att inte "dina vänner" sköt föreningen totalt i sank. Du kanske ångrar med facit i hand, att du själv inte tog avstånd ifrån vanskötseln, jag gjorde det i alla fall. Framtiden får utvisa...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 8:51:15 GMT 1
Tror inte vi behöver vara oroliga för att det inte fixar sig med ekonomin, har löst sig varje gång innan och kommer att göra det igen. Mer oroligt är vilken serie vi kommer att spela i. Tyvärr är det naiva tankar som att "ekonomin löser sig nog ändå till slut" gör att vi nu sitter i rävsaxen. Jag tror att gemene man inte förstår vidden av de problem som finns, vilket är otroligt efter alla varningssignaler. Men när jag läser dina inlägg blir jag ju varse om att så är fallet.... Det blir ju inte lättare att få hit duktiga spelare och mer sponsorer om man konstant förknippar KHK med ej utbetalda löner, svikna löften, skulder som inte betalas, osv Det kanske tom går så långt att vi inte har någon klubb kvar överhuvudtaget, vilket ju oväntat redan har hänt en gång. Då får vi börja om igen i div 4, om någon ens orkar göra den resan..
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2018 10:12:47 GMT 1
Jag har länge varit mer orolig för ekonomin än det sportsliga. Men iom att Mr Hockey har "många vänner i styrelsen" så känner jag mig numera lugn. De kan nog ekonomi. Lugn ska du nog inte vara. Att reparera så stora skador som "dina vänner" åstadkommit är inte det lättaste... Du kan vara säker att det finns några som kan ekonomi numera, men det betyder inte att man kan trolla. "Dina vänner" har ju lyckats med konststycket att rasera både förtroende och ekonomi. Det kanske inte ens går att reparera, vad vet jag. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att inte "dina vänner" sköt föreningen totalt i sank. Du kanske ångrar med facit i hand, att du själv inte tog avstånd ifrån vanskötseln, jag gjorde det i alla fall. Framtiden får utvisa... Du kan vara lugn. Jag är fortfarande mer orolig för ekonomin än för det sportsliga. Det som skrevs i lokalblaskan kom väl inte som nån chock för de som följer med någorlunda och har koll på publiksiffror. Det är väl ganska kristallklart att det kommer att krävas "externa finansiärer" för att rädda elitlicensen (såvida inga dolda tillgångar finns) Ett kval med extramatcher kan väl delvis rädda upp siffrorna.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 10:40:25 GMT 1
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2018 10:46:34 GMT 1
Intressant. Jag som privatperson skulle förstås gå med om nåt liknade drogs igång runt KHK. Kanske inte samma sak med Charlotte sa strax efter hon tillträtt att den emision det tidigare pratats om inte var aktuell så länge KHK blödde ekonomiskt
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2018 10:49:27 GMT 1
Tror du näringslivet i Karlskrona/Blekinge skulle ställa upp på detta? Det låter inte så när man läser vad du skriver i forumet.
|
|