|
Post by Jason on Jan 19, 2007 15:08:23 GMT 1
"Lyssnar ej på någon annan" Ja, det visar ju på vilken omtänksam och ödmjuk människa du är! ;D Vem har sagt jag är ödmjuk? Haha....Omtänksam? Endast mot de personer som är värda det....... Har du inte fått lära sig att man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött?
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 30, 2007 23:00:09 GMT 1
Melodi : Abbas Waterloo ;D Värnamo, hur har jag hamnat i Värnamo ? Värnamo, här vaknar jag bakfull och utan skor. Värnamo, av alla de orter på denna jord .... Värnamo, jag kan inte minnas vad jag gjort. Värnamo, måste jag nu bo i Värnamo ? Klarar klacken att sjunga den ?
|
|
|
Post by HF on Jan 31, 2007 12:51:52 GMT 1
Melodi : Abbas Waterloo ;D Värnamo, hur har jag hamnat i Värnamo ? Värnamo, här vaknar jag bakfull och utan skor. Värnamo, av alla de orter på denna jord .... Värnamo, jag kan inte minnas vad jag gjort. Värnamo, måste jag nu bo i Värnamo ? Klarar klacken att sjunga den ? snälla hts gå ner och sjung denna idag, hela veckan skulle vara räddad. Jag tar med mig videokameran men jag lovar att inte lägga ut den på nätet..
|
|
|
Post by anticonnie on Jan 31, 2007 13:10:54 GMT 1
Melodi : Abbas Waterloo ;D Värnamo, hur har jag hamnat i Värnamo ? Värnamo, här vaknar jag bakfull och utan skor. Värnamo, av alla de orter på denna jord .... Värnamo, jag kan inte minnas vad jag gjort. Värnamo, måste jag nu bo i Värnamo ? Klarar klacken att sjunga den ? snälla hts gå ner och sjung denna idag, hela veckan skulle vara räddad. Jag tar med mig videokameran men jag lovar att inte lägga ut den på nätet.. Ja kommer han denna där ner och sjunger med oss så lovar jag att sjunga med honom!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 31, 2007 13:30:46 GMT 1
Melodi : Abbas Waterloo ;D Värnamo, hur har jag hamnat i Värnamo ? Värnamo, här vaknar jag bakfull och utan skor. Värnamo, av alla de orter på denna jord .... Värnamo, jag kan inte minnas vad jag gjort. Värnamo, måste jag nu bo i Värnamo ? Klarar klacken att sjunga den ? snälla hts gå ner och sjung denna idag, hela veckan skulle vara räddad. Jag tar med mig videokameran men jag lovar att inte lägga ut den på nätet.. Tror inte Björn o Benny skulle uppskatta pga att jag jag är i klass med Ingvar Oldsberg Annars var det bara ett förslag på en ramsa till klacken, som efterlystes när denna tråd startades Tycker själv den håller högre klass än "vi är från storstaun" och "en gris en ko ... etc"
|
|
|
Post by burt on Jan 31, 2007 15:28:17 GMT 1
En gris, en ko, en Värnamobo... Den ramsan slår allt... ;D
|
|
|
Post by karlskrona on Feb 14, 2007 22:54:47 GMT 1
Ett tipps bara. När ni skriker "Ni på sittplats är ni klara" och efter vi har svarat med "Jajjamensan fattas bara" Så slutar ni där, istället för att sluta ramsan där så tycker jag att ni ska skrika "Ge oss ett K" "k" "ge oss ett H" osv osv.. tror det kan bli grymt.
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 14, 2007 23:03:34 GMT 1
Ett tipps bara. När ni skriker "Ni på sittplats är ni klara" och efter vi har svarat med "Jajjamensan fattas bara" Så slutar ni där, istället för att sluta ramsan där så tycker jag att ni ska skrika "Ge oss ett K" "k" "ge oss ett H" osv osv.. tror det kan bli grymt. Kan vi prova!
|
|
|
Post by sektiong on Apr 28, 2007 16:01:50 GMT 1
En att köra vid derbymatcherna.....
Vi har nått som inte ni har, vi har Petter Henning, tjalalalala
|
|
|
Post by Sickboy on Jun 11, 2007 13:13:10 GMT 1
Melodi. When Jonny Comes Marching Home.
Karlskrona har gjort mål igen, hurra hurra. Karlskrona har gjort mål igen hurra, hurra.
Då hoppar hela norra stå för alla älskar KHK. Hopp, hopp, hoppa hela stå. -X2
|
|
|
Post by mindriot on Jun 17, 2007 3:02:34 GMT 1
Ett försök på "horto magiko" visan. Bara en del. Och ja... det är till viss del snott, stulit och utan respekt tjuvat. Men bara till en viss del... Bäst att skriva det innan någon klagar... Ja det är ju inte på långa väga komplett. Men tycker att det funkar hyfsat. Det är inledningen och sedan det vikigaste som saknas. Dvs det som "sittplats" skall svara på... I Karlskona stad Där krossar vi Kallinge och Mörrum varje dag I vårt län Finns blott ett lag O vi älskar alltid K - H - K. (Sittplats) KHK Är vårt lag ... (Sittplats) Är vårt lag ? ? ? ... (Sittplats) ? ? ? - saknad rad osv Inte på långa väga klar... men kanske en bit på vägen?
|
|
|
Post by dragskott on Jun 17, 2007 12:34:28 GMT 1
Jag tycker det ser bra ut, Mindriot. Sedan kan vi få en härlig /rolig upplevelse när vi ska lära sittplats att svara på ramsan. Men, det kan inte vara omöjligt. Bra jobbat !
|
|
|
Post by Supertramp on Jun 28, 2007 15:24:41 GMT 1
"Från Rosenholm, kommer vårt lag Som spöar Kallinge och Mörrum varje dag Åh fanan vår, är röd och svart Ja ni ska passa er för vi är KHK"
Så har det iaf låtit när Jimmie Svensson agerat capo på karlskronas nattklubbar i vår.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 28, 2007 20:39:31 GMT 1
Lite svårt att spöa Mörrum som inte ligger i samma serie...
|
|
|
Post by Sickboy on Jun 28, 2007 21:20:39 GMT 1
Nej och man spelar inte hockey varje dag heller... Leta inte fel för sakens skull... Texten är bra...
|
|