|
Post by holdingthestick on Dec 8, 2005 8:34:20 GMT 1
Om det blir någon av nedanstånde div2-lag i KHK's kvalserie så borde KHK klara av dem
Nässjö HC Kalmar Knights IF Alvesta Sk Glimma Hockey
Tror ett större hot mot en serieseger i kvalet (som denna säsong krävs för avancemang) kan bli något av de två andra div3-lagen.
Tänker ex på Diö, Lund, Åseda
|
|
|
Post by newman on Dec 8, 2005 8:42:59 GMT 1
Åseda ligger väl inte i våran serie.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 8, 2005 8:46:23 GMT 1
Åseda ligger väl inte i våran serie. Nej , men rubriken på denna tråd är kvalserien
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 8, 2005 9:42:55 GMT 1
Så lag från smålandstrean ska vara med i "vår" kvalserie?
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 8, 2005 10:00:58 GMT 1
Så lag från smålandstrean ska vara med i "vår" kvalserie? Jag har ju levt i tron att indelningen i kvalserierna sker först efter att div2 o div3 serierna är avslutade och att det inte är givet att de tre lag från våran serie hamnar i samma kvalgrupp. Men det är möjligt att det redan är bestämt att 3 bästa i vår serie ska bilda kvalgrupp med ett div2-lag. Någon som vet ?
|
|
|
Post by newman on Dec 8, 2005 11:32:52 GMT 1
Tror inte att det blir så. Tre från våran 3:a plus ett div:2 lag.
|
|
Zoder
Ungdomslirare
|
Post by Zoder on Dec 8, 2005 11:33:59 GMT 1
Så lag från smålandstrean ska vara med i "vår" kvalserie? Jag har ju levt i tron att indelningen i kvalserierna sker först efter att div2 o div3 serierna är avslutade och att det inte är givet att de tre lag från våran serie hamnar i samma kvalgrupp. Men det är möjligt att det redan är bestämt att 3 bästa i vår serie ska bilda kvalgrupp med ett div2-lag. Någon som vet ? Om jag har fattat det rätt så blir det bara ett lag från Div.2 i varje kvalserie, o då lutar det väl mest att det blir Glimma som kommer att hamna i KHK:s grupp.
|
|
|
Post by newman on Dec 8, 2005 11:37:59 GMT 1
Hoppas det. jag vill slippa kalmar!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 8, 2005 12:23:53 GMT 1
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 8, 2005 13:01:59 GMT 1
Hur går det nu med din övetro på auktoriteter o myndighter
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 8, 2005 14:19:10 GMT 1
Hur går det nu med din övetro på auktoriteter o myndighter Jag har ingen sådan övertro. Men jag har lärt mig att bara lita på säkra källor (men jag gillar att spekulera och drömma) Faktum är att det är du som brukar säga att du väntar med att ta ut något förens det är officiellt. I detta speciella fallet måste det ju förehålla sig sålunda: Eftersom det inte står exakt i reglerna så vet de inte exakt hur det blir. Det vill säga efter avslutat seriespel så tar förbundet ställning till vilka kvalgrupper som skall bildas på så sätt att de i smyg ska gynna de lag som kommer från skåne.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 8, 2005 15:28:45 GMT 1
Glimma KHK Lund Diö
Tippar jag...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 8, 2005 15:56:56 GMT 1
I nuläget ser det ut så här angående kvallagen: Div 2 södra B: Alvesta - Glimma Div 2 södra A: Skara - Mölndal Div 3 syd södra: Lund - Karlskrona - Diö Div 3 syd östra: Åseda - Ljungsbro - Wättern Div 3 syd västra: Hanhals - Hissingen - Hovås Div 3 syd norra: Uddevalla - Lidköping - Lions Detta är de sexton lag som i nuläget ska göra upp om fyra platser i nästa säsongs division 2. Vi kan utgå ifrån att vi kan ta bort Div 2 södra A, Div 3 syd västra och Div 3 syd norra. Dessa håller sig på sin kant. Men sedan blir det intressant. Om Div 3 syd södras tre lag går till en grupp och Div 3 syd västra till en annan, vilken grupp ska då få det lag som blir bäst placerad i Div 2 södra B? Vad är det rättvisa i detta? Naturligtvis finns det ingen sådan rättvisa utan att det bli det geografiska som får avgöra. I nuläget så får skånelaget glimma spela med lagen från Div 3 syd södra lagen och Alvesta med Div 3 syd östra lagen. Skulle däremot kalmar och glimma byta plats i tabellen så ligger kalmar öster om alvesta och då blir det nog alvesta som hamnar i syd södran medans kalmar hamnar i syd östran... pust.. Har jag rätt?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 8, 2005 16:59:09 GMT 1
I nuläget ser det ut så här angående kvallagen: Div 2 södra B: Alvesta - Glimma Div 2 södra A: Skara - Mölndal Div 3 syd södra: Lund - Karlskrona - Diö Div 3 syd östra: Åseda - Ljungsbro - Wättern Div 3 syd västra: Hanhals - Hissingen - Hovås Div 3 syd norra: Uddevalla - Lidköping - Lions Detta är de sexton lag som i nuläget ska göra upp om fyra platser i nästa säsongs division 2. Vi kan utgå ifrån att vi kan ta bort Div 2 södra A, Div 3 syd västra och Div 3 syd norra. Dessa håller sig på sin kant. Men sedan blir det intressant. Om Div 3 syd södras tre lag går till en grupp och Div 3 syd västra till en annan, vilken grupp ska då få det lag som blir bäst placerad i Div 2 södra B? Vad är det rättvisa i detta? Naturligtvis finns det ingen sådan rättvisa utan att det bli det geografiska som får avgöra. I nuläget så får skånelaget glimma spela med lagen från Div 3 syd södra lagen och Alvesta med Div 3 syd östra lagen. Skulle däremot kalmar och glimma byta plats i tabellen så ligger kalmar öster om alvesta och då blir det nog alvesta som hamnar i syd södran medans kalmar hamnar i syd östran... pust.. Har jag rätt? Tror det blir sådana grupper där div.2-lagen får spela mot de div.3-lag de skulle spelat mot om de spelade i div.3....om ni fattar Alltså Alvesta möter Åseda & Co. eftersom Alvesta skulle ha spelat i den serien om de skulle spelat i trean, och Glimma kommer möta lagen i våran serie eftersom de skulle spelat där om de var i trean
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 8, 2005 17:53:04 GMT 1
jo, nja, mjäk.. Om det blir Alvesta och Nässjö då... Då slipper vi div 2 motstånd enl. din förenklade version... Nä, då blir det Alvesta i vår grupp, ty denna metropol liger nämre skåne än Nässjö...
|
|