|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 22:19:56 GMT 1
Håller med om tutorna....men att allsvenska klackarna skulle vara bättre än alla elitserieklackarna har du fått om bakfoten. Det beror givetvis vilka lag man jämför och vilka som möts. Har svårt att tro att någon allsvensk klack matchar Färjestads klack ivkäll. Nu går jag inte på hockey, mer än KHK då. Utan befinner mig mest på allsvenska fotbollsarenor. Dock sitter jag liksom ni och b*gar på ett forum ett par timmar för mycket varje dag, med supportrar till de flesta lagen i fotbolls-allsvenskan, elitserien och hockey-allsvenskan. Efter ha bildat min åsikt efter för många inskickade filmer/bilder så ser jag Färjestads klack som den siste man ska apa efter för att bli så bra som möjligt. Finns det något klack med mer clowner? Uppblåsbara-händer? Ansiktsmålningar? Bajtade sånger? Den mentaliteten Färjestad besitter går lägre ner än till lågstadiet. Det är även en åsikt de flesta aktiva inom hockeyns läktarkultur håller med om. Du behöver inte gå på hockey. Det räcker att kolla på TV. Såg ingenting i färjestadsklacken av det du nyss beskrev dem som. Bara halsdukar, matchtröjor och sådant som vi själva har, och en jävla stämning! Kan spela in reprisen imorgon till dig om du inte har Canal+. Du har allt fått en dos för mycket fördommar om elitserielagen. Om Skellefteå (som bara sjunger heja AIK hela tiden) går upp i elitserien så är ju inte de häftiga längre....
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 7, 2005 7:26:32 GMT 1
Nu går jag inte på hockey, mer än KHK då. Utan befinner mig mest på allsvenska fotbollsarenor. Dock sitter jag liksom ni och b*gar på ett forum ett par timmar för mycket varje dag, med supportrar till de flesta lagen i fotbolls-allsvenskan, elitserien och hockey-allsvenskan. Efter ha bildat min åsikt efter för många inskickade filmer/bilder så ser jag Färjestads klack som den siste man ska apa efter för att bli så bra som möjligt. Finns det något klack med mer clowner? Uppblåsbara-händer? Ansiktsmålningar? Bajtade sånger? Den mentaliteten Färjestad besitter går lägre ner än till lågstadiet. Det är även en åsikt de flesta aktiva inom hockeyns läktarkultur håller med om. Du behöver inte gå på hockey. Det räcker att kolla på TV. Såg ingenting i färjestadsklacken av det du nyss beskrev dem som. Bara halsdukar, matchtröjor och sådant som vi själva har, och en jävla stämning! Kan spela in reprisen imorgon till dig om du inte har Canal+. Du har allt fått en dos för mycket fördommar om elitserielagen. Om Skellefteå (som bara sjunger heja AIK hela tiden) går upp i elitserien så är ju inte de häftiga längre.... Instämmer. tror hans åsikter snarare speglar vilka lag han gillar och inte gillar. Att han föredrar AIK's klack framför Färjestads säger väl det mesta ... När hörde man senast om ex att Färjestads o Frölundas supporters vandaliserde på stan för och efter matcherna. De städer vars lag ingår i AIK's serie har säkert mycket övertid för snutar. Företagen där har säkert höjd sjävrisk på glasruteförsäkringarna .... Låt oss hoppas att AIK är på väg ned i hissen när KHK är på väg upp
|
|
|
Post by billibutt on Oct 7, 2005 7:50:24 GMT 1
Jag talade med northbankssupporters (HV71)ordförande Michael Borring i går. han har varit med deras styrelse i 7år så han har en lång erfarenhet av att sköta en supporterklubb.Jag bad om lite tips om hur dom gjorde.Klacken hejjar på laget hela tiden men om det uppstår en större insedent ex större slagsmål påplan då hånar dom motståndarna dommare och efter det fortsätter man att heja på laget igen tills nästa stora insedent händer om det nu händer på detta sättet minskar man ner hånandet på motståndarna och dommaren under matchen och man slipper det här att någon eller några bara sitter och hånarmotståndarna under hela matchen.På deras borta matcher för dom som åker supporterbussen.gäller följande ingen egen sprit eller öl får medtages.supporterklubben säljer öl på bussen på detta sätt håller man koll på hur fulla folket är eller blir. skulle någon spy på bussen så betalar man omedelbart 1000kr i böter vid närmaste bankomat eller minuten eller så går man av bussen direkt. Kan detta vara något alternartiv för oss bb för att få en förbättring !!
|
|
|
Post by billibutt on Oct 7, 2005 7:53:13 GMT 1
northbankssupporters (HV71) har blivit framröstade som sveriges bästa supporters många gånger under åren Amen jönköping
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 7, 2005 8:06:33 GMT 1
northbankssupporters (HV71) har blivit framröstade som sveriges bästa supporters många gånger under åren Amen jönköping Av de andra supporterklubbarna ? Vilka låg i botten ? Modo och AIK ?
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 7, 2005 11:12:58 GMT 1
Du behöver inte gå på hockey. Det räcker att kolla på TV. Såg ingenting i färjestadsklacken av det du nyss beskrev dem som. Bara halsdukar, matchtröjor och sådant som vi själva har, och en jävla stämning! Kan spela in reprisen imorgon till dig om du inte har Canal+. Du har allt fått en dos för mycket fördommar om elitserielagen. Om Skellefteå (som bara sjunger heja AIK hela tiden) går upp i elitserien så är ju inte de häftiga längre.... Instämmer. tror hans åsikter snarare speglar vilka lag han gillar och inte gillar. Att han föredrar AIK's klack framför Färjestads säger väl det mesta ... När hörde man senast om ex att Färjestads o Frölundas supporters vandaliserde på stan för och efter matcherna. De städer vars lag ingår i AIK's serie har säkert mycket övertid för snutar. Företagen där har säkert höjd sjävrisk på glasruteförsäkringarna .... Låt oss hoppas att AIK är på väg ned i hissen när KHK är på väg upp Oj, här diskuterades det hejvilt vad jag tycker om. Tufft. Nej. Jag är inte ett dugg intresserad av Elitserien/hockey-allsvenskan då det har blivit ett stort jippo i mina ögon. Jag håller mig till fotbollen. Men snälla pojk. Vad har vandaliseringar med läktarstödet att göra? Du läser helt klart för mycket i tidningarna. Är det så att du bildar din uppfattning efter vad som skrivs i Aftonbladet? För om du nu inte visste det, så har både Hammarby, Djurgården, IFK Göteborg och Helsingborg ställt till med mer "bråk" de senaste året än vad AIK gjort. Jag avskyr AIK, verkligen. Men det kan inte ta ifrån mig att de har en läktarkultur som tillsammans med de 2 andra sthlmsklubbarna är överlägsna Sverige (Big Time!) Elitserien är som PL i england med sittplats och slipsnissar i moderna arenor. Hockeyallsvenskan är mer ståplats, fylla (kontrollerad! Inte alá Kalmar borta i kvalet. Det var pinsamt) och supporterkultur. Fråga annars Linköping. Deras supportrar påstår ju att de hade rejält mycket roligare i Allsvenskan än vad dom har nu, i deras nya moderna plastarena.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 7, 2005 11:16:40 GMT 1
Nu går jag inte på hockey, mer än KHK då. Utan befinner mig mest på allsvenska fotbollsarenor. Dock sitter jag liksom ni och b*gar på ett forum ett par timmar för mycket varje dag, med supportrar till de flesta lagen i fotbolls-allsvenskan, elitserien och hockey-allsvenskan. Efter ha bildat min åsikt efter för många inskickade filmer/bilder så ser jag Färjestads klack som den siste man ska apa efter för att bli så bra som möjligt. Finns det något klack med mer clowner? Uppblåsbara-händer? Ansiktsmålningar? Bajtade sånger? Den mentaliteten Färjestad besitter går lägre ner än till lågstadiet. Det är även en åsikt de flesta aktiva inom hockeyns läktarkultur håller med om. Du behöver inte gå på hockey. Det räcker att kolla på TV. Såg ingenting i färjestadsklacken av det du nyss beskrev dem som. Bara halsdukar, matchtröjor och sådant som vi själva har, och en jävla stämning! Kan spela in reprisen imorgon till dig om du inte har Canal+. Du har allt fått en dos för mycket fördommar om elitserielagen. Om Skellefteå (som bara sjunger heja AIK hela tiden) går upp i elitserien så är ju inte de häftiga längre.... Nej, det stämmer ju inte. Men imed en uppflyttning till Elitserien så förändras en stor del av klubben åt det moderna hållet. Visst, vi har olika åsikter om vad vi tycker om- självklart! Passion Vs. Plast! Jag väljer passion.
|
|
|
Post by HF on Oct 7, 2005 11:19:09 GMT 1
northbankssupporters (HV71) har blivit framröstade som sveriges bästa supporters många gånger under åren Amen jönköping Gav ju det tipset för några dagar sen, Klapp och klang nu mera NBS.
|
|
|
Post by youngblood on Oct 7, 2005 11:36:58 GMT 1
northbankssupporters (HV71) har blivit framröstade som sveriges bästa supporters många gånger under åren Amen jönköping Gav ju det tipset för några dagar sen, Klapp och klang nu mera NBS. Visste väl att jag hade hört det namnet förut Samtidigt instämmer jag med Billibutt:Heja inte HÅNA!!
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 7, 2005 13:17:15 GMT 1
Edit: Haha! usch.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 7, 2005 14:22:01 GMT 1
URK!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 7, 2005 15:51:00 GMT 1
Oj, här diskuterades det hejvilt vad jag tycker om. Tufft. Den här raden säger det mesta om din attityd snarare. Jag brukar välkomna nya på forumet...undrar varför jag inte har välkomnat dig....
|
|
|
Post by youngblood on Oct 7, 2005 16:28:15 GMT 1
Edit: Haha! usch. VIRUS VARNING!!!!!!!!!!!!!!!! Är det detta lag du menade som tagit sig till SM final fem år på raken? Vem fan minns NR2??
|
|
|
Post by youngblood on Oct 7, 2005 20:44:26 GMT 1
En liten fråga? Måste det vara alkohol med i bilden? Har varit med ett antal gånger på borta matcher genom åren och har aldrig tagit en droppe sprit eller öl. Visst kan några järn eller pilsner lätta upp stämningen lite men som vissa gör häller i sig stora mängder är ju bara löjligt att se. Då kan man lika väl stanna hemma och supa sig full för man missar inget ändå. nu är inte jag nykterist eller moraltant på något sätt men ska jag fortsätta stötta BB så krävs det en uppryckning av vissa i klacken oavsett medlem i BB eller inte. Annars kan jag lika gärna lägga tid och pengar på något annat.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 7, 2005 21:06:32 GMT 1
En liten fråga? Måste det vara alkohol med i bilden? Har varit med ett antal gånger på borta matcher genom åren och har aldrig tagit en droppe sprit eller öl. Visst kan några järn eller pilsner lätta upp stämningen lite men som vissa gör häller i sig stora mängder är ju bara löjligt att se. Då kan man lika väl stanna hemma och supa sig full för man missar inget ändå. nu är inte jag nykterist eller moraltant på något sätt men ska jag fortsätta stötta BB så krävs det en uppryckning av vissa i klacken oavsett medlem i BB eller inte. Annars kan jag lika gärna lägga tid och pengar på något annat. Väl talat. Är inte heller nykterist egentligen, men som jag tidigare sagt är jag inte så förtjust i alkohol. Jag följer ändå med på bortamatcher för att jag tycker det är kul att se på hockey och jag kan sjunga med i klacken TROTS att jag är nykter. Billibuts förslag om att följa HV-supportrarnas regler är en mycket bra idé. Jonas sålde ju öl på senaste bussresan, men många hade ju eget med sig också.
|
|