|
Post by Sardaukar on Dec 8, 2005 18:58:37 GMT 1
jo, nja, mjäk.. Om det blir Alvesta och Nässjö då... Då slipper vi div 2 motstånd enl. din förenklade version... Nä, då blir det Alvesta i vår grupp, ty denna metropol liger nämre skåne än Nässjö... Så är det. Rydaholm och Diö spelar i vår serie. Alvesta ligger mit emellan dessa metropoler.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 9, 2005 16:58:44 GMT 1
Vågar nästan påstå att Glimma kommer att spela div. 3 hockey nästa säsong (om man överhuvudtaget kommer att ha ett A-lag kvar).
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 10, 2005 0:09:23 GMT 1
A-lag kommer man säkert att ha. Men man kommer nog ha över hälften av laget med junisar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 12, 2005 12:05:18 GMT 1
Vad jag har hört så hade man planer på att lägga ner A-laget redan denna säsong.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 12, 2005 13:36:23 GMT 1
Ofan...
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 7, 2006 14:29:35 GMT 1
I nuläget ser det ut så här angående kvallagen: Div 2 södra B: Alvesta - Glimma Div 2 södra A: Skara - Mölndal Div 3 syd södra: Lund - Karlskrona - Diö Div 3 syd östra: Åseda - Ljungsbro - Wättern Div 3 syd västra: Hanhals - Hissingen - Hovås Div 3 syd norra: Uddevalla - Lidköping - Lions Detta är de sexton lag som i nuläget ska göra upp om fyra platser i nästa säsongs division 2. Vi kan utgå ifrån att vi kan ta bort Div 2 södra A, Div 3 syd västra och Div 3 syd norra. Dessa håller sig på sin kant. Men sedan blir det intressant. Om Div 3 syd södras tre lag går till en grupp och Div 3 syd västra till en annan, vilken grupp ska då få det lag som blir bäst placerad i Div 2 södra B? Vad är det rättvisa i detta? Naturligtvis finns det ingen sådan rättvisa utan att det bli det geografiska som får avgöra. I nuläget så får skånelaget glimma spela med lagen från Div 3 syd södra lagen och Alvesta med Div 3 syd östra lagen. Skulle däremot kalmar och glimma byta plats i tabellen så ligger kalmar öster om alvesta och då blir det nog alvesta som hamnar i syd södran medans kalmar hamnar i syd östran... pust.. Har jag rätt? Tror det. Tror dessutom att det är bättre för KHK att få Glimma än Alvesta i sin kvalgrupp. Men kan vi vara säkra på att det blir Glimma (Om Glimma o Alvesta hamnar under strecket) ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 7, 2006 15:32:12 GMT 1
I nuläget ser det ut så här angående kvallagen: Div 2 södra B: Alvesta - Glimma Div 2 södra A: Skara - Mölndal Div 3 syd södra: Lund - Karlskrona - Diö Div 3 syd östra: Åseda - Ljungsbro - Wättern Div 3 syd västra: Hanhals - Hissingen - Hovås Div 3 syd norra: Uddevalla - Lidköping - Lions Detta är de sexton lag som i nuläget ska göra upp om fyra platser i nästa säsongs division 2. Vi kan utgå ifrån att vi kan ta bort Div 2 södra A, Div 3 syd västra och Div 3 syd norra. Dessa håller sig på sin kant. Men sedan blir det intressant. Om Div 3 syd södras tre lag går till en grupp och Div 3 syd västra till en annan, vilken grupp ska då få det lag som blir bäst placerad i Div 2 södra B? Vad är det rättvisa i detta? Naturligtvis finns det ingen sådan rättvisa utan att det bli det geografiska som får avgöra. I nuläget så får skånelaget glimma spela med lagen från Div 3 syd södra lagen och Alvesta med Div 3 syd östra lagen. Skulle däremot kalmar och glimma byta plats i tabellen så ligger kalmar öster om alvesta och då blir det nog alvesta som hamnar i syd södran medans kalmar hamnar i syd östran... pust.. Har jag rätt? Tror det. Tror dessutom att det är bättre för KHK att få Glimma än Alvesta i sin kvalgrupp. Men kan vi vara säkra på att det blir Glimma (Om Glimma o Alvesta hamnar under strecket) ? Ja jag tror det.
|
|
|
Post by newman on Jan 11, 2006 10:25:39 GMT 1
Vad kommer vi att spela matcherna som går den 1 och 5 mars?? i wämöhallen kanske eller mardröms senariot med 2 bortamatcher.inte bra iså fall. Jävla melodifestival!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 11, 2006 11:08:04 GMT 1
|
|
|
Post by schizo on Jan 11, 2006 11:14:14 GMT 1
|
|
|
Post by newman on Jan 11, 2006 12:41:50 GMT 1
dito
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 11, 2006 17:11:42 GMT 1
Vad kommer vi att spela matcherna som går den 1 och 5 mars?? i wämöhallen kanske eller mardröms senariot med 2 bortamatcher.inte bra iså fall. Jävla melodifestival! så lär det bli. om vi ej går upp sitter nog Arenachefen löst WH är ej längre i brukbart skick.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 11, 2006 17:40:49 GMT 1
Tror man skulle tappa alldeles för mycket publik om man spelar i Wämöhallen.
|
|
|
Post by newman on Jan 11, 2006 19:50:27 GMT 1
Nej,det tror jag inte. Tror nog att W-H kap. räcker! Tufft att behöva börja med två bortamatcher.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 11, 2006 20:21:58 GMT 1
Nej,det tror jag inte. Tror nog att W-H kap. räcker! Tufft att behöva börja med två bortamatcher. Kapaciteten räcker men jag tror att färre människor går på matchen ifall den spelas i WH. Hur länge kommer Melodifestivalen att lägga beslag på hallen då?
|
|