|
Post by kraftwerk on Oct 28, 2006 9:10:08 GMT 1
Vilka var det som fick del av pengarna? Aspö damskytteklubb..? Publiksporten nr 1 i Kna fick inte ett öre... Bort med Telenorreklamen på in och utsidan av arenan. Tyvärr så får vi nog stå ut med all Telenor reklam i arenan så länge de "äger" rätten till arenan! Hoppas det dyker upp något nytt storföretag inom kort som även har ett starkt hockey intresse! ja det är ett måste om ELIT2010 ska bl verklighet. Men som sagt arenanamnet blockerat i ytterligare 4 år. Synd för hockeyn i stan
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Oct 28, 2006 14:33:03 GMT 1
Vilka var det som fick del av pengarna? Aspö damskytteklubb..? Publiksporten nr 1 i Kna fick inte ett öre... Bort med Telenorreklamen på in och utsidan av arenan. Tyvärr så får vi nog stå ut med all Telenor reklam i arenan så länge de "äger" rätten till arenan! Hoppas det dyker upp något nytt storföretag inom kort som även har ett starkt hockey intresse! Men vi kan oponera, Telenors märkliga satsninga är ett stort misstag. Det gäller att få dem att inse vilken negativ opinjon de väcker i hockey kretsar. Om vi får hela publiken till at skriva på en protest lista. Undras hur de reagerar? ”I Rosenholms arena bedrivs flera olika verksamheter från badminton, tennis, fotboll och Ishockey mf. Ishockeyn är den klart dominerade sporten i anläggningen, främst genom stor publikdragande effekter. Detta har gjort att namnet Telenor och marknadsvärdet för arenanamnet bör vara mera värt än om ishockeyn inte varit denna publikmagnet som den är. Där med tycker vi att det är rimligt att Ishockey klubben årligen får minst hälften av de intäkter som arenanamnet ger idrottsklubbarna i Karlskona området.”
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 28, 2006 13:24:01 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 15, 2006 11:02:38 GMT 1
|
|
|
Post by dragskott on Dec 15, 2006 15:20:54 GMT 1
Tyvärr var Kent Lewen mot Arena-bygget från första början men han var den som skrek mest efter fribiljetter till invigningen,
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 15, 2006 15:59:23 GMT 1
Tyvärr var Kent Lewen mot Arena-bygget från första början men han var den som skrek mest efter fribiljetter till invigningen, Vi får väl se när budget blir offentligt. Men det framgår ju tydligt att TAR prioriterats ned. Är rädd för att ndantsående rinner ut i sanden. Men vi får se saxat fr BLT: "Det skulle bland annat byggas fler publikplatser, så att kapaciteten ökade till 4 000 besökare och det skissades på en ny restaurang och matsal. Dessutom skulle två omklädningsrum byggas, ett för allmänheten och ett i anslutning till ishallen."
|
|
|
Post by HF on Dec 15, 2006 16:45:24 GMT 1
Tyvärr var Kent Lewen mot Arena-bygget från första början men han var den som skrek mest efter fribiljetter till invigningen, Vi får väl se när budget blir offentligt. Men det framgår ju tydligt att TAR prioriterats ned. Är rädd för att ndantsående rinner ut i sanden. Men vi får se saxat fr BLT: "Det skulle bland annat byggas fler publikplatser, så att kapaciteten ökade till 4 000 besökare och det skissades på en ny restaurang och matsal. Dessutom skulle två omklädningsrum byggas, ett för allmänheten och ett i anslutning till ishallen." Kanske inte är så konstigt om man inte lägger 40 miljoner på arenan de kommande två åren när man redan lagt 160. Förstår inte varför den behövs byggas ut. Så mycket arrangemang är det inte där. Däremot skulle det kanske behövas ett riktigt gym därute för alla idrottarna och även för motionärerna.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 16, 2006 9:20:45 GMT 1
Vi får väl se när budget blir offentligt. Men det framgår ju tydligt att TAR prioriterats ned. Är rädd för att ndantsående rinner ut i sanden. Men vi får se saxat fr BLT: "Det skulle bland annat byggas fler publikplatser, så att kapaciteten ökade till 4 000 besökare och det skissades på en ny restaurang och matsal. Dessutom skulle två omklädningsrum byggas, ett för allmänheten och ett i anslutning till ishallen." Kanske inte är så konstigt om man inte lägger 40 miljoner på arenan de kommande två åren när man redan lagt 160. Förstår inte varför den behövs byggas ut. Så mycket arrangemang är det inte där. Däremot skulle det kanske behövas ett riktigt gym därute för alla idrottarna och även för motionärerna. Jag tar inte ställning i sak om man ska lägga miljonerna på äldrevården eller arenan. Jag bara konstaterar som hockey/idrottsintresserad att det blivit annorlunda i TAK utan ett regimskifte. När det gäller det förslaget om utbyggd arena så säger fp-politikern nåt i stil med "Vi kan inte bygga ut arenan för att en hockeymatch råkade vara utsåld". Jag tror inte att man behöver vara någon större begåvning för att inse hur denna nya arenan hade sett ut i dag om denne man suttit i samma position som Mats J satt. Är väl ingen vågad gissning att det inte blivit någon ny arena. Dessutom tyder hans uttalande på okunnighet enligt mig. Det handlar ju i dagsläget inte om hockeyn utan att kunna få hit andra arrangemang där TAK klassas som för liten. Men arenan är mer än godkänd som hockeyarena så länge man spelar i tvåan. Det är bara det att tiden fån det att man på nytt börjar fundera på en utbyggnad tills detta är klart är lång ....
|
|
|
Post by HF on Dec 16, 2006 9:34:36 GMT 1
Kanske inte är så konstigt om man inte lägger 40 miljoner på arenan de kommande två åren när man redan lagt 160. Förstår inte varför den behövs byggas ut. Så mycket arrangemang är det inte där. Däremot skulle det kanske behövas ett riktigt gym därute för alla idrottarna och även för motionärerna. Jag tar inte ställning i sak om man ska lägga miljonerna på äldrevården eller arenan. Jag bara konstaterar som hockey/idrottsintresserad att det blivit annorlunda i TAK utan ett regimskifte. När det gäller det förslaget om utbyggd arena så säger fp-politikern nåt i stil med "Vi kan inte bygga ut arenan för att en hockeymatch råkade vara utsåld". Jag tror inte att man behöver vara någon större begåvning för att inse hur denna nya arenan hade sett ut i dag om denne man suttit i samma position som Mats J satt. Är väl ingen vågad gissning att det inte blivit någon ny arena. Dessutom tyder hans uttalande på okunnighet enligt mig. Det handlar ju i dagsläget inte om hockeyn utan att kunna få hit andra arrangemang där TAK klassas som för liten. Men arenan är mer än godkänd som hockeyarena så länge man spelar i tvåan. Det är bara det att tiden fån det att man på nytt börjar fundera på en utbyggnad tills detta är klart är lång .... Min uppfattning av Kent Lewén är att hans åsikter är dit vinden blåser. Det jag vill ha i arenan först är lite färg i sydöstra hörnet för där ser för jävligt ut med dessa rinningar på betongen.
|
|
|
Post by sektiong on Dec 16, 2006 10:24:10 GMT 1
Ett utbyggnad kan lätt vänta i ett par år. Däremot lite färg här och var. I stället för att bygga lite varje år så är det väl bättre att man samla ihop lite saker och gör mera den dagen det tas beslut på att invenstera mer pengar i bygget.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 16, 2006 10:39:06 GMT 1
Arenan håller Allsvenskklass så för div1 spel ser jag inga problem. Men om de tänkt sig arenan till andra evenemang så kanske den är för liten. Rusta upp de som ser taskigt ut just nu och sen kan utbyggnaden göras om fyra år då det blir regimskifte och KHK kvalar till Allsvenskan;)
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 16, 2006 11:32:09 GMT 1
Arenan håller Allsvenskklass så för div1 spel ser jag inga problem. Men om de tänkt sig arenan till andra evenemang så kanske den är för liten. Rusta upp de som ser taskigt ut just nu och sen kan utbyggnaden göras om fyra år då det blir regimskifte och KHK kvalar till Allsvenskan;) Jag anser inte att den håller allsvenskanklass. I allafall om du menar att den håller för mer än ett sporadiskt besök där.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 16, 2006 11:35:05 GMT 1
Arenan håller Allsvenskklass så för div1 spel ser jag inga problem. Men om de tänkt sig arenan till andra evenemang så kanske den är för liten. Rusta upp de som ser taskigt ut just nu och sen kan utbyggnaden göras om fyra år då det blir regimskifte och KHK kvalar till Allsvenskan;) Jag anser inte att den håller allsvenskanklass. I allafall om du menar att den håller för mer än ett sporadiskt besök där. Vad saknas för att hålla allsvenskklass enligt dig?
|
|
|
Post by Brutus on Dec 16, 2006 11:49:57 GMT 1
Jag anser inte att den håller allsvenskanklass. I allafall om du menar att den håller för mer än ett sporadiskt besök där. Vad saknas för att hålla allsvenskklass enligt dig? Arenan har allt enligt mig. Allt utom sittplatser. Krävs mer om man nu vill etablera KHK & en bra ekonomi högre upp i systemet. Div I skulle nog arenan klara utan problem men sedan ser jag begränsningar, tyvärr.
|
|
|
Post by Brutus on Dec 16, 2006 12:06:24 GMT 1
Kanske inte är så konstigt om man inte lägger 40 miljoner på arenan de kommande två åren när man redan lagt 160. Förstår inte varför den behövs byggas ut. Så mycket arrangemang är det inte där. Däremot skulle det kanske behövas ett riktigt gym därute för alla idrottarna och även för motionärerna. Jag tar inte ställning i sak om man ska lägga miljonerna på äldrevården eller arenan. Jag bara konstaterar som hockey/idrottsintresserad att det blivit annorlunda i TAK utan ett regimskifte. När det gäller det förslaget om utbyggd arena så säger fp-politikern nåt i stil med "Vi kan inte bygga ut arenan för att en hockeymatch råkade vara utsåld". Jag tror inte att man behöver vara någon större begåvning för att inse hur denna nya arenan hade sett ut i dag om denne man suttit i samma position som Mats J satt. Är väl ingen vågad gissning att det inte blivit någon ny arena. Dessutom tyder hans uttalande på okunnighet enligt mig. Det handlar ju i dagsläget inte om hockeyn utan att kunna få hit andra arrangemang där TAK klassas som för liten. Men arenan är mer än godkänd som hockeyarena så länge man spelar i tvåan. Det är bara det att tiden fån det att man på nytt börjar fundera på en utbyggnad tills detta är klart är lång .... Kan ju berätta för dig då att Mats från början va emot detta bygge. Allt för mkt pengar & det fanns inget intresse då det kom som förslag av någon annan, men efter att han fattade vilket sug & vilken reklam för honom detta kunde innebära tog han åt sig all ära. Sant som du sa, det hade nog inte blivit någon Arena om andra varit vid makten. Då hade detta stoppats av S då det inte kunde vara till deras fördel... Tråkigt är åxå att inte all sport fick plats under samma tak. Vi har även ett mkt bra vollyboll lag KFUM. Dom spelade en match vid invigningen men fick själva fixa golv & annat för att genomföra detta. Dom håller sina matcher för max 30 pers i vedeby, utan stöd från vår frälsare som "givit" karlskrona ett sportcenter...
|
|