|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 12:23:50 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 9, 2006 12:23:50 GMT 1
Därför hade det varit bättre om BB hade varit fristående och inte en del i KHK. Jag är säker på att vi lätt skulle kunna fylla en buss om man lyfter på alkohol förbudet. Jag vet nu kommer någon lägga in ett svar här som går ut på att varför, måste man dricka bira när man skall se på hockey. Det behöver man inte om man inte vill! Men många (inkl. mig själv) tycker att det är trevligt att ta en bira på bussen med polarna på väg till matchen. Men saken är att vare sig man vill erkänna det eller inte så blir det mer folk på supporter resorna om man kan ta några bira, annars väljer dessa pers. bara det andra alternativet åka bil till matcherna. Dock så vet jag att risken för incidenter ökar med alkohol intag, men så vitt jag vet så skötte sig alla igår kväll. Tror det oxå det var städat både i olofström o i Kallinge
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 12:48:50 GMT 1
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 9, 2006 12:48:50 GMT 1
Därför hade det varit bättre om BB hade varit fristående och inte en del i KHK. Jag är säker på att vi lätt skulle kunna fylla en buss om man lyfter på alkohol förbudet. Jag vet nu kommer någon lägga in ett svar här som går ut på att varför, måste man dricka bira när man skall se på hockey. Det behöver man inte om man inte vill! Men många (inkl. mig själv) tycker att det är trevligt att ta en bira på bussen med polarna på väg till matchen. Men saken är att vare sig man vill erkänna det eller inte så blir det mer folk på supporter resorna om man kan ta några bira, annars väljer dessa pers. bara det andra alternativet åka bil till matcherna. Dock så vet jag att risken för incidenter ökar med alkohol intag, men så vitt jag vet så skötte sig alla igår kväll. exakt. bara den grejen att det finns ett förbud räcker för att jag inte kommer att åka i bussen och det är inte för att jag dricker jag var nykter i går i kallinge men jag hade aldrig åkt i en buss med folk som vill sätta sig på min rätt att ta egna beslut
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 12:53:32 GMT 1
Post by Sir Ironpants on Sept 9, 2006 12:53:32 GMT 1
Lovar du att åka med om öl förbudet hävs, hade varit roligt att ha dig på bussen för du är en hyvens grabb.
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 12:58:35 GMT 1
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 9, 2006 12:58:35 GMT 1
Lovar du att åka med om öl förbudet hävs, hade varit roligt att ha dig på bussen för du är en hyvens grabb. ja ett par matcher i alla fall jag kan nog inte åka på alla matcher i vinter
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 13:01:54 GMT 1
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2006 13:01:54 GMT 1
Hmm...vet inte....hela samhället är väl fyllt av regler...känns som man jämt måste acceptera saker man inte vill.... Jag kör dagligen på en 70-väg, som är stor nog att vara 90...detta gör mig vansinnig...men jag kör ju hellre på den ändå....än stannar hemma..... Vi kan inte bete oss hur som helst här på forumet heller t ex...vilket HF nu bra markerat...Är just alkohol en helig ko?
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 13:06:21 GMT 1
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 9, 2006 13:06:21 GMT 1
Hmm...vet inte....hela samhället är väl fyllt av regler...känns som man jämt måste acceptera saker man inte vill.... Jag kör dagligen på en 70-väg, som är stor nog att vara 90...detta gör mig vansinnig...men jag kör ju hellre på den ändå....än stannar hemma..... Vi kan inte bete oss hur som helst här på forumet heller t ex...vilket HF nu bra markerat...Är just alkohol en helig ko? det har nog blivit det efter som den har uppkommit på grund av yttre påverkan. någonstans måste BB sätta ner foten. vad säger dom åt BB att förändra till nästa säson?
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 13:06:23 GMT 1
Post by Sir Ironpants on Sept 9, 2006 13:06:23 GMT 1
En helig ko vet jag inte om det är.
Men att det är skillnaden på en fullbokad buss och endas 10 pers. som bokar plats på bussen och det är jag ganska säker på.
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 13:49:25 GMT 1
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2006 13:49:25 GMT 1
Tycker i alla fall det är synd att man ska ha såna principer....för det verkar handla om det... Och eftersom vi representerar klubben och är ett ansikte utåt för dom, tycker jag de har all anledning att framföra SINA önskemål! Hammarby åker på böter p g a vad "supportrar" gjort, så man KAN inte se det som helt skilda världar....
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 13:56:24 GMT 1
Post by Sir Ironpants on Sept 9, 2006 13:56:24 GMT 1
Det är ju vad dom har gjort att bussarna skall vara alkoholfria. Och så länge BB är en del av KHK är det bara att acceptera detta. Dock så är det inte många som kommer att åka med bussarna, utan istället åker man bil ner. Sedan är det ju inte så mycket om principer utan mer om tradition; när det är match tar man några bira med polarna innan. "Och eftersom vi representerar klubben och är ett ansikte utåt för dom" Tydligen så blev de välrepresenterade igår även om det dracks en del alkohol. Jag undrar vad som skulle krävas för att du skulle ta bussen till en bortamatch callahan ?
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 14:49:59 GMT 1
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2006 14:49:59 GMT 1
Jag har åkt hundratals mil i buss förr....och håller ordningen i sig, är det väl inte alls omöjligt att det blir så igen.... Jag har aldrig haft traditionen att supa när det är hockey.....tycker f ö alltid det är meningslöst att sabba hjärnan med gift... Burnel tycker det inte behöver vara tradition ÄVEN om han "pimplar" (INTE lika med alkis... ;D ) öl annars...han sa ju att hockey går man på för att titta på hockey...DET är det viktiga.. Jaja...behov och prioriteringar är olika... Jag dömmer inte...men jag förstår klubben...det är det hela...amen...
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 15:16:12 GMT 1
Post by Acki on Sept 9, 2006 15:16:12 GMT 1
Hallå, ni ligger efter era latmaskar! Jag har just fått med en kompis till att stå i klacken i morgon, någon som aldrig sett en KHK match förut (ok det har ju inte Tingsryds-tjejen heller visserligen). Hur många har NI värvat? Även om jag skulle vilja, så kan jag nog inte fylla ståplats helt själv (skulle nog behöva gå upp ett par kilo för att lyckas med det).
Nu ser jag det som er plikt att ragga upp två personer var, och att ställa dom på stå i morgon!
Enade vi stå, splittrade vi sitta!
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 16:05:09 GMT 1
Post by newman on Sept 9, 2006 16:05:09 GMT 1
tog ett par biera hemma igår plus en halv 37:a på väg ner /under machten.... kändes helt ok.. var inte inne på isenb o sprang ialla fall.. vad jag minns..........
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 16:18:25 GMT 1
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2006 16:18:25 GMT 1
Hallå, ni ligger efter era latmaskar! Jag har just fått med en kompis till att stå i klacken i morgon, någon som aldrig sett en KHK match förut (ok det har ju inte Tingsryds-tjejen heller visserligen). Hur många har NI värvat? Även om jag skulle vilja, så kan jag nog inte fylla ståplats helt själv (skulle nog behöva gå upp ett par kilo för att lyckas med det). Nu ser jag det som er plikt att ragga upp två personer var, och att ställa dom på stå i morgon! Enade vi stå, splittrade vi sitta! Hehe....jag skulle behöva lägga på 30 kg för att synas på läktaren över huvud taget... ;D Bara att gratulera...tycker oftast att oinvigt folk skakar på huvudet när man pratar om att gå på hockey..inte lätt att locka den som inte HAR gediget sportintresse....
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 20:16:02 GMT 1
Post by Acki on Sept 9, 2006 20:16:02 GMT 1
Ok, nu har jag fått ihop TRE kompisar som följer med. Ingen av dom har någonsin varit på en KHK match. En av dom har aldrig varit på hockey över huvud taget. Hur svårt kan det vara att få tag på folk? *skryter som fan* Låt oss i alla fall visa vilken UNDERBAR klack vi är och vilket DRAG vi kan åstadkomma, så att de kommer på fler matcher! För matchen vinner vi ju i alla fall, eller hur?
|
|
|
SÖKES!!
Sept 9, 2006 22:00:34 GMT 1
Post by Teddybear on Sept 9, 2006 22:00:34 GMT 1
Ok, nu har jag fått ihop TRE kompisar som följer med. Ingen av dom har någonsin varit på en KHK match. En av dom har aldrig varit på hockey över huvud taget. Hur svårt kan det vara att få tag på folk? *skryter som fan* Låt oss i alla fall visa vilken UNDERBAR klack vi är och vilket DRAG vi kan åstadkomma, så att de kommer på fler matcher! För matchen vinner vi ju i alla fall, eller hur? Imponerande!
|
|