|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:22:55 GMT 1
Kollade just en sak......
Inget gapskratt nu, för jag tror det skulle funka.
Sopsäckar på rulle (finns i färgerna röd, vit och svart.).
Blir ett helt annat pris. Kan dessutom användas till annat efteråt........
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:24:56 GMT 1
Hehe ja det kan ju funka det också, ingen som märker att det är säckar ändå och blir ju faktiskt mycket billigare. Vad kan en rulle ligga på? 20-30:- ungefär va?
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:31:28 GMT 1
Hittade svarta med 25 påsar på varje för 40 kr. Behövs mer än 25 i rad på 1 sektion kan man förberada och häfta ihop dem med häftapparat.
Röda kan man få för 125 kr rullen.
Vita samma pris som svarta.
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:34:11 GMT 1
Ja men frågan är ju hur många man behöver av varje färg? Nästan bättre med för mycket än för lite. Hur många tror du skulle behövas av varje färg?
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:39:00 GMT 1
Jag funderar om man inte skulle åka ut och mäta sektionerna på långd och bredd. De är ju olika stora. Går fort att mäta ut dem.
Sedan har man facit direkt.
Funderar om man inte kan få tex Maxi, Coop osv och sponsra med några rullar mot att deras namn nämns på blackbugs. Fixade många sponsorer på ett kick till Gbg resan på så vis.
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:41:11 GMT 1
Ja det tar ju inte många minuter att mäta det. Har du lusta att höra med Maxi och Coop om de skulle kunna tänka sig att göra det? Tror du är bättre på att prata med dem än vad jag är hehe
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:44:02 GMT 1
Ja det tar ju inte många minuter att mäta det. Har du lusta att höra med Maxi och Coop om de skulle kunna tänka sig att göra det? Tror du är bättre på att prata med dem än vad jag är hehe Det kan jag göra. Inga problem. Vi får väl vara beredda på att handla några rullar också.
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:45:42 GMT 1
Gott! JA ja, det är nog inga problem. Ska skicka PM till Pirre och Mind också ang. det vi diskuterat.
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:47:09 GMT 1
Gott! JA ja, det är nog inga problem. Ska skicka PM till Pirre och Mind också ang. det vi diskuterat. Några kan kanske hjälpas åt att mäta sektionerna, så går det blixterfort.
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:48:35 GMT 1
Nej det går alltid att fixa ihop lite folk, jag kan ju snacka med de 2 jag brukar gå till hockeyn med, det är garanterat med.
|
|
|
Post by T.Engdahl on Mar 12, 2008 15:37:59 GMT 1
klart jag å saxen e på! Allt för KHK!
|
|
|
Post by den_galna_ryssen on Mar 12, 2008 15:47:36 GMT 1
vi kan do it
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 12, 2008 17:38:33 GMT 1
Jag funderar om man inte skulle åka ut och mäta sektionerna på långd och bredd. De är ju olika stora. Går fort att mäta ut dem. Sedan har man facit direkt. Funderar om man inte kan få tex Maxi, Coop osv och sponsra med några rullar mot att deras namn nämns på blackbugs. Fixade många sponsorer på ett kick till Gbg resan på så vis. KHK mot 1:an !!!! Jag har för mig att jag läst på BB's förra hemsida att man inte vill ha sponsorer till tifon
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 12, 2008 17:47:10 GMT 1
|
|
|
Post by mindriot on Mar 12, 2008 18:44:35 GMT 1
Det stämmer... På ett sätt...
Vi har givetvis inget mot sponsor arbeta. Detta har diskuterats inom föreningen och jag tycker att TIFO:n är heliga. Något till laget från supportrarna. Det som jag menar med detta är att det inte på något sätt i själva tifot får finnas något som säger att tifot är sponsrat.
Tifot som har diskuterats ovan är en grymt bra idé och kan bli riktigt mäktigt. Jag är nu inte ensam att bestämma i BB och texten som ligger under om oss är ganska gammal...
Tycker dock fortfarande att TIFO:n är heliga och vi kan väl försöka att fylla på TIFO spännerna på lördag! Lägger ut på hemsidan att vi kommer att samla in till ett STORT tifo till Mörrum matchen. Så öppnar vi alla upp våra plånböcker och lägger en rejäl slant.
Sedan finns det fler lösningar. TIFO är kul för alla och kan få igång publiken i hela hallen. Så det ligger i KHK intresse oxå. Så till nästa säsong under en av träningsmatcherna på försäsongen så tycker jag att KHK kan ha frivilligt inträde på låt oss säga 50:- alla dessa pengar går till BB:s tifo verksamhet.
Om nu något av företagen ovan kan hjälpa till här så skall väl inte jag stå ivägen även om jag inte gillar det... ;D
|
|