|
Post by Jojkrider on May 4, 2007 9:05:56 GMT 1
Det är nu klart att blackbugs går in med en summa pengar från folketslirarekontot och stödjer KHK´s kontraktering av Daniel Brasar! Skulle det inte vara till en ny lirare ? Brasar är ju redan klar Det är sådan här som kan vara farligt med folketslirare när det inte står tydligt vad pengarna ska gå till. Borde stå det på BB:s hemsida exakt vad pengarna skall gå till eller hur de får fördelas. Själv tycker jag det är bra att BB kan stödja värvningen av Brasar på detta sätt
|
|
|
Post by crosschecking on May 4, 2007 9:10:11 GMT 1
Tanken med FL-kontot är att vi i bb tillsammans med er ska få in pengar till att hjälpa KHK när ev en spelare av högre rang vill hit med klubben tycker att spelaren är för dyr! Daniel Brasar är en sådan spelare som har anbud från klubbar högre upp i seriesystemen(div 1 och allsvenskan) men vill till KHK men som sagt smakar det så kostar det! Och vi i BB är väldigt glada att kunna bistå KHK med de medel som behövdes! Nu är det ju så att det kommer fler tillfällen till införskaffning av spelare och vi i BB jobbar stenhårt på att få in mer pengar till FL-kontot! Val av spelare gör ju som sagt Tobbe K och är det någon som är missnöjd med detta så vsg och säg det till han då! Vi i BB litar till 100% på att Tobbe K vet vad han gör! Är absolut INTE nöjd med att Brasar kontrakterats ! Bara blv förvänad i och med att åtminstone jag uppfattat det som att de skulle samlas in minst 100 000 som skulle gå till en spelare kanske runt jul citerar från slutet av mars "Nu startar vi insamlingen för att assistera till KHK:s drömvärvning. Privatperson som likväl som företag är varmt välkomna till att donera en slant till denna satsning" Men det kanske bara är jag som missuppfattat det hela ? Men visst var det de pengarna som gjorde att Brasar kom hit så ok då Vadå INTE nöjd??? Vill du inte se brasar i höst...? märkligt om det skulle vara så eller så hajar jag inte din humor
|
|
|
Post by kraftwerk on May 4, 2007 9:14:16 GMT 1
Är absolut INTE nöjd med att Brasar kontrakterats ! Bara blv förvänad i och med att åtminstone jag uppfattat det som att de skulle samlas in minst 100 000 som skulle gå till en spelare kanske runt jul citerar från slutet av mars "Nu startar vi insamlingen för att assistera till KHK:s drömvärvning. Privatperson som likväl som företag är varmt välkomna till att donera en slant till denna satsning" Men det kanske bara är jag som missuppfattat det hela ? Men visst var det de pengarna som gjorde att Brasar kom hit så ok då Vadå INTE nöjd??? Vill du inte se brasar i höst...? märkligt om det skulle vara så eller så hajar jag inte din humor Sorry blev fel. SKULLE varit Är absolut INTE MISSnöjd med att Brasar kontrakterats ! Ber om ursäkt för felskrivningen.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 4, 2007 9:17:30 GMT 1
Jag TROR att de flesta uppfattat det som om insamlingen skulle gå till EN lirare kanske runt jul. Åtminstone har de jag hört prata om detta uppfattat detta så.
Men återgen. Pytsade man ut en del så att Brasar skrev på så är det OK för mig. Men detta var ju rätt länge sen han skrev på. Lite undrande att den infon kommer nu
|
|
|
Post by lawless on May 4, 2007 9:25:20 GMT 1
Planen va ja att det skulle samlas in pengar till en spelare på sikt men nu dök ju tillfället upp tidigare än planerat och då gäller det väl att va snabba och ta chansen att få hit en spelare av Daniels klass. Hade vi inte gjort såhär så hade vi troligen missat en stor artist i vinter. Är det någon som känner sig lurad och tycker att Daniel inte är värd att spela i KHK så ska jag personligen betala tillbaka dom pengarna som vederbörande har betalt in till FL. Hts.... Det kanske händer saker runt om som du inte vet... eller behöver veta....
|
|
|
Post by kraftwerk on May 4, 2007 9:29:39 GMT 1
Planen va ja att det skulle samlas in pengar till en spelare på sikt men nu dök ju tillfället upp tidigare än planerat och då gäller det väl att va snabba och ta chansen att få hit en spelare av Daniels klass. Hade vi inte gjort såhär så hade vi troligen missat en stor artist i vinter. Är det någon som känner sig lurad och tycker att Daniel inte är värd att spela i KHK så ska jag personligen betala tillbaka dom pengarna som vederbörande har betalt in till FL. Hts.... Det kanske händer saker runt om som du inte vet... eller behöver veta.... Jag är nöjd med den förklaringen även om jag fortfarande undrar varför inte BB gick ut med detta när Brasar skrev på
|
|
|
Post by lawless on May 4, 2007 9:31:51 GMT 1
Tack! Hoppas att alla andra är det oxå.... Kan bli dyrt för mig annars... :/ Saker kanske inte va klara då kanske.....
|
|
|
Post by HF on May 4, 2007 11:31:54 GMT 1
Så KHK´s värving av Brasar hängde på några tusenlappar av de pengar som samlats in till folkets lirare? Eller är det så att framtida medel som kommer in kommer gå till Brasar?
Och om det tagits pengar från folkets lirare ska väl det redovisas i stapeln, pengar som inte finns längre ska väl inte finnas i stapeln?
|
|
|
Post by anticonnie on May 4, 2007 11:34:22 GMT 1
Så KHK´s värving av Brasar hängde på några tusenlappar av de pengar som samlats in till folkets lirare? Eller är det så att framtida medel som kommer in kommer gå till Brasar? Och om det tagits pengar från folkets lirare ska väl det redovisas i stapeln, pengar som inte finns längre ska väl inte finnas i stapeln? Kommer endast redovisas internt i BB´s styrelse! Om det är något oklart så ring mig gärna!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 4, 2007 11:45:50 GMT 1
Blev också väldigt förvånad nu.... Väl använda pengar, men det känns konstigt när det som ska samlas för framtiden, används i forntiden....så att säga... OCH....som HF säger...ska framtida medel gå till Brasar, borde väl det framgå ? OCH stapeln bör väl krympa när pengarna inte finns..... Känns snurrigt nu...
|
|
|
Post by Peter on May 4, 2007 11:51:24 GMT 1
Jag trodde nog också att pengarna skulle gå till någon "annan". Några tusenlappar som knappast fanns kan väl inte ha varit avgörande för om khk ville ha han eller inte. Lite märkligt att köpa en spelare som redan är kontrakterad. Inte missnöjd och kommer att fortsätta skänka pengar, bara lite fundersam eftersom det verkar lite märkligt.
|
|
|
Post by chriande on May 4, 2007 11:53:04 GMT 1
Så KHK´s värving av Brasar hängde på några tusenlappar av de pengar som samlats in till folkets lirare? Eller är det så att framtida medel som kommer in kommer gå till Brasar? Och om det tagits pengar från folkets lirare ska väl det redovisas i stapeln, pengar som inte finns längre ska väl inte finnas i stapeln? Helt klart måste varje uttag redovisas i stapeln annars kan det i praktiken vara 0 kr i stapeln utan att någon vet om det. Hur ska vi annars få veta hur mycket pengar det finns kvar till en FOLKETS LIRARE
|
|
|
Post by anticonnie on May 4, 2007 12:07:22 GMT 1
Kommer inte lägga ut några avtalade summor på ett forum då det är personliga avtal! är det någon som vill fråga något så ring mig gärna så ska jag svara så gott jag kan! MVH Pierre Löfgren 0708-377 387
|
|
|
Post by HF on May 4, 2007 16:19:36 GMT 1
Kommer inte lägga ut några avtalade summor på ett forum då det är personliga avtal! är det någon som vill fråga något så ring mig gärna så ska jag svara så gott jag kan! MVH Pierre Löfgren 0708-377 387 Men lägg upp en stapel till för det intressanta är ju hur mycket pengar det finns att tillgå!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 4, 2007 16:34:48 GMT 1
Precis...jag vet inte....för mig kändes det som om man skulle ha en orörd stapel, som naturligtvis skulle vara orörd till ett specifikt tillfälle.... Nu vet vi noll...finns det något över till någon förstärkning senare eller inte?? Ingen vet....
|
|