Kul att Kalmar har ambitioner för framtiden. Det borde finnas plats för ett bättre lag där trots konkurrens från Nybro och KFF.
Att man sedan blandar ihop Karlskronas fotbolls och hockeylag är ju en helt annan sak
saxat fr KalmarKnights off hemsida.
---------------------------------------------------------------------------------
Ordförande summerar efter drygt halva serien - 061223
Hej Hockeyvänner!
Ni läste kanske i Barometern idag att klubben får en ficklampa för att vi i framtiden ska lyckas knyta tränare till oss lite tidigare på säsongen.
Vi håller naturligtvis med och hoppas att vi får en med de starkaste batterierna.
Till slut lyckades vi med att knyta Jonas till oss som huvudtränare och senare även Nicklas som coach, vilket vi är mycket nöjda med.
Säsongen började precis som vi är vana vid. Vi fick förlust i de 7 första matcherna.
Vi är bättre än några av dessa lag vi fick stryk av och de matcherna måste vi vinna.
Nu ska vi ändå vara glada att vi kan ta fram vårt bästa spel mot några av topplagen som också gav oss vinster. Men dessa skulle vi ju se som en helt annan bonus än den bonus de ändå blev.
I 8:e spelomgången kom äntligen första vinsten, och sedan dess har vi skrapat ihop 9 poäng på 8 omgångar, ett godkänt facit.
Kan vi nu fokusera på de 11 omgångar som är kvar så ska vi klara av detta i år också.
Publikmässigt finns det fortfarande mer att önska.
Trots att vi vunnit våra senaste hemmamatcher har vi ännu inte sett mer publik i IFFE hallen än vi är vana vid. Personligen hade jag hoppats på mer publik
på Luciadagen, men förhoppningsvis så uteblev de just för att det var Lucia. Vi hoppas de kommer den 10 januari då vi möter Alvesta.
Som sagt, vi har ju vunnit de senaste 4 hemmamatcherna.
Nu möter vi Tingsryds J-20 Elit den 30 december.
Som vanligt för träningsmatcher betalar ni endast 30 kr inträde, men vi hoppas att ni stödjer oss på annat sätt så att matchen inte blir en ekonomisk förlust.
Vi behöver en match innan vi ska möta Karlskrona den 7 januari.
Den 7 januari ska även styrelsen gå en match!
Vi kommer att träffa ledningen för Karlskrona AIF och bl a få en visning av deras ishall, men vi ska även byta lite erfarenheter med varandra.
Framför allt ska vi med entusiasm och intresse lyssna på hur deras resa varit de senaste åren. Och hur de planerat fortsättningen.För vi har också en resa framför oss!
Styrelsen för Kalmar Knights IF vill naturligtvis mer med hockeyn i Kalmar än vad vi kunnat visa.
Vi kommer inom kort presentera vår organisation och så fort vi har tagit nästa steg i ishallsbygget och fått klart med alla beslut,
då kommer vår resa också att starta. Men för att lyckas med detta behöver vi allt stöd vi kan få.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen!
Vi måste locka mer betalande publik till hockeyn!
Vi har ett stort jobb att locka fler sponsorer och vi måste bli bättre på att bjuda tillbaka.
Och jag kan lova er, allt detta är på gång!
Nu önskar jag Er Alla från oss Alla
GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!
Lars Wallenor"