|
Post by holdingthestick on Oct 8, 2005 7:56:19 GMT 1
En liten fråga? Måste det vara alkohol med i bilden? Har varit med ett antal gånger på borta matcher genom åren och har aldrig tagit en droppe sprit eller öl. Visst kan några järn eller pilsner lätta upp stämningen lite men som vissa gör häller i sig stora mängder är ju bara löjligt att se. Då kan man lika väl stanna hemma och supa sig full för man missar inget ändå. nu är inte jag nykterist eller moraltant på något sätt men ska jag fortsätta stötta BB så krävs det en uppryckning av vissa i klacken oavsett medlem i BB eller inte. Annars kan jag lika gärna lägga tid och pengar på något annat. Bra att en sponsor sätte press på BB. Detta kommer förr eller senare att ske ändå. Indirekt via KHK. Vilka sponsorer vill bli förknippade med problem. På högre nivår har ju sponsorer dragit sig ur vissa klubbar efter bråk bland supportrarna.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 11:40:50 GMT 1
Oj, här diskuterades det hejvilt vad jag tycker om. Tufft. Den här raden säger det mesta om din attityd snarare. Jag brukar välkomna nya på forumet...undrar varför jag inte har välkomnat dig.... Jupp. Skitmärkligt! Känns som jag inte kan bry mig mindre, om du hälsar mig välkommen eller ej. Ett tips är att sluta stoppa ord i munnen på andra skribenter.
|
|
|
Post by jackal on Oct 8, 2005 12:18:52 GMT 1
Calvinsmalvin wrote: Hockeyallsvenskan är mer ståplats, fylla (kontrollerad! Inte alá Kalmar borta i kvalet. Det var pinsamt) och supporterkultur.
Bortamatch brukar förknippas med fylla för dem flesta supportar oavsett div.... Tycker inte det va så illa i Kalmar ändå, bästa BB tryck någonsin. Okej ölburkarna på isen va pinsamt.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 16:27:18 GMT 1
Den här raden säger det mesta om din attityd snarare. Jag brukar välkomna nya på forumet...undrar varför jag inte har välkomnat dig.... Jupp. Skitmärkligt! Känns som jag inte kan bry mig mindre, om du hälsar mig välkommen eller ej. Ett tips är att sluta stoppa ord i munnen på andra skribenter. Om du bryr dig eller inte är upp till dig. Det jag ville få fram är att du har den minst trevliga attityden på detta forum. Detta inlägg stärkte inte heller dina aktier direkt. Sen vet jag inte vilket inlägg du syftar på att jag skulle stoppa ord i munnen på dig?
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 18:58:29 GMT 1
Jupp. Skitmärkligt! Känns som jag inte kan bry mig mindre, om du hälsar mig välkommen eller ej. Ett tips är att sluta stoppa ord i munnen på andra skribenter. Om du bryr dig eller inte är upp till dig. Det jag ville få fram är att du har den minst trevliga attityden på detta forum. Detta inlägg stärkte inte heller dina aktier direkt. Sen vet jag inte vilket inlägg du syftar på att jag skulle stoppa ord i munnen på dig? Men snälla. Vad är det som är himla otrevligt med mina inlägg? Är det för jag har andra åsikter en majoriteten här inne? Du påstod att jag fått en dos fördomar om Elitserielag och att jag inte skulle tycka Skellefteå var "häftiga" om de gick upp i Elitserien.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 21:54:22 GMT 1
Om du bryr dig eller inte är upp till dig. Det jag ville få fram är att du har den minst trevliga attityden på detta forum. Detta inlägg stärkte inte heller dina aktier direkt. Sen vet jag inte vilket inlägg du syftar på att jag skulle stoppa ord i munnen på dig? Men snälla. Vad är det som är himla otrevligt med mina inlägg? Är det för jag har andra åsikter en majoriteten här inne? Du påstod att jag fått en dos fördomar om Elitserielag och att jag inte skulle tycka Skellefteå var "häftiga" om de gick upp i Elitserien. Syftar på uttryck som "Oj, här diskuterades det hejvilt vad jag tycker om. Tufft." och "Jupp. Skitmärkligt!". Tycker du borde vara lite mer ödmjuk så man kan diskutera på en mer vettig nivå. Du sa att man inte skulle ta efter elitserieklackarna utan serien under. Det syftade jag som att ALLA elitserieklackar suger jämfört med allsvenska klackarna. Att du drog alla över samma kam. Så var ligger Leksands klack som åker upp och ner som en jojo i elitserien?
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 8, 2005 22:19:54 GMT 1
Men snälla. Vad är det som är himla otrevligt med mina inlägg? Är det för jag har andra åsikter en majoriteten här inne? Du påstod att jag fått en dos fördomar om Elitserielag och att jag inte skulle tycka Skellefteå var "häftiga" om de gick upp i Elitserien. Syftar på uttryck som "Oj, här diskuterades det hejvilt vad jag tycker om. Tufft." och "Jupp. Skitmärkligt!". Tycker du borde vara lite mer ödmjuk så man kan diskutera på en mer vettig nivå. Du sa att man inte skulle ta efter elitserieklackarna utan serien under. Det syftade jag som att ALLA elitserieklackar suger jämfört med allsvenska klackarna. Att du drog alla över samma kam. Så var ligger Leksands klack som åker upp och ner som en jojo i elitserien? Ödmjuk? Så elak har jag då inte varit. Men eftersom en för mig ökänd person börjar påstå att jag tycker si och så, så blev jag lite överaskad. Men big deal. Nej, jag tycker inte alla klackar är skit. Tycker Linköping har en ledande roll i hockeyns läktarkultur här i Sverige. Det där med Leksand får framtiden utvisa. Tror absolut att stömningen kommer bli sämre nu med deras moderna arena. Har inte hört mycket positivt av den...
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2005 23:00:14 GMT 1
Nej det är klart, men det är ju Leksands ekonomiska intresse som gör att de har skaffat en större arena. Klacken kommer nog inte växa för det, det är nog samma skara som innan och det krävs högre ljudvolym från samma skara för att fylla ut atmosfären i den större arenan vilket blir svårt. Däremot får de pengar för de extra 2000 "vanliga" personer. Inget att skylla supportrarna för.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Oct 10, 2005 12:18:08 GMT 1
Nej det är klart, men det är ju Leksands ekonomiska intresse som gör att de har skaffat en större arena. Klacken kommer nog inte växa för det, det är nog samma skara som innan och det krävs högre ljudvolym från samma skara för att fylla ut atmosfären i den större arenan vilket blir svårt. Däremot får de pengar för de extra 2000 "vanliga" personer. Inget att skylla supportrarna för. Nej, det är istället något supportrarna skyller styrelsen på.
|
|
|
Post by Jonas74 on Oct 31, 2005 8:43:57 GMT 1
Var och kollade på Växjö Lakers igår. Vilken jävla klack!!! Det var ca 250-300 personer (mäktigt) Fick lite tankar och ideer.
* Inget buande åt domarna eller motståndarna (Vid inåkningen) Endast ett taktfast klappande och sjungande, typ Tjalala tjalala oohooo KHK. Som för övrigt började 2 min innan de kom in och slutade när spelarna presenterades. (mäktig känlsa)
* Trumman bestämmer hur länge en ramsa håller på. Tror inte jag hörde en enda ramsa som var under 2min.
* Inget skrikande när någon blir utvisar(istället en hejjaramsa) Visst var det buande när det hände något. ALDRIG något buande på domare. De hade istället en flagga i svart/vit som det stod PRAO på som de tog upp, men inte ett ljud från klacken.
|
|
|
Post by schizo on Oct 31, 2005 10:20:22 GMT 1
vet inte riktigt om jag kan hålla med om att växjö´s klack e så mäktigt, dom var inga problem å överrösta för NBS iaf. men det där med domar-flaggan var ju en riktigt kul grej kanske skulle komma på nåt sånt me...längtar som fan tills imorrn, blir nog sittplats för mej dock, har ju en quinna som inte vill stå upp..
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 31, 2005 10:24:24 GMT 1
Var och kollade på Växjö Lakers igår. Vilken jävla klack!!! Det var ca 250-300 personer (mäktigt) Fick lite tankar och ideer. * Inget buande åt domarna eller motståndarna (Vid inåkningen) Endast ett taktfast klappande och sjungande, typ Tjalala tjalala oohooo KHK. Som för övrigt började 2 min innan de kom in och slutade när spelarna presenterades. (mäktig känlsa) * Trumman bestämmer hur länge en ramsa håller på. Tror inte jag hörde en enda ramsa som var under 2min. * Inget skrikande när någon blir utvisar(istället en hejjaramsa) Visst var det buande när det hände något. ALDRIG något buande på domare. De hade istället en flagga i svart/vit som det stod PRAO på som de tog upp, men inte ett ljud från klacken. Bra initiativ Jonas ! det var visst nån på detta forum som föreslog ett studiebesök hos ex Växjö för att få lite nya intryck
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 31, 2005 13:37:38 GMT 1
Var och kollade på Växjö Lakers igår. Vilken jävla klack!!! Det var ca 250-300 personer (mäktigt) Fick lite tankar och ideer. * Inget buande åt domarna eller motståndarna (Vid inåkningen) Endast ett taktfast klappande och sjungande, typ Tjalala tjalala oohooo KHK. Som för övrigt började 2 min innan de kom in och slutade när spelarna presenterades. (mäktig känlsa) * Trumman bestämmer hur länge en ramsa håller på. Tror inte jag hörde en enda ramsa som var under 2min. * Inget skrikande när någon blir utvisar(istället en hejjaramsa) Visst var det buande när det hände något. ALDRIG något buande på domare. De hade istället en flagga i svart/vit som det stod PRAO på som de tog upp, men inte ett ljud från klacken. Låter trevligt det där
|
|
|
Post by Jonas74 on Oct 31, 2005 14:12:38 GMT 1
vet inte riktigt om jag kan hålla med om att växjö´s klack e så mäktigt, dom var inga problem å överrösta för NBS iaf. men det där med domar-flaggan var ju en riktigt kul grej kanske skulle komma på nåt sånt me...längtar som fan tills imorrn, blir nog sittplats för mej dock, har ju en quinna som inte vill stå upp.. Piskan viner och mannen sätter sig ;D
|
|
|
Post by tanstari on Oct 31, 2005 18:58:30 GMT 1
anledningen tills att de inte sjungs några heja ramsor är att vi knappt har några och då finns det bara buuuande och hånade kvar
|
|