|
Post by oneandonly on Oct 23, 2007 10:35:30 GMT 1
Frågan måste ställas. Vem har svaret ?........
Är den sanna supportern den som......
* Stödjer laget i med och motgång och har ett hjärta som klappar för klubben. * Som samtidigt vågar kritisera, både med ros och ris. * Som väljer att inte "blunda" för bristerna, men som också ser alla de goda sidorna hos laget/klubben. * Som hejar och stöttar, men som också kan sjunga och skrika lite oförargliga ramsor om motståndaren.
Alternativt
Är den sanna supportern den som.......
* Stödjer laget i med och motgång och har ett hjärta som klappar för klubben. * Som alltid "bara" delar ut rosor och "bannar" alla som vill ge en omgång ris då och då. * Som "inte vill se några brister alls" och som alltid bara ser positivt på "allt". * Som hejar snällt "på laget" och som inte ens skulle tänka på att skrika eller sjunga något som kan väcka anstött hos motståndare, eller ännu värre hos styrelsen i egna klubben.
Sedan finns det förstås ännu fler alternativ. Nöjer mig med dessa.
Alla kan ha sin uppfattning, men finns det något rätt svar ?.......
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 23, 2007 10:47:14 GMT 1
Utgår från att att alla håller stenhårt på KHK och vill att de ska vinna.
Men det finns en tredje typ av supporter också:
Är den sanna supportern den som......
* Stödjer laget i medgång * Som samtidigt vågar kritisera och enbart ger ris. * Som väljer att "blunda" för det positiva men som gärna basunerar ut allt negativt med full kraft och inlevelse och tror sig veta bättre än alla blinda i klubben
Men jag tror inte denna fråga går att svara på. Man ser på detta från helt olika vinklar
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 23, 2007 10:49:52 GMT 1
Utgår från att att alla håller stenhårt på KHK och vill att de ska vinna. Men det finns en tredje typ av supporter också: Är den sanna supportern den som...... * Stödjer laget i medgång * Som samtidigt vågar kritisera, enbart ger ris. * Som väljer att "blunda" för det positiva men som gärna basunerar ut allt negativt med full kraft och inlevelse och tror sig veta bättre än alla blinda i klubben Det finns en fjärde, femte och sjätte också......... Bara jag som nöjde mig med att nämna två. Listan kan nog bli lång om alla fyller på. KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by sollet on Oct 23, 2007 10:50:53 GMT 1
Utgår från att att alla håller stenhårt på KHK och vill att de ska vinna. Men det finns en tredje typ av supporter också: Är den sanna supportern den som...... * Stödjer laget i medgång * Som samtidigt vågar kritisera och enbart ger ris. * Som väljer att "blunda" för det positiva men som gärna basunerar ut allt negativt med full kraft och inlevelse och tror sig veta bättre än alla blinda i klubben Men jag tror inte denna fråga går att svara på. Man ser på detta från helt olika vinklar Lägger min röst på sista alternativet! Givetvis vet vi sandvikare bättre än tom självaste wikegård ;D ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 23, 2007 10:51:07 GMT 1
Utgår från att att alla håller stenhårt på KHK och vill att de ska vinna. Men det finns en tredje typ av supporter också: Är den sanna supportern den som...... * Stödjer laget i medgång * Som samtidigt vågar kritisera, enbart ger ris. * Som väljer att "blunda" för det positiva men som gärna basunerar ut allt negativt med full kraft och inlevelse och tror sig veta bättre än alla blinda i klubben Det finns en fjärde, femte och sjätte också......... Bara jag som nöjde mig med att nämna två. Listan kan nog bli lång om alla fyller på. KHK mot 1:an ! förvisso. Men jag räknar ALLA som håller på KHK och vill att det ska gå bra som supportrar. Men "sanna" supportar det är för subjektivt
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 23, 2007 10:54:53 GMT 1
Det finns en fjärde, femte och sjätte också......... Bara jag som nöjde mig med att nämna två. Listan kan nog bli lång om alla fyller på. KHK mot 1:an ! förvisso. Men jag räknar ALLA som håller på KHK och vill att det ska gå bra som supportrar. Men "sanna" supportar det är för subjektivt Du tycker det är för subjektiv fråga och det finns det säkert andra som håller med om. Jag tycker inte det är för subjektiv fråga och det finns säkert de som håller med mig också. Man kan bara skriva/säga att man själv tycker att frågan är för subjektiv eller inte. För varken Du eller jag har patent på det rätta svaret, eller hur ?.......
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 23, 2007 10:57:21 GMT 1
förvisso. Men jag räknar ALLA som håller på KHK och vill att det ska gå bra som supportrar. Men "sanna" supportar det är för subjektivt Du tycker det är för subjektiv fråga och det finns det säkert andra som håller med om. Jag tycker inte det är för subjektiv fråga och det finns säkert de som håller med mig också. Man kan bara skriva/säga att man själv tycker att frågan är för subjektiv eller inte. För varken Du eller jag har patent på det rätta svaret, eller hur ?....... Nej det har ingen
|
|
|
Post by slapshoot on Oct 23, 2007 13:32:28 GMT 1
Det är inte lätt för spelarna att bli bättre när dom bara får höra hur kass dom spelar. nu är det dax för alla sk sanna supportrar att börja stötta laget
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Oct 23, 2007 14:21:10 GMT 1
Det är inte lätt för spelarna att bli bättre när dom bara får höra hur kass dom spelar. nu är det dax för alla sk sanna supportrar att börja stötta laget Kan lova dig att spelarna inte fick höra nåt negativt under matchen mot värnamo. Stöttades rejält även vid underläge! Men väljer de att gå in på ett forum och läsa så får de vara beredda på att det klagas en hel del! Rätt enkelt för spelarna att inte besöka detta forum och då slippa se det negativa som skrivs här!
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 23, 2007 14:43:05 GMT 1
Det är inte lätt för spelarna att bli bättre när dom bara får höra hur kass dom spelar. nu är det dax för alla sk sanna supportrar att börja stötta laget Kan lova dig att spelarna inte fick höra nåt negativt under matchen mot värnamo. Stöttades rejält även vid underläge! Men väljer de att gå in på ett forum och läsa så får de vara beredda på att det klagas en hel del! Rätt enkelt för spelarna att inte besöka detta forum och då slippa se det negativa som skrivs här! Där har du en poäng Polle
|
|
|
Post by dragskott on Oct 23, 2007 15:19:42 GMT 1
Tyvärr tror jag att en del som skrivs här även "hörs" utanför forumet. Narturligtvis ska ett forum inte censureras men ibland känner jag att ett budskap kan bli ganska "övertydligt". Jag tror att det då även kan påverka en spelares självförtroende. Det är lätt att säga att man inte ska bry sig , men det gnager nog på en och annan tanke. Framförallt när spelet blir på sådant sätt att att någon får vatten på sin kvarn.
|
|
|
Post by Jason on Oct 23, 2007 15:42:17 GMT 1
Tyvärr tror jag att en del som skrivs här även "hörs" utanför forumet. Narturligtvis ska ett forum inte censureras men ibland känner jag att ett budskap kan bli ganska "övertydligt". Jag tror att det då även kan påverka en spelares självförtroende. Det är lätt att säga att man inte ska bry sig , men det gnager nog på en och annan tanke. Framförallt när spelet blir på sådant sätt att att någon får vatten på sin kvarn. Precis! Exakt det jag menat innan med att de negativa rykterna sprids snabbare. Blir än större press på spelarna att prestera.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 23, 2007 15:53:06 GMT 1
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Oct 23, 2007 16:01:28 GMT 1
Tyvärr tror jag att en del som skrivs här även "hörs" utanför forumet. Narturligtvis ska ett forum inte censureras men ibland känner jag att ett budskap kan bli ganska "övertydligt". Jag tror att det då även kan påverka en spelares självförtroende. Det är lätt att säga att man inte ska bry sig , men det gnager nog på en och annan tanke. Framförallt när spelet blir på sådant sätt att att någon får vatten på sin kvarn. Precis! Exakt det jag menat innan med att de negativa rykterna sprids snabbare. Blir än större press på spelarna att prestera. Tror inte att forumet sprids så mycket. Däremot så tror jag flera spelare är här och läser och därigenom tar åt sig av vad som står här!
|
|
|
Post by HF on Oct 23, 2007 19:25:56 GMT 1
Det är inte lätt för spelarna att bli bättre när dom bara får höra hur kass dom spelar. nu är det dax för alla sk sanna supportrar att börja stötta laget Spelarna är väl här för att läsa om hur bra de är och få sitt ego tillfredställt men då ska man nog också vara beredd på att det skrivs en del skit. Finns inte ett hockeyforum i Sverige där det inte framförs negativ kritik. Sen är det ju så att spelare skriver här också!!!!!!!!!!!
|
|