|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 11:35:33 GMT 1
Tror inte vi behöver vara oroliga för att det inte fixar sig med ekonomin, har löst sig varje gång innan och kommer att göra det igen. Mer oroligt är vilken serie vi kommer att spela i. Tyvärr är det naiva tankar som att "ekonomin löser sig nog ändå till slut" gör att vi nu sitter i rävsaxen. Jag tror att gemene man inte förstår vidden av de problem som finns, vilket är otroligt efter alla varningssignaler. Men när jag läser dina inlägg blir jag ju varse om att så är fallet.... Det blir ju inte lättare att få hit duktiga spelare och mer sponsorer om man konstant förknippar KHK med ej utbetalda löner, svikna löften, skulder som inte betalas, osv Det kanske tom går så långt att vi inte har någon klubb kvar överhuvudtaget, vilket ju oväntat redan har hänt en gång. Då får vi börja om igen i div 4, om någon ens orkar göra den resan.. Att få hit bra spelare är kört sen en tid tillbaka.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 17:21:41 GMT 1
Tror du näringslivet i Karlskrona/Blekinge skulle ställa upp på detta? Det låter inte så när man läser vad du skriver i forumet. Om han suttit i styrelsen, hade han fixat dett! Nu sitter han likt Wikegård och har massor av åsikter om ekonomin, men vad händer? Jag tror Paulsson (med rätta) varit ett minne blott hos oss, det hade han nog fixat!?!?!?!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 12, 2018 8:39:31 GMT 1
Skarpsvärd har en del tänkvärda funderingar: skarpversion.blogg.blt.se/blogg/tufft-for-khk-som-slass-mot-allt-och-alla-har-krif-lagt-bort-energin/Att utöka sponsorbiten tror jag är en bättre väg att gå än att "hoppas" på mer publik. Sedan är det dax för folket i Karlskrona att komma till arenan OM vi vill ha SHL-hockey framöver. Även har han rätt i att "de som inte ens går på matcherna i arenan" utan håller till framför tv:n och därmed inte stöttar sitt lag ekonomiskt är de som hojtar mest och har synpunkter i överflöd... Känns bekant ifrån forumet, undrar vem han hänvisar till....??...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 12, 2018 8:46:52 GMT 1
Inte min avsikt att göra mig lustig, om du uppfattade det så. Ok, varför göra en poäng av att någon som varit sjuk endast kunnat se en match? Sune kan man tycka vad man vill om men att han är en av Karlskronas mest engagerade supportrar kan man inte ta ifrån honom. Sverker har lite problem med att uttrycka sig tydligt bara.... Det tror jag vi alla förstått som läser hans inlägg här ibland... Otroligt att hänga upp sig över att en ikon i supportervärlden vars intresse för KHK förmodligen är oöverträffat, inte har varit på plats några matcher. Han kanske av privata skäl fått tillbringa några matcher framför tv:n istället? Vissa tillbringar dock hela sin tid framför tv:n istället för att vara på plats och försöka hjälpa klubben. Snacka om att kasta sten i glashus...
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 12, 2018 9:26:04 GMT 1
Ok, varför göra en poäng av att någon som varit sjuk endast kunnat se en match? Sune kan man tycka vad man vill om men att han är en av Karlskronas mest engagerade supportrar kan man inte ta ifrån honom. Sverker har lite problem med att uttrycka sig tydligt bara.... Det tror jag vi alla förstått som läser hans inlägg här ibland... Otroligt att hänga upp sig över att en ikon i supportervärlden vars intresse för KHK förmodligen är oöverträffat, inte har varit på plats några matcher. Han kanske av privata skäl fått tillbringa några matcher framför tv:n istället? Vissa tillbringar dock hela sin tid framför tv:n istället för att vara på plats och försöka hjälpa klubben. Snacka om att kasta sten i glashus... Vill inte tjafsa med Sverker men ja, jag håller med dig.
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 9:26:09 GMT 1
Skarpsvärd har en del tänkvärda funderingar: skarpversion.blogg.blt.se/blogg/tufft-for-khk-som-slass-mot-allt-och-alla-har-krif-lagt-bort-energin/Att utöka sponsorbiten tror jag är en bättre väg att gå än att "hoppas" på mer publik. Sedan är det dax för folket i Karlskrona att komma till arenan OM vi vill ha SHL-hockey framöver. Även har han rätt i att "de som inte ens går på matcherna i arenan" utan håller till framför tv:n och därmed inte stöttar sitt lag ekonomiskt är de som hojtar mest och har synpunkter i överflöd... Känns bekant ifrån forumet, undrar vem han hänvisar till....??... Bra synpunkter. Det borde vara lättare väg att gå att öka sponsorbiten. Är ditt/dina företag med igen?
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 9:54:39 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Jan 12, 2018 12:49:40 GMT 1
Idagens Expressen:
"Rönnqvist dömer ut KHK totalt" KHK med sina ekonomiska bekymmer, Ledin kom dit och det har inte blivit någon bra värvning överhuvudtaget. Spelarna är redan mentalt på väg därifrån. Det är ett lag i förfall just nu.
Detta borde kunna ge enorm tändvätska inför kommande matcher!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 12, 2018 13:19:05 GMT 1
Petter har väl dömt ut hela vår existens i tre år...?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 12, 2018 17:10:34 GMT 1
Där är jag blockad vad står där?
|
|
|
Post by time on Jan 12, 2018 18:23:56 GMT 1
Där är jag blockad vad står där? Företagare som utmanar andra ftg i insamling till KHK för att de vill ha SHL-hockey i Karlskrona
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 15, 2018 8:23:45 GMT 1
|
|
|
Post by matse on Jan 15, 2018 19:21:29 GMT 1
Bara spekulationer från en som vill KHK illa. Hoppas Malmö aldrig vinner SMguld igen! Däremot tycker jag att lönerna är galet höga. Om Kellman inkasserar en statsministerlön varje månad för att utöva sitt intresse, så är det inte konstigt att klubbar får problem. Visst ska de ha bra betalt på den nivån, men löner på över 100 000 är galet. Jag vet givetvis att det är småpotatis i sammanhanget, men det borde inte vara så.
|
|
|
Post by time on Jan 15, 2018 20:23:22 GMT 1
Bara spekulationer från en som vill KHK illa. Hoppas Malmö aldrig vinner SMguld igen! Däremot tycker jag att lönerna är galet höga. Om Kellman inkasserar en statsministerlön varje månad för att utöva sitt intresse, så är det inte konstigt att klubbar får problem. Visst ska de ha bra betalt på den nivån, men löner på över 100 000 är galet. Jag vet givetvis att det är småpotatis i sammanhanget, men det borde inte vara så. Sundlöv är van att ha stor plånbok. Men skulle siffran på Kellman stämma är den klart mer än jag trodde. Madhawk är en en hardcoresupporter till MIF. Åkte land o rike i deras klack redan i tonåren. Sen tycker jag han uppträder ganska proffisionellt med tanke på hans historia. Men självklart skriver han inget som skadar just MIF. Är väl ingen tillfällighet att han gärna avslöjar spelare som är på väg bort i alla klubbar utom en ... Det är ungefär som om Peter Synnermark skulle vara hockeyreporter på Kvällsposten/Expressen
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 15, 2018 20:33:03 GMT 1
Kellman är våran förstecenter som besitter en potential som nog inte någon annan i laget besitter förutom kanske Paulsson. Klart som fan han ska ha bra betalt då. Tycker hans lön i sammanhanget känns rimlig.
|
|