|
Post by HF on Jan 19, 2007 14:17:32 GMT 1
Varför bygde inte kommunen arenan färdig med en gång istället för att man nu skulle behöva lägga 20 mille till på den. Kunde de inte räkna ut det med röven att det skulle behövas mer omklädningsrum och förvaringsutrymmen, gym o s v....Ska nuvaranade ledning få skit för något den förra inte klarade av....
|
|
|
Post by Brutus on Jan 19, 2007 14:24:30 GMT 1
Varför bygde inte kommunen arenan färdig med en gång istället för att man nu skulle behöva lägga 20 mille till på den. Kunde de inte räkna ut det med röven att det skulle behövas mer omklädningsrum och förvaringsutrymmen, gym o s v....Ska nuvarnade ledning få skit för något den förra inte klarade av.... Haha ... Så sant som det står skrivet... Skylla på andra då man inte kan fullfölja sina egna arbeten.. Detta har varit RÖD taktik sedan 25 år tillbaka... Bara konstigt att svenska folket ska behöva 25 år på sig att fatta vad som är rätt & fel.. Vi skulle haft en jätte måltavla åxå hängandes över mitt cirklen... Vad blev det av dom öronmärkta pengarna från sponsorn? Middag???
|
|
|
Post by HF on Jan 19, 2007 14:28:46 GMT 1
Var är färgen som skulle täcka murbruket och rinningarna på sydöstra sidan....? Varför göra något halvfärdigt..
|
|
|
Post by sektiong on Jan 19, 2007 14:33:08 GMT 1
Varför anlitande man inte den konsultfirman bakom bl.a. Löfberg och Cloetta när projektet var i sin linda. Nu var det ju något arktiektkontor som hade som sin främsta merit att byggt på en våning på Lunds lasarett.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 19, 2007 23:37:57 GMT 1
Tycker man ska anlita byggare Bob
|
|
|
Post by lawless on Jan 20, 2007 0:11:56 GMT 1
Jävla gnäll!!!! Utan Mats Johansson o hans sossar så hade inte arenan byggts o hade dom fått sitta kvar och fått en chans att fullfölja projektet i sin helhet så hade det blivit en färdig arena. Har ni gnällspikar hört talas om långtidsprojekt?? Nä, fram med dom 20milj som va planerade till att utöka när man såg att det hela gick i hamn. Hade det gått åt helvete ekonomiskt om man sattsat större så hade det blivit ett jävla gnäll över det. Tack Mats Johansson för vår nya mötesplats!!!
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 20, 2007 0:19:31 GMT 1
Vi har vår mötesplats, var tacksam för det!
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Jan 20, 2007 18:58:38 GMT 1
För det första, var det någon som trodde att det skulle bli en sån här succé med Arena Rosenholm projektet. Ja i vart fall var det inte konservativa Moderater. Ingen viste hur det skulle bli innan. Nu har vi en anläggning som är för liten! Fan vad kul egentligen, eller?
Många tror att så fort något får ”röd” färg så är det både pest och kolera på samma gång. Vi har sett nu i en hel valrörelse hur Moderaterna tapetsera sina sin valaffischer med sina förbättringar för vanligt folk. Nu efter valet ser vi vad dom menade. I dom planerna ingår inte något som man kan göra gemensamt eller för vanligt folk.
När skall folk, gå på djupet om vad som våra politiker egentligen vill med vårt samhälle. Den dagen då står Moderaterna utanför allt.
Jag tycker att det är fel att tala varmt för något när man egentligen är för något helt annat.
Det är vad Moderaterna gör och deras stödpartier C, Kd och Fp.
|
|
|
Post by burt on Jan 20, 2007 19:01:05 GMT 1
Tycker man ska anlita byggare Bob Du har min räst i nästa komunalval, det var fan det bästa inlägg jag läst hittlls i detta forumet... ;D
|
|
|
Post by khkregerar on Jan 21, 2007 23:36:36 GMT 1
Men brutus. Hur bra är östersjöhallen och tennisbanorna vid wämöparken som moderatena byggde för massa pengar?
|
|
|
Post by Brutus on Jan 22, 2007 14:28:02 GMT 1
Men brutus. Hur bra är östersjöhallen och tennisbanorna vid wämöparken som moderatena byggde för massa pengar? Båda är genomförda efter beslut långt innan vad ja vet/ kommer ihåg men ja kan ha fel. Att sedan påpeka hur illa allt blev & till vilka kostnader i efterhand då man själv gjort budget osv är väl bara en "röd" klassiker. Östersjö hallen är väl relativt ny kontra banorna vid Wämöhallen. Vad jag vet så blir inte en grusplan så mkt mer än just en grusplan. Dessutom är detta utomhus om du inte sett det.. alltså ingen hall.. Vad beträffar östersjöhallen byggdes väl denna i samma standard som övriga idrotts "palats" i komunen. Inte bättre & inte sämre. Att dessa hallar nu är uttjänta är ganska normalt m tanke på all idrott i komunen. Säkert mkt dyr att uppföra på den tiden men nu en piss i Nilen. Dessutom har den säkert betalat sig självt under åren.. Hade man nu gjort som planerat & samlat ALLT under ett tak & fortsatt använda gamla hallar som träning osv hade saken varit rättvis & ett bevis på att "alla ska med".
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 5, 2007 15:53:14 GMT 1
|
|
|
Post by Professorn on Feb 5, 2007 16:53:44 GMT 1
En intressant och bra intervju! Tycker att Tobbe är så ärlig och ödmjuk, bra med publicitet och hoppas nu att fler söker sig till TAK!
|
|
|
Post by sektiong on Feb 5, 2007 16:58:46 GMT 1
En intressant och bra intervju! Tycker att Tobbe är så ärlig och ödmjuk, bra med publicitet och hoppas nu att fler söker sig till TAK! Kan bara hålla med där!
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 5, 2007 20:49:12 GMT 1
Imorgon 6/2 kommer jag å mina minibugs vara på plats i kinnarps arena och se Sverige-Tjeckien!! Matchen kommer att sändas i SVT 1/2 och naturligtvis kommer vi vara klädda i våra KHK replicor!!! Allt för att sprida KHK i sverige!!
|
|