|
Post by Sir Ironpants on Dec 12, 2005 12:04:03 GMT 1
Tycker det var bättre drag när vi var ett "det är ett gäng oorganiserade supportrar".
Förslagsvis så kanske de som satt på A-sektionen förra säsongen hitta en ny plats att sitt på i hallen, jag rekomenderar sek. B så kanske det blir lite drag igen, för som det känns nu så har allt runnit ut i sanden.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 12, 2005 12:24:43 GMT 1
Som jag tidigare sagt: Rom byggdes inte på en dag. Sektion A i Wämöhallen var inarbetad sedan många år. Den blev hemvist för klacken efter det att sektion D (apberget) blivit överflödig. Apberget var från början klackens ställe, men detta var på den tiden det var så mycket folk att inte alla fick plats att sitta. Sittplatserna var också betydligt dyrare. När sedan kräftgången inleddes ordentligt vid mitten av 80-talet så blev det enhetliga priser i hela hallen och dessutom plats för klacken att sitta. A blev då dess nya hem. Supportrar är som folk är mest, de föredrar en mysig ombonad sittplats. När nu nya VAR är byggd med plats för 2500 sittande åskådare och publiksiffrorna är uppe i blygsamma dryga 1000-talet så är det svårt att få några andra än de mest "hardcore" Supportrarna att ändra livsstil. Det kostar fortfarande lika mycket att sitta som att stå. Du "slipper" se matchen från kortsidan, o.s.v. I framtiden, om gud, sponsorerna och klubbkassan vill, har KHK avancerat i seriesystemet och hallen börjar åter bli riktift knökafull så kommer ståplatserna åter att bli klackens naturliga hemvist. Men tills dess, sätt er på ett lämpligt ställe, varför inte på snedväggen i NÖ mellan NNÖ och sektion F? Då kommer nog de flesta som vill vara med att ansluta, även de tvehågsna som egentligen vill men föredrar att sitta lite skönt. (på den riktigt gamla goda tiden 78-80, så var hela jä*la hallen en enda stor jätteklack.) Låtom oss bedja!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 12, 2005 12:34:54 GMT 1
"(på den riktigt gamla goda tiden 78-80, så var hela jä*la hallen en enda stor jätteklack.) Låtom oss bedja!" Jag stämmer in i din bön.
|
|
|
Post by HF on Dec 12, 2005 12:36:40 GMT 1
sneläktaren hade väl varit ett bra ställe för klacken precis som JJB säger.
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 12, 2005 13:27:44 GMT 1
Tror också att folk vill sitta, samla klacken på sittplats i stället! Varför inte sneläktaren?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 12, 2005 13:31:27 GMT 1
För att man får bäst överblick av spelet om man från sek B.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 12, 2005 13:57:36 GMT 1
Snedläktaren har omedelbar närhet till NNÖ, där "hardcore" supportrarna håller till. Därför verkar den bäst på alla sätt. Skulle adrenalinet strömma till ordentligt så är det bara ett par kliv över till stå, med Youngblood i spetsen för "the hardcores"
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 12, 2005 14:00:45 GMT 1
Hardcores regerar!! ;D
|
|
|
Post by Jonas74 on Dec 12, 2005 15:40:29 GMT 1
Tror också att folk vill sitta, samla klacken på sittplats i stället! Varför inte sneläktaren? ;D Kanske inte helt fel? ?
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 12, 2005 17:03:38 GMT 1
"(på den riktigt gamla goda tiden 78-80, så var hela jä*la hallen en enda stor jätteklack.) Låtom oss bedja!" Jag stämmer in i din bön. Instämmer. Vore väl värt ett försök ?
|
|
|
Post by youngblood on Dec 12, 2005 18:13:31 GMT 1
Så ni menar att jag och joker ska vara ensamma på NNÖ??(+några till) Skulle det vara så enkelt att övertala YB att flytta på sig? Hmmm kanske inte är en så dum ide ändå hmmm men det är fan så skönt att vara de första som ser pucken glida över linjen i 2 perioder. Ska vi flytta på oss Joker?? Malte Malte ge oss en sång!! Kommer det fler till klacken då? Kommer junisarna i klacken följa med? Eller ska vi lämna över NNÖ till dem? Ge mig nu riktiga svar på dessa frågor så får jag tänka på detta.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 12, 2005 19:13:30 GMT 1
Förslag till 30/12.
Ställ trumman och några flaggor där ni vill ha klacken på sittplats, så kanske de flesta drar sig dit. Förslagsvis motsvarande sektion A i WH. Är väl sektion G antar jag i VAR?
Kanske inte är så dumt trots allt...
|
|
|
Post by youngblood on Dec 12, 2005 19:14:42 GMT 1
Förslag till 30/12. Ställ trumman och några flaggor där ni vill ha klacken på sittplats, så kanske de flesta drar sig dit. Förslagsvis motsvarande sektion A i WH. Är väl sektion G antar jag? G-sek är i mitten!
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 12, 2005 19:16:52 GMT 1
Förslag till 30/12. Ställ trumman och några flaggor där ni vill ha klacken på sittplats, så kanske de flesta drar sig dit. Förslagsvis motsvarande sektion A i WH. Är väl sektion G antar jag? G-sek är i mitten! Vad är det då?
|
|
|
Post by youngblood on Dec 12, 2005 20:08:59 GMT 1
Ovanför spelarbåsen! Jag har platser på rad 10
|
|