|
Post by holdingthestick on Nov 25, 2005 18:47:58 GMT 1
konkurens är ju bra eller hur YB kanske två klackar som konkurrerar om att höras mest ?
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
Post by Acki on Nov 25, 2005 18:52:51 GMT 1
Jag tror inte på att bua ut motståndarna när dom kommer in på isen. Jag tycker det är lite osportsligt. Jag tror inte heller på att skrika otrevligheter till spelarna. Det ligger inte för mej att ragla runt på läktarn stupfull med dimmig blick.
MEN!
Om folk vill göra det, så ok! Om några skriker saker jag inte tycker är ok, så står jag bredvid och håller käften. Om någon skriker på domaren när jag inte tycker han gjort fel, så kniper jag då också.
Så jag håller med Jonas (även om det var ett skämt från hans sida) att om folk vill skrika "oanständiga" ord, så låt dom göra det för guds skull! Herregud, om folk vill snacka skit om klacken så låt dom göra det också!
Jag är så trött på alla dessa regler som skrämmer bort folk från läktaren. Vi kan inte stå som klack på ståplats med kostym och slips med stenansikten och vårdat språk. Jag får det inte att gå ihop...
Så nästa gång Nisse och Olle står där och skriker "där kan du sitta din jävla --", låt dom skrika det utan att gå fram och tysta ner dom. Tycker du det är olämpligt att skrika så, stå tyst eller dra igång en annan ramsa!
Alltid detta gnäll och all denna falsk moral... Morr spott fräs!!!
|
|
|
Post by Jonas74 on Nov 25, 2005 18:59:10 GMT 1
Bra talat
|
|
Acki
Ungdomslirare
|
Post by Acki on Nov 25, 2005 19:00:49 GMT 1
Hoppsan, Latex hade tydligen redan skrivit ett sånt meddelande i en annan tråd... By the way, vem är skyldig till att det står "pinkesak" i mitt inlägg?! Hehe det är kul med censur =D
|
|
|
Post by tanstari on Nov 25, 2005 19:21:10 GMT 1
absolut bästa sättet att styra upp en klack, tysta inte ner dra igång en ramsa tio gånger så högt men tycker fortfarande bb gör mycket för klacken det slängs inte in grejer på isen längre vi har trumma och flaggorna och en megafon och det ordnas buss resor titt som tätt helt underbart.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 25, 2005 19:58:13 GMT 1
Jag förstår sannerligen inte hur ni fungerar.
Acki säger: "Om folk vill göra det, så ok! Om några skriker saker jag inte tycker är ok, så står jag bredvid och håller käften. Om någon skriker på domaren när jag inte tycker han gjort fel, så kniper jag då också."
Detta kan jag begripa om det är ett gäng oorganiserade supportrar, men ni är ju en klubb. BB är ju en supporterklubb i KHK's regi till på köpet. I en klubb bör man väl dra åt samma håll, ha samma mål och samma intressen. En klubb har väl möten där man diskuterar sådana här spörsmål? En klubb har väl stadgar och förordningar? Visst finns det olika viljor i en klubb, men man rättar sig väl efter det som beslutas på mötena? Jag tycker detta liknar "polsk riksdag". Ingen ordning, ingen reda och ingen målsättning. Så fungerar väl ändå inte en klubb? Ni är ju snarare ett gäng individuellister som absolut inte vill underordna sig klubben. Därför får ni nog inte heller ånjuta klubbens privilegier, såsom klubbkänsla, stolthet och framgång!
|
|
Acki
Ungdomslirare
|
Post by Acki on Nov 25, 2005 20:36:26 GMT 1
JJB var inte sen att kommentera nej...
Ok, vi gör som JJB tycker. Hädanefter tycker vi likadant allihopa, vi sjunger samma sak och skriker samma sak. Om alla är lediga på söndag (vilket alla bör vara eftersom vi ska vara så lika) så går vi och köper exakt likadana kläder att ha på oss i klacken.
Och eftersom vi nu ska vara så lika varandra så kommer alla andra också att tycka att detta är en bra ide, annars är vi ingen klubb.
Herregud...
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2005 21:12:07 GMT 1
Jag förstår sannerligen inte hur ni fungerar. Acki säger: "Om folk vill göra det, så ok! Om några skriker saker jag inte tycker är ok, så står jag bredvid och håller käften. Om någon skriker på domaren när jag inte tycker han gjort fel, så kniper jag då också." Detta kan jag begripa om det är ett gäng oorganiserade supportrar, men ni är ju en klubb. BB är ju en supporterklubb i KHK's regi till på köpet. I en klubb bör man väl dra åt samma håll, ha samma mål och samma intressen. En klubb har väl möten där man diskuterar sådana här spörsmål? En klubb har väl stadgar och förordningar? Visst finns det olika viljor i en klubb, men man rättar sig väl efter det som beslutas på mötena? Jag tycker detta liknar "polsk riksdag". Ingen ordning, ingen reda och ingen målsättning. Så fungerar väl ändå inte en klubb? Ni är ju snarare ett gäng individuellister som absolut inte vill underordna sig klubben. Därför får ni nog inte heller ånjuta klubbens privilegier, såsom klubbkänsla, stolthet och framgång! Det gicks igenom på senaste mötet. Problemet är att vi inte fick ha en klack med bara BB:s medlemmar. Så att vi inte tycker lika kan bero på att alla inte är med i BB. Alla i BB i sig tycker givetvis inte likadant, men vad jag menar är att det går inte organisera en klack där somliga är medlemmar och andra inte.
|
|
|
Post by youngblood on Nov 25, 2005 23:12:12 GMT 1
Om det ska va så att man ska behöva be på sin bara knän så får jag väl göra det då. Kom igen ni alla som sitter res er upp och hjälp till att få "KLACKEN" på fötter så att vi kan vissa hockeysverige att vi kommit för att stanna. Vi i BB får väl tåla att det skriks lite illa väl valda ord ibland
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 25, 2005 23:35:25 GMT 1
Jag förstår sannerligen inte hur ni fungerar. Acki säger: "Om folk vill göra det, så ok! Om några skriker saker jag inte tycker är ok, så står jag bredvid och håller käften. Om någon skriker på domaren när jag inte tycker han gjort fel, så kniper jag då också." Detta kan jag begripa om det är ett gäng oorganiserade supportrar, men ni är ju en klubb. BB är ju en supporterklubb i KHK's regi till på köpet. I en klubb bör man väl dra åt samma håll, ha samma mål och samma intressen. En klubb har väl möten där man diskuterar sådana här spörsmål? En klubb har väl stadgar och förordningar? Visst finns det olika viljor i en klubb, men man rättar sig väl efter det som beslutas på mötena? Jag tycker detta liknar "polsk riksdag". Ingen ordning, ingen reda och ingen målsättning. Så fungerar väl ändå inte en klubb? Ni är ju snarare ett gäng individuellister som absolut inte vill underordna sig klubben. Därför får ni nog inte heller ånjuta klubbens privilegier, såsom klubbkänsla, stolthet och framgång! Du är nog lite för naiv! Har du sett några andra klackar i sverige? Tror du att en klack fungerar som en dagisklass som ska gå på utflykt där alla håller varandra i handen? Skärp dig! Men vill du gnälla på BB så fortsätt med det!
|
|
|
Post by HF on Nov 26, 2005 9:47:17 GMT 1
Hoppsan, Latex hade tydligen redan skrivit ett sånt meddelande i en annan tråd... By the way, vem är skyldig till att det står "pinkesak" i mitt inlägg?! Hehe det är kul med censur =D har lagt in vissa ord i censurprogrammet.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 26, 2005 20:01:16 GMT 1
Det måste väl vara bättre med kvalitet än kvantitet även i en hejaklack? Jag hoppas att du skojade, annars skrev du nog under BB's dödsdom, tyvärr. Visst det kommer nog att stå massa folk och skriva på stå plats men inte i den föreningen med varandra som kännetecknar en härlig hejaklack. Keep Up the Good Work, istället så kommer nog folk vad det lider. Rom byggdes som bekant inte på en dag. Ursäkta orden men fy f*n vad bra sagt! Kunde inte skriva det bättre själv.... Nu följer vi istället på Youngblood som nog är den som är mest positiv till BB:s framfart. Det är bara att acceptera det faktum att KHK ligger i trean. Man brukar säga att domaren dömer efter serien, så gör även publiken och spelarna. Som sagt vad, Rom byggdes inte på en dag.
|
|
|
Post by malte on Dec 4, 2005 22:04:55 GMT 1
Var är blackbugs Var är blackbugs vi kan inte höra dom hej hej hej! Var är blackbugs Var är blackbugs vi kan inte höra dom hej hej hej! Är det vekligen så dåligt drag som det skrivs om?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 4, 2005 22:09:04 GMT 1
Trist å höra att det var så tyst kring BB idag. Var det för att inte jag var där?
|
|
|
Post by youngblood on Dec 5, 2005 6:55:39 GMT 1
Var är blackbugs Var är blackbugs vi kan inte höra dom hej hej hej! Var är blackbugs Var är blackbugs vi kan inte höra dom hej hej hej! Är det vekligen så dåligt drag som det skrivs om? Som jag skrev innan!! Om det ska va så att man ska behöva be på sin bara knän så får jag väl göra det då. Kom igen ni alla som sitter res er upp och hjälp till att få "KLACKEN" på fötter så att vi kan vissa hockeysverige att vi kommit för att stanna. Vi i BB får väl tåla att det skriks lite illa väl valda ord ibland
|
|