|
Post by Zäta on Feb 10, 2018 0:37:36 GMT 1
Jag vill ha tillbaka stämningen i hallen med: Bones med KHKfightsong. Intro med äkta Bones. Kolla tillbaka på gamla filmer på YouTube vilken stämning vi hade! Detta underlättar verkligen lagets fight på isen innan/uinder matchen! Jag vill att ledningen för KHK tar åt sig detta! Detta kommer att göra att vi kommer till de kvarvarande matcherna och lyfter laget! Publiken känns tröttare och tröttare. Dock med all rätt...
|
|
|
Post by time on Feb 11, 2018 12:41:42 GMT 1
Jag vill ha tillbaka stämningen i hallen med: Bones med KHKfightsong. Intro med äkta Bones. Kolla tillbaka på gamla filmer på YouTube vilken stämning vi hade! Detta underlättar verkligen lagets fight på isen innan/uinder matchen! Jag vill att ledningen för KHK tar åt sig detta! Detta kommer att göra att vi kommer till de kvarvarande matcherna och lyfter laget! Publiken känns tröttare och tröttare. Dock med all rätt... Du menar för att vi gjort en helt unik resa från trean till SHL (Bara VLH som gjort nåt liknade). Bättre att ligga i topp tre divisioner ned?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 11, 2018 13:27:15 GMT 1
Är det roligare att förlora än att vinna? Bara för att det är shl? Att ligga jumbo i shl är verkligen inte roligare än att jaga positiva kvalplatser, tycker jag. Detta är roligt en gång i månaden, typ
|
|
|
Post by time on Feb 11, 2018 14:12:36 GMT 1
OK vi ser olika på saker och ting. Inget konstigt med det. Personligen vill jag att vi spelar så högt upp som möjligt. Den ambitionen har väl klubben också.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 11, 2018 14:24:08 GMT 1
Ja, visst vill man det, men när det efter tre år inte hänt någonting som gjort att vi kan ha en "riktig" shl-trupp, blir det också mindre o mindre roligt att ligga där. Vi har gjort en halv bra säsong...men bara resultatmässigt. Spelet var t o m då hemskt, då det bara handlade om tråktaktik. Första säsongen accepterade man allt, då vi inte ens fick samma pengar som andra. Efter den tänkte man att nu jävlar ska vi också vara med o tävla. Men nu är vi t o m sämre än då. Flera totala genomklappningar, ingen publik o bara småsponsorer...(all heder till att åtminstone ni finns) Ser du något tecken på att vi någonsin kan lämna träsket, i framtiden heller?
|
|
|
Post by Zäta on Feb 11, 2018 16:50:43 GMT 1
Publiken känns tröttare och tröttare. Dock med all rätt... Du menar för att vi gjort en helt unik resa från trean till SHL (Bara VLH som gjort nåt liknade). Bättre att ligga i topp tre divisioner ned? Nej. På grund utav att vi på alla plan känns malplacerade i SHL. Produkten är undermålig i relation till serien vi spelar i. Undermålig trupp. En ihophafsad arena. En organisation som får kämpa på liv och död för att få verksamheten att gå ihop pga ekonomin. Föreningen har gjort en fantastisk resa. Men det är dags att förstå att den inte betyder ett skit i dagsläget. Helt utan betydelse. Elitidrott handlar om resultat. Inte resor. Bara resultat. Obegripligt att vår resa fortfarande kan komma på tal i detta läget. Vad hjälper den oss nu? Vi kommer med största sannolikhet att spela kval på grund av ovan nämnda skäl. Då är det bäst av 7 (vill jag minnas). Hur ska vår tidigare resa hjälpa oss då? Jag tycker inte alls det är märkligt att det kommer mindre folk till arenan. Att dom som är där inte skriker halsmandlarna ur sig. Det ligger något över hockeyn i stan. En sorts ångest, missnöje. Magnus kanske är på väg att tända en låga igen med sitt initiativ tillsammans med andra sponsorer. Jag hoppas verkligen det. Vet inte vad du har fått att det vore bättre att toppa en serie tre divisioner ned ifrån? Ingen jag har pratat med har tyckt att det vore att föredra. Men att spela i en serie där man tävlar på rimliga villkor och som passar övriga kostymen vore kanske något? Det får gärna vara SHL för min del. Men då krävs det åtgärder. Charlotte har en grandios uppgift framför sig om hon blir kvar. Likaså herr Larsson och marknadssidan. Blir det SHL nästa säsong tror jag det kommer behövas ett väldigt arbete för att ens behålla den publik som varit i arenan denna säsongen.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 11, 2018 17:26:34 GMT 1
Du menar för att vi gjort en helt unik resa från trean till SHL (Bara VLH som gjort nåt liknade). Bättre att ligga i topp tre divisioner ned? Nej. På grund utav att vi på alla plan känns malplacerade i SHL. Produkten är undermålig i relation till serien vi spelar i. Undermålig trupp. En ihophafsad arena. En organisation som får kämpa på liv och död för att få verksamheten att gå ihop pga ekonomin. Föreningen har gjort en fantastisk resa. Men det är dags att förstå att den inte betyder ett skit i dagsläget. Helt utan betydelse. Elitidrott handlar om resultat. Inte resor. Bara resultat. Obegripligt att vår resa fortfarande kan komma på tal i detta läget. Vad hjälper den oss nu? Vi kommer med största sannolikhet att spela kval på grund av ovan nämnda skäl. Då är det bäst av 7 (vill jag minnas). Hur ska vår tidigare resa hjälpa oss då? Jag tycker inte alls det är märkligt att det kommer mindre folk till arenan. Att dom som är där inte skriker halsmandlarna ur sig. Det ligger något över hockeyn i stan. En sorts ångest, missnöje. Magnus kanske är på väg att tända en låga igen med sitt initiativ tillsammans med andra sponsorer. Jag hoppas verkligen det. Vet inte vad du har fått att det vore bättre att toppa en serie tre divisioner ned ifrån? Ingen jag har pratat med har tyckt att det vore att föredra. Men att spela i en serie där man tävlar på rimliga villkor och som passar övriga kostymen vore kanske något? Det får gärna vara SHL för min del. Men då krävs det åtgärder. Charlotte har en grandios uppgift framför sig om hon blir kvar. Likaså herr Larsson och marknadssidan. Blir det SHL nästa säsong tror jag det kommer behövas ett väldigt arbete för att ens behålla den publik som varit i arenan denna säsongen. Mycket bra skrivet av vad jag kan förstå en "riktig" supporter. Inte en som tycker det är domarnas fel när vi förlorar med 7-0 eller som tycker vi är bland SHLs bästa lag när vi vinner över ex Örebro. Jag tror tyvärr att vi kommer att vara ett bottenlag i SHL, även om vi klarar oss kvar iår och kommande säsonger. Vilka svenska toppspelare vill spela här? Ska vi ha ett lag med transatlanter, finnar och slovaker? Hur kul är det? Tyvärr tror jag inte underlag av sponsorer eller publik räcker till i långa loppet. Hoppas jag har fel!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 11, 2018 17:39:37 GMT 1
Även om det inte är KHK, så har en av de viktigaste i Karlskrona hockeyns historia gått ur tiden, Des Moroney. Mina kondoleanser till familjen. Tack för alla roliga år med dig!
|
|
|
Post by Sverker on Mar 7, 2018 18:26:30 GMT 1
Är vi ett av få lag som bara byter tränare när ett kontrakt är klart till 99,8 %? Är vi sist/näst sist i en serie, så behåller vi tränaren!?!? Nu har vi en tränare som varit med och sätta truppen och så ligger vi sist! Hur är kontraktet med Molin skrivet? Vi kan säkert klara oss, men det kommer inte vara Molins förtjänst! Åker vi ur är det hans fel!
Rätt tråd time?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2018 20:15:38 GMT 1
Ja jisses..
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2018 9:40:54 GMT 1
Du menar för att vi gjort en helt unik resa från trean till SHL (Bara VLH som gjort nåt liknade). Bättre att ligga i topp tre divisioner ned? Nej. På grund utav att vi på alla plan känns malplacerade i SHL. Produkten är undermålig i relation till serien vi spelar i. Undermålig trupp. En ihophafsad arena. En organisation som får kämpa på liv och död för att få verksamheten att gå ihop pga ekonomin. Föreningen har gjort en fantastisk resa. Men det är dags att förstå att den inte betyder ett skit i dagsläget. Helt utan betydelse. Elitidrott handlar om resultat. Inte resor. Bara resultat. Obegripligt att vår resa fortfarande kan komma på tal i detta läget. Vad hjälper den oss nu? Vi kommer med största sannolikhet att spela kval på grund av ovan nämnda skäl. Då är det bäst av 7 (vill jag minnas). Hur ska vår tidigare resa hjälpa oss då? Jag tycker inte alls det är märkligt att det kommer mindre folk till arenan. Att dom som är där inte skriker halsmandlarna ur sig. Det ligger något över hockeyn i stan. En sorts ångest, missnöje. Magnus kanske är på väg att tända en låga igen med sitt initiativ tillsammans med andra sponsorer. Jag hoppas verkligen det. Vet inte vad du har fått att det vore bättre att toppa en serie tre divisioner ned ifrån? Ingen jag har pratat med har tyckt att det vore att föredra. Men att spela i en serie där man tävlar på rimliga villkor och som passar övriga kostymen vore kanske något? Det får gärna vara SHL för min del. Men då krävs det åtgärder. Charlotte har en grandios uppgift framför sig om hon blir kvar. Likaså herr Larsson och marknadssidan. Blir det SHL nästa säsong tror jag det kommer behövas ett väldigt arbete för att ens behålla den publik som varit i arenan denna säsongen. Tyvär har flera stycken sagt till mig att de längtar tillbaka till div1
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2018 9:48:19 GMT 1
Nej. På grund utav att vi på alla plan känns malplacerade i SHL. Produkten är undermålig i relation till serien vi spelar i. Undermålig trupp. En ihophafsad arena. En organisation som får kämpa på liv och död för att få verksamheten att gå ihop pga ekonomin. Föreningen har gjort en fantastisk resa. Men det är dags att förstå att den inte betyder ett skit i dagsläget. Helt utan betydelse. Elitidrott handlar om resultat. Inte resor. Bara resultat. Obegripligt att vår resa fortfarande kan komma på tal i detta läget. Vad hjälper den oss nu? Vi kommer med största sannolikhet att spela kval på grund av ovan nämnda skäl. Då är det bäst av 7 (vill jag minnas). Hur ska vår tidigare resa hjälpa oss då? Jag tycker inte alls det är märkligt att det kommer mindre folk till arenan. Att dom som är där inte skriker halsmandlarna ur sig. Det ligger något över hockeyn i stan. En sorts ångest, missnöje. Magnus kanske är på väg att tända en låga igen med sitt initiativ tillsammans med andra sponsorer. Jag hoppas verkligen det. Vet inte vad du har fått att det vore bättre att toppa en serie tre divisioner ned ifrån? Ingen jag har pratat med har tyckt att det vore att föredra. Men att spela i en serie där man tävlar på rimliga villkor och som passar övriga kostymen vore kanske något? Det får gärna vara SHL för min del. Men då krävs det åtgärder. Charlotte har en grandios uppgift framför sig om hon blir kvar. Likaså herr Larsson och marknadssidan. Blir det SHL nästa säsong tror jag det kommer behövas ett väldigt arbete för att ens behålla den publik som varit i arenan denna säsongen. Mycket bra skrivet av vad jag kan förstå en "riktig" supporter. Inte en som tycker det är domarnas fel när vi förlorar med 7-0 eller som tycker vi är bland SHLs bästa lag när vi vinner över ex Örebro. Jag tror tyvärr att vi kommer att vara ett bottenlag i SHL, även om vi klarar oss kvar iår och kommande säsonger. Vilka svenska toppspelare vill spela här? Ska vi ha ett lag med transatlanter, finnar och slovaker? Hur kul är det? Tyvärr tror jag inte underlag av sponsorer eller publik räcker till i långa loppet. Hoppas jag har fel! Detta med underlaget av sponsorer/publik (det är du ju själv ett exempel på) tog jag upp redan när vi spelade i HA. Att vi inte har underlag att spela i SHL. Att vi överhuvudtaget kunnat hanka oss fram i HA beror nästan uteslutande på SHL-pengarna som är lika till alla lag (undantag nykomlingar) MEN skulle vi lyckas klara oss kvar i SHL (både spoprtsligt o ekonomiskt) så tror jag vi har en hyfsad möjlighet att etablera oss iom att SHL-pengarna höjs rejält. Precis som Sverker var inne på så kommer vi med största sannolikhet att harva i botten eftersom vi måste sanera/stabilisera ekonomin och halkar då förstås efter när det gäller pengar vi kan lägga på det sportsliga.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 8, 2018 17:17:48 GMT 1
Misstänker att detta märkliga inlägg var svar på mitt?!?! Vad är fel i det? Frågan till time eller den fakta jag skrev? Att du ff är en av få som gillar vårt "nya" sätt att spela förvånar inte mig iofs. Du ska ha cred för att du såg hur omotiverade Brynäs var och även Rögle i första perioden mot dom borta. Själv tyckte jag det såg bra ut, men du övertygade mig om att de var omotiverade. PS att jag frågade time beror på att det var fel tråd att diskutera Molin i Örebro tråden DS
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 8, 2018 22:14:03 GMT 1
Japp det var ditt inlägg jag reagerade på men jag kommer inte gå i klinch med dig eller förklara närmre varför jag reagerade.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 27, 2018 17:26:19 GMT 1
Har idag hört nåt väldigt positivt om oss, dvs KHK!😀
|
|