|
Post by Supertramp on Aug 21, 2007 22:29:45 GMT 1
Det var ju du som sa det, så det är ju aningen konstigt om jag ska behöva säga det. Håller du inte med? Det jag reagerat mot är den aggresiva attityden som finns i vissa av dina inlägg om våld och det sk ULTRAS ni jämt nämner! det vi försöker bygga upp i bb är en familjär supporteravd som alla ska känna sig välkomna i! I vilka inlägg har jag nämnt våld? Hade du varit minsta lilla insatt i supporterkulturen, och inte fått din fakta i kvällstidningar likt Aftonbladet hade du vetat att just" ultraskulturen" i sig INTE behöver ha några våldsamma inslag. Ultras är ett sätt att stödja sitt lag på. Oftast visuellt med flaggor, hoppande, dansande och sjungande - anammat efter den sydländska kulturen. Ultras är med få undantag de mest aktiva supportrarna på läktaren. Dock är det många våldsamma grupperingar i främst Italien som kallar sig för ultras. Edit: Om det nu finns några KHK-anhängare som seriöst kallar sig Ultras, vilket jag inte tror, så är det väl endast positivt. Självklart är det många som inte vill tillhöra Black Bugs just för att ni har en familjär och "mesig" (missförstå mig inte) attityd. Det finns förmodligen folk som likt sveriges "riktiga" klackar vill ha en mer aktiv supporterkultur , där ens egna känslor styr vad man får göra på läktaren(inom lagens ramar, för att slippa alla missförstånd).
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 21, 2007 22:36:11 GMT 1
Jag är inte det minsta insatt i supporterkultur på något sätt! Däremot så har jag alltid älskat KIK(RIP) och KHK! Min uppift är att få till en trevlig klack som stöttar KHK i alla lägen! kanske har en fel uppfattning om"Ultras" men det klingar förbannat fel i mångas öron kanske pga okunskap eller vad vet jag! Tror vi skulle behöva träffas nån gång och reda upp lite småsaker! Kanske det finnsett intresse från din sida att hjälpa oss i BB?
|
|
|
Post by Supertramp on Aug 21, 2007 22:50:53 GMT 1
Jag vill på inget sätt vara otrevlig mot er i BB, då jag verkligen tycker ni gör ett bra jobb. Dock behöver man "höja" tonen för att få en reaktion. Jag tror Callahan fungerar lite likadant, man kryddar på lite grann i varje inlägg för att folk ska reagera, och självklart förstår jag att det inte uppskattas hos alla.
Jag vet ärligt talat inte på vilket sätt jag skulle hjälpa BB, tyvärr. Det finns mycket som jag skulle vilja se annorlunda, men ska man tänka realistiskt så tror jag att er inslagna väg är den bästa i dagsläget om man ser till mentaliteten som råder på ståplatssektionen. Men det är väldigt viktigt att ni inte bromsar personer likt Naughty som nu kanske vill bilda en ny supportergrupp med en ny sorts mentalitet och ett annat sätt att stödja KHK på - ett alternativ till Black Bugs.
|
|
|
Post by Mrfrog on Aug 21, 2007 23:04:58 GMT 1
|
|
|
Post by Supertramp on Aug 21, 2007 23:07:40 GMT 1
Det är ju dock en ganska generaliserande bild av kulturen, som ska tas med en nypa salt. Precis som hela Wiki.
|
|
|
Post by Mrfrog on Aug 21, 2007 23:16:40 GMT 1
Det är ju dock en ganska generaliserande bild av kulturen, som ska tas med en nypa salt. Precis som hela Wiki. får väl hålla med att det är en något mesig beskrivning av ultras men det är det ännda stället jag vet som beskriver vad de är.
|
|
|
Post by kraftwerk on Aug 22, 2007 6:46:26 GMT 1
Dags att börja träna inför premiären Melodi : Abbas Waterloo Värnamo, hur har jag hamnat i Värnamo ? Värnamo, här vaknar jag bakfull och utan skor. Värnamo, av alla de orter på denna jord .... Värnamo, jag kan inte minnas vad jag gjort. Värnamo, måste jag nu bo i Värnamo ?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Aug 22, 2007 9:04:05 GMT 1
Det var ju du som sa det, så det är ju aningen konstigt om jag ska behöva säga det. Håller du inte med? Det jag reagerat mot är den aggresiva attityden som finns i vissa av dina inlägg om våld och det sk ULTRAS ni jämt nämner! det vi försöker bygga upp i bb är en familjär supporteravd som alla ska känna sig välkomna i! Familjärt? Hoppas du inte menar ståplats YB? För då har vi olika åsikter! På ståplats ska de som är mer passionerade under matcherna finnas. Dessa ska Skrika, hoppa och klappa för KHK och mot motståndarlaget. Det ska aldrig vara kul att komma till arenan som bortalag. Sollet ska veta att han inte är välkommen direkt han stiger in på isen. Här måste det vara ok med domarskandal, ditt jävla soll och en gris en ko en kallingebo mm. Annars kan de bygga sittplats istället! Givetvis ska det inte skrikas vad som helst men det måste få vara lite elakt på ståplats!
|
|
|
Post by HF on Aug 22, 2007 11:43:35 GMT 1
Det jag reagerat mot är den aggresiva attityden som finns i vissa av dina inlägg om våld och det sk ULTRAS ni jämt nämner! det vi försöker bygga upp i bb är en familjär supporteravd som alla ska känna sig välkomna i! Familjärt? Hoppas du inte menar ståplats YB? För då har vi olika åsikter! På ståplats ska de som är mer passionerade under matcherna finnas. Dessa ska Skrika, hoppa och klappa för KHK och mot motståndarlaget. Det ska aldrig vara kul att komma till arenan som bortalag. Sollet ska veta att han inte är välkommen direkt han stiger in på isen. Här måste det vara ok med domarskandal, ditt jävla soll och en gris en ko en kallingebo mm. Annars kan de bygga sittplats istället! Givetvis ska det inte skrikas vad som helst men det måste få vara lite elakt på ståplats! WORD!!!!!!!!! Men de måste kanske väg upp våra påhopp på motståndare och domaren....
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 22, 2007 12:06:52 GMT 1
Det jag reagerat mot är den aggresiva attityden som finns i vissa av dina inlägg om våld och det sk ULTRAS ni jämt nämner! det vi försöker bygga upp i bb är en familjär supporteravd som alla ska känna sig välkomna i! Familjärt? Hoppas du inte menar ståplats YB? För då har vi olika åsikter! På ståplats ska de som är mer passionerade under matcherna finnas. Dessa ska Skrika, hoppa och klappa för KHK och mot motståndarlaget. Det ska aldrig vara kul att komma till arenan som bortalag. Sollet ska veta att han inte är välkommen direkt han stiger in på isen. Här måste det vara ok med domarskandal, ditt jävla soll och en gris en ko en kallingebo mm. Annars kan de bygga sittplats istället! Givetvis ska det inte skrikas vad som helst men det måste få vara lite elakt på ståplats! Jag menar att alla ska känna sig välkomna i Blackbugs! Sen om de väljer att stå eller sitta det är helt upp till var och en!
|
|
|
Post by lawless on Aug 22, 2007 20:55:10 GMT 1
Haha. Vad är det som stör dig Lawless? Lägger man märke till klockslaget, gramatiken och versalerna, så förstår man att Naughty förmodligen endast är en fylleglad KHK-supporter som kommit på en ny sång som han vill förmedla till forumet? För jag menar, ni (?) i Black Bugs är ju inte direkt de första som ska hugga på folk när det gäller personpåhopp. Menar du att han är så full fortfarande så han inte kan svara för sig själv eller?? Oavsett vad ordet ultras betyder i grunden så har det fått en väldigt negativ och våldsam klang. Räkna med att motståndarna kommer att få ett h*lvete när dom kommer i vinter helt utan varken våld eller något annat som är (bland almänheten) förknippat med ultras. Varför ska vi apa efter fötbollstöntarna?? Blend ultra?? nää... sånt mesigt... jag röker riktiga cigg... Röd Prince....!
|
|
|
Post by Supertramp on Aug 23, 2007 14:52:23 GMT 1
Haha. Vad är det som stör dig Lawless? Lägger man märke till klockslaget, gramatiken och versalerna, så förstår man att Naughty förmodligen endast är en fylleglad KHK-supporter som kommit på en ny sång som han vill förmedla till forumet? För jag menar, ni (?) i Black Bugs är ju inte direkt de första som ska hugga på folk när det gäller personpåhopp. Menar du att han är så full fortfarande så han inte kan svara för sig själv eller?? Oavsett vad ordet ultras betyder i grunden så har det fått en väldigt negativ och våldsam klang. Räkna med att motståndarna kommer att få ett h*lvete när dom kommer i vinter helt utan varken våld eller något annat som är (bland almänheten) förknippat med ultras. Varför ska vi apa efter fötbollstöntarna?? Blend ultra?? nää... sånt mesigt... jag röker riktiga cigg... Röd Prince....! Nu är ju ultras ett väldigt stort fenomen även inom ishockeyn. Och jag tror dessutom inte någon bryr sig om vad ultras har fått för innebörd i media. Okunskap ska inte ta död på supporterkulturens grundare.
|
|
Emil Lokatt
Nybörjare
All Makt ?t Lokatt , V?r Befriare
|
Post by Emil Lokatt on Aug 24, 2007 21:41:10 GMT 1
Visst som sagt innan, ultras kulturen har fått en negativ klang hos gemene man genom kvällstidningar läst. Men om man nu bara köper allt som kvällstidningar skriver och inte kan tänka för sig själv så förstår jag ditt inlägg. Vem har sagt något om våld!? Till skillnad mot BB som bara vill sjunga kärleksramsor vill även en hel del folk sjunga "hatramsor" om motståndar laget? Det fyller ju en funktion att få motståndarna ur balans och kan man göra det genom sång så är väl det bra? Vi vill väl alla att KHK ska vinna, eller? Och just det ja jag är fortfarande sket full om du nu vill veta UTAN HAT FINNS INGEN KÄRLEK ...
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 25, 2007 10:08:13 GMT 1
Visst som sagt innan, ultras kulturen har fått en negativ klang hos gemene man genom kvällstidningar läst. Men om man nu bara köper allt som kvällstidningar skriver och inte kan tänka för sig själv så förstår jag ditt inlägg. Vem har sagt något om våld!? Till skillnad mot BB som bara vill sjunga kärleksramsor vill även en hel del folk sjunga "hatramsor" om motståndar laget? Det fyller ju en funktion att få motståndarna ur balans och kan man göra det genom sång så är väl det bra? Vi vill väl alla att KHK ska vinna, eller? Och just det ja jag är fortfarande sket full om du nu vill veta UTAN HAT FINNS INGEN KÄRLEK ... Lyfter hellre egna laget än försöka få motståndaren ur balans! Problemet när vissa ska sjunga hatramsor så väljs det allt för ofta för mycket könsord,rasistiska på hopp och jag med mina kollegor kan inte ställa sig bakom detta!
|
|
|
Post by lawless on Aug 25, 2007 11:53:34 GMT 1
Men YB..... Vi får nog rätta oss efter vad två personer tycker...... Vi säger upp samarbetet och alla förmåner med klubben och skaffar oss lite svarta rubriker i tidningarna igen... Då blir vi nog större o starkare än någonsin! Vi har ju bara dubbelt så många medlemmar nu än vad BB har haft någonsin....
|
|